Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-23, 11:55
  #1
Medlem
Tjena. Flyttar snart till nybyggd kåk och då skall vi välja vilken internetleverantör vi vill ha på fibern.
Är det någon skillnad på dem gällande konsollspel?
Jag vill såklart ha den jag får näst "ping" med. Spelar mycket online call of duty på xbox one.
Hjälper det att ta det snabbaste/dyraste abonnemanget de har att erbjuda eller blir "pingen" samma om jag tar ett billigare.

Hoppas någon kan hjälpa mig.
Citera
2017-01-23, 12:02
  #2
Medlem
Soluss avatar
Du får längre svarstider när man lägger på en kontrollsumma på de paket som skickas. Att din ping stiger beror på att data och kontrollsumma skall kontrolleras. Detta appliceras i princip enbart på DSL där brus kan störa i stor utsträckning, alltså inget du behöver fundera över på fiber.
Citera
2017-01-23, 12:48
  #3
Medlem
För spel på en fiber-lina spelar 10,100 eller 1000Mbit ingen roll alls så länge du/ingen annan tankar/streamar annat samtidigt.
Det som kan spela roll är vilken väg trafiken tar från dig till spelservern. Och det varierar från isp till isp.
Så länge spelservern ligger i Europa kommer du troligtvis inte märka någon skillnad alls oavsett vilken hastighet(10Mbit eller högre) eller ISP du väljer på en fiberlina.

O ja där kommer finnas skillnader mellan olika ISP men den kommer var så liten så den är inte märkbar, och knappt mätbar heller.
Citera
2017-01-23, 13:11
  #4
Medlem
Du bör också välja en tjänst med symmetrisk hastighet, dvs lika mycket upp som ned (t.ex 100/100).

Det gäller iofs alla som kör tcp/ip - internet - men lite mer för spelare som ju tjänar på att kommandon/rörelser kommer fram till spelservern med minsta fördröjning.
Citera
2017-01-23, 21:21
  #5
Medlem
Tack för info. Lutar åt bredbandsbolaget
60-100 upp
60-100 ned
Citera
2017-01-28, 18:06
  #6
Medlem
OrganiCs avatar
Vilka andra leverantörer har du att välja mellan?
BBB har nog marknadens sämsta support och deras bredband via fiber leker ofta jojo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback