Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-23, 04:39
  #1
Medlem
Linjes avatar
Men jag har aldrig piercat mig tidigare. Jag försökte i 15 års åldern att pierca läppen men kom bara halvvägs igenom.

Nu vill jag göra en PA. Tanken bara slog mig och anledningen är för att jag genomgår ett nytt skede i mitt liv. Detta kommer vara en symbol för mig att lämna mitt förflutna och fokusera framåt och ett steg till att bli mig själv på något sätt.

Frågan är om detta är en dum idé? min största rädsla är att jag rycker till så att jag skär upp hela kuken eller att det blir infekterat på något sätt men själva smärtan under ingreppet skrämmer mig inte så mycket. Men här har jag också ett ypperligt bra tillfälle att tänka mer på mig själv genom att jag medvetet skadar mig och tar hand om mig själv efteråt och om läkningen går som den ska så känns det som om jag faktiskt skulle kunna bli en starkare människa och att piercingen i sig alltid skulle vara en påminnelse om det.

Så min fråga till er är om det finns chans att man damp rycker till av ren reflex under ett sådant här ingrepp? alltså vad kan gå fel? någon mer som gjort en PA? är väldigt nyfiken på hur en PA piercing var för er före och under ingreppet och vad den betyder för er idag. Har ingen brådska att bestämma mig utan det får komma när det känns rätt helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av Linje 2017-01-23 kl. 04:44.
Citera
2017-01-23, 12:27
  #2
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linje
Men jag har aldrig piercat mig tidigare. Jag försökte i 15 års åldern att pierca läppen men kom bara halvvägs igenom.

Nu vill jag göra en PA. Tanken bara slog mig och anledningen är för att jag genomgår ett nytt skede i mitt liv. Detta kommer vara en symbol för mig att lämna mitt förflutna och fokusera framåt och ett steg till att bli mig själv på något sätt.

Frågan är om detta är en dum idé? min största rädsla är att jag rycker till så att jag skär upp hela kuken eller att det blir infekterat på något sätt men själva smärtan under ingreppet skrämmer mig inte så mycket. Men här har jag också ett ypperligt bra tillfälle att tänka mer på mig själv genom att jag medvetet skadar mig och tar hand om mig själv efteråt och om läkningen går som den ska så känns det som om jag faktiskt skulle kunna bli en starkare människa och att piercingen i sig alltid skulle vara en påminnelse om det.

Så min fråga till er är om det finns chans att man damp rycker till av ren reflex under ett sådant här ingrepp? alltså vad kan gå fel? någon mer som gjort en PA? är väldigt nyfiken på hur en PA piercing var för er före och under ingreppet och vad den betyder för er idag. Har ingen brådska att bestämma mig utan det får komma när det känns rätt helt enkelt.
Jag har ingen aning om vad PA är så jag googlade PA Piercing och fick upp massa bilder på piercade kukar. Är det en kukpiercing du är på jakt efter?
Citera
2017-01-23, 17:08
  #3
Medlem
Micawbers avatar
Gör för i helvete inte en Prins Albert på dig själv om du inte är van att pierca. Fråga runt bland studios, inte alla piercare gör intimpiercingar, men du kan nog hitta en som är erfaren. Det är rätt dumt att chansa på könet
Citera
2017-01-25, 21:28
  #4
Medlem
dellamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linje
Så min fråga till er är om det finns chans att man damp rycker till av ren reflex under ett sådant här ingrepp? alltså vad kan gå fel? någon mer som gjort en PA? är väldigt nyfiken på hur en PA piercing var för er före och under ingreppet och vad den betyder för er idag. Har ingen brådska att bestämma mig utan det får komma när det känns rätt helt enkelt.

Hej!
Jag tror den risken är försumbar. Du ska göra ett hål från urinröret och genom ett tunt lager skinn, det är en rätt okomplicerad piercing som för mig inte gjorde speciellt ont alls, varken att göra eller att töja. Öm ca en vecka efter, men inget traumatiskt alls. För mig är den inget annat än cool... och ja det är just en piercing. Go for it om du är sugen, och upptäcker du att det inte är din grej är den bara att ta ut.
Citera
2017-01-25, 21:59
  #5
Medlem
Ygrittes avatar
Är du så dum att du gör den själv nästan hoppas jag att du far illa....
Citera
2017-01-26, 22:33
  #6
Medlem
HighwayDelights avatar
Att pierca en sådan på sig själv är urbota dumt, och jag antar att du inte har steriliserade grejer att tillgå heller? Som bäddat för infektion, då är nog ett eventuellt ryck det minsta du behöver oroa dig för, besök en studio för bövelen!

Dessutom har jag hört att det ska vara svårt att kissa med dessa i, mest troligt kommer det bli ett enormt sprut överallt, och det är ju mindre trevligt, iallafall för den som måste sanera badrummet sedan.
Citera
2017-04-26, 11:48
  #7
Medlem
Jag har en PA!
Gör de, sån sjuk egoboost.
Ang smärtan att göra den är inte så farlig, det gör ondare o slå i tån.
Det är likvärdigt med att klämma en jobbig finne😂😂😂
Fördelen med PA är när du ligger, sjukt mycket mer njutning!
Jag röstar för!!!
Lycka till 😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback