Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-23, 18:26
  #1
Medlem
WarriorSquirells avatar
Goddagens,

Jag har i skrivande stund 250/100 fiber ifrån Bredbandsbolaget i Linköping. Med bytet till stadsnätet utsikt och några lägenhetsbyten i staden så har suget väckts att skaffa 500/100 paketet.

Efter många kontakter med Bredbandsbolaget där man har frågat om 500-Paketet så har jag informerats om att det inte går att erbjuda det där jag bor, med hänvisning till begränsningar hos Utsikt. Dock så epostade jag Utsikt och enligt dom så ska det vara 1000mbps uppkoppling som stöds här i staden. Jag bor i en hyresrätt hos stångåstaden, och har således kanske inte så mycket möjlighet att påverka som som bliva skall. Frågan är om det inte redan finns möjlighet att skaffa 500/100.

Är det någon här som är insatt i hur det fungerar och hur situationen ser ut? Telia verkar iaf kunna erbjuda 1000mbps paketet på min adress.
Citera
2017-01-23, 21:16
  #2
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarriorSquirell
Är det någon här som är insatt i hur det fungerar och hur situationen ser ut? Telia verkar iaf kunna erbjuda 1000mbps paketet på min adress.

Om du har 250 Mbit/s idag så borde det rent tekniskt vara möjligt med hastigheter upp till 1000 Mbit/s.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback