Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-22, 23:41
  #1
Medlem
DaNeShadys avatar
Hej!

Behöver hjälp med min dl hastighet. Hade förut 250 bredband från Com hem med inga bekymmer. Utorrent gick alltid i 10-12 Mbit/s och steam i 20-30.
Men nu har jag flyttat till en ny lägenhet och i den här huset finns inte com hem, utan bredbandsbolaget. Personen jag bor hos har ett 100 mbit/s bredband så jag anade att det skulle gå långsammare men det tar priset. Steam funkar, sjunk ner till ca 11 mbit/s men utorrent är helt kass ända sen flytten. Kan högst bara få endast några hundra kb/s. just nu är det bara 30-60 kbit/s. Känns som 90 talet igen eller nåt.
Allafall, så heter routern Technicolor TG784n v3 och jag använder en kabel som heter cat.5e utp 4 pairs patch cable. min förra kabel som jag hade till routern jag fick från com hem var alldeles för kort så jag lånade den här. Kanske är det fel kabel eller något med routern?

Om någon skulle kunna tipsa mig så vore det toppen!
Citera
2017-01-23, 07:34
  #2
Medlem
PeterNosters avatar
Utorrent mäter väl i bytes/s och inte i bits/s
Citera
2017-01-23, 12:52
  #3
Medlem
Låter som en portpekning i routern saknas för uTorrent.
Citera
2017-01-23, 13:24
  #4
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Låter som en portpekning i routern saknas för uTorrent.

Ok, hur fixar man det då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback