Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-23, 19:21
  #13
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shosha
Hur blir män kära, faserna?

Hur får man en man som är attraherad av en sexuellt att också få svåra känslor för en?

Kan män vara förälskade i flera kvinnor samtidigt?

Hur tänker män som får sina fruar att tro att deras män är världens mest trogna män när de i själva verket har flera älskarinnor året runt?

Varför män kan vara starka när det gäller allt möjligt, men tappar kontrollen så fort det kommer till vackra kvinnor? Vilken punkt i mannens sinne trycker en vacker kvinna på omedvetet?

Jag är väldigt intresserad av den manliga psykologin kopplad till kärlek, fyll på med allt ni vet om mannens relation till kvinnor och kärlek.

Jag kanske inte är som de män som du refererar till. Jag tar allvarligt på kärlek och när en kvinna fattat tycke för mig och jag för henne så ger jag allt. Uppvaktar efter alla konstens regler. Men det är viktigt att känslorna är ömsesidiga, annars får det vara. Under mina två förhållanden var jag aldrig otrogen, då jag aldrig vill svika den jag älskar. När jag blivit tillsammans med någon så är det som att alla andra kvinnor, oavsett hur snygga eller attraktiva de är, blir oviktiga och tillochmed oattraktiva.

I samma trappuppgång som jag och min första sambo bodde, bodde en kvinna som var otroligt snygg och alla män/killar trånade efter henne, utom jag. Min sambo blev misstänksam så fort jag hälsade på henne när vi stötte ihop, men jag förklarade att jag är inte den otrogna typen.
Citera
2017-01-23, 19:29
  #14
Medlem
zz01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag kanske inte är som de män som du refererar till. Jag tar allvarligt på kärlek och när en kvinna fattat tycke för mig och jag för henne så ger jag allt. Uppvaktar efter alla konstens regler. Men det är viktigt att känslorna är ömsesidiga, annars får det vara. Under mina två förhållanden var jag aldrig otrogen, då jag aldrig vill svika den jag älskar. När jag blivit tillsammans med någon så är det som att alla andra kvinnor, oavsett hur snygga eller attraktiva de är, blir oviktiga och tillochmed oattraktiva.

I samma trappuppgång som jag och min första sambo bodde, bodde en kvinna som var otroligt snygg och alla män/killar trånade efter henne, utom jag. Min sambo blev misstänksam så fort jag hälsade på henne när vi stötte ihop, men jag förklarade att jag är inte den otrogna typen.

Lite svartsjuka från honorna är ju ute dumt. Ett värdebevis. Jag är ju som dig. Aldrig varit otrogen men kommer ihåg några år där mitt ex. verkligen passade på mig fast på ett bra sätt. Hon sa: "Hon där" är intresserad av dig. Jag sa alltid att det var ju inte jag så du kan ta det lugnt :-)
Citera
2018-08-11, 09:40
  #15
Avstängd
Kick88s avatar
Saknad och kärlek är nog samma sak.

Copyright() All rights reserved!
__________________
Senast redigerad av Kick88 2018-08-11 kl. 09:44.
Citera
2018-08-15, 09:48
  #16
Medlem
Undrar desamma som TS.
Män beter sig som svin rakt över, kvinnor tappar intresset och tar efter med samma beteende. Sen klagar män som fan, för de tolererar inte sitt egna beteende när det utförs av andra.

En tjej kan vara trogen, kärleksfull och lojal. Men då går mannen och flörtar med andra och ser det som någon rättighet. Sedan blir kvinnan kallad feministhora för att hon blir sårad av otrohet. Sedan går männen in på flashback och hatar kvinnor?
Likadant jämt!
Kvinnor begär OFTAST bara kärlek och lojalitet, vilket män inte kan vara!
Varför skulle någon kvinna vilja vara med ett svin?

Ingen kvinna vill vara tillsammans med en kvinnohatare, speciellt inte om han är falsk och stöter på alla kvinnor samtidigt. Går bara inte ihop. Män är elaka. Män är INTE kapabla till att älska.

När män säger "det sitter i oss att sprida vår säd", så kan en kvinna säger "Det sitter i oss att skapa bebisar"...
Och nej, som mänsklig kvinna vill jag ej ha en djurisk apa som sprider säd och ser sig som ett djur, alfahanne. Vidrigt.
Citera
2018-08-15, 09:51
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag kanske inte är som de män som du refererar till. Jag tar allvarligt på kärlek och när en kvinna fattat tycke för mig och jag för henne så ger jag allt. Uppvaktar efter alla konstens regler. Men det är viktigt att känslorna är ömsesidiga, annars får det vara. Under mina två förhållanden var jag aldrig otrogen, då jag aldrig vill svika den jag älskar. När jag blivit tillsammans med någon så är det som att alla andra kvinnor, oavsett hur snygga eller attraktiva de är, blir oviktiga och tillochmed oattraktiva.

I samma trappuppgång som jag och min första sambo bodde, bodde en kvinna som var otroligt snygg och alla män/killar trånade efter henne, utom jag. Min sambo blev misstänksam så fort jag hälsade på henne när vi stötte ihop, men jag förklarade att jag är inte den otrogna typen.


SÅ SKA MAN VARA!
Varesig man är man eller kvinna, så ska trohet, lojalitet och kärlek vara av högsta prio. Man ska ställa upp och vara ETT!
Det utesluter givetvis inte kvinno och mansroller! Utan man ska bli ett komplement och fullborda med sina olikheter och aldrig svika!
Citera
2018-08-15, 19:04
  #18
Medlem
DixieDs avatar
Alla män är inte otrogna och har älskarinnor. Det är korkade män som är otrogna och har älskarinnor.

Sanningen dyker alltid upp vare sig man vill eller inte.

Varför skulle en sansad man vara otrogen mot en bra kvinna som behandlar honom bra?

Många män vet om att det finns flera ensamma män därute som vill ha en dam.

Sedan kan frågan också riktas till varför kvinnor är korkade och blir tillsammans med män som är gifta/upptagna?
Citera
2018-08-15, 19:17
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shosha
Hur blir män kära, faserna?
Det där är väldigt individuellt.

Citat:
Hur får man en man som är attraherad av en sexuellt att också få svåra känslor för en?
Är attraktionen tillräckligt stark så kommer det successivt.

Citat:
Kan män vara förälskade i flera kvinnor samtidigt?
Ja.

Citat:
Hur tänker män som får sina fruar att tro att deras män är världens mest trogna män när de i själva verket har flera älskarinnor året runt?
Förmodligen på samma sätt som kvinnor gör när de är otrogna.

Citat:
Varför män kan vara starka när det gäller allt möjligt, men tappar kontrollen så fort det kommer till vackra kvinnor? Vilken punkt i mannens sinne trycker en vacker kvinna på omedvetet?
Det är väl att vara svag för rätt sak, och något ska man ju vara svag för.

Citat:
Jag är väldigt intresserad av den manliga psykologin kopplad till kärlek, fyll på med allt ni vet om mannens relation till kvinnor och kärlek.
Om du är tjej så tror jag du kan vinna ganska mycket på att läsa lite och förstå hur den manliga mentaliteten är uppbyggd, i stora drag, om inte annat gör din nyfikenhet att du troligtvis kommer bli bättre på att tolka män rätt.
Citera
2018-08-15, 20:23
  #20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shosha

Kan män vara förälskade i flera kvinnor samtidigt?
(..)
Nej, inte exakt samtidigt. Men det kan vara flera samma dag eller under samma tidsperiod. Om man är singel dvs. Den som gängar sig är högst troligt förälskad i enbart henne. Och är så tills det blåser över/hon visade sig vara skit/man själv är en skit.
För mig (som är singel) brukar jag hela tiden vara förälskad i den senaste av (en knippe) span som jag stöter ihop med och har ögonkontakt med, typ.
Citera
2018-08-16, 01:46
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenegg
Undrar desamma som TS.
Män beter sig som svin rakt över, kvinnor tappar intresset och tar efter med samma beteende. Sen klagar män som fan, för de tolererar inte sitt egna beteende när det utförs av andra.

En tjej kan vara trogen, kärleksfull och lojal. Men då går mannen och flörtar med andra och ser det som någon rättighet. Sedan blir kvinnan kallad feministhora för att hon blir sårad av otrohet. Sedan går männen in på flashback och hatar kvinnor?
Likadant jämt!
Kvinnor begär OFTAST bara kärlek och lojalitet, vilket män inte kan vara!
Varför skulle någon kvinna vilja vara med ett svin?

Ingen kvinna vill vara tillsammans med en kvinnohatare, speciellt inte om han är falsk och stöter på alla kvinnor samtidigt. Går bara inte ihop. Män är elaka. Män är INTE kapabla till att älska.

När män säger "det sitter i oss att sprida vår säd", så kan en kvinna säger "Det sitter i oss att skapa bebisar"...
Och nej, som mänsklig kvinna vill jag ej ha en djurisk apa som sprider säd och ser sig som ett djur, alfahanne. Vidrigt.

Du är ju en uppviglare såväl.

Livet är jävligt svårt när folk har olika uppväxter/möjligheter/kunskaper etc och sedan ska integrera med varandra, dynamiken blir väldigt disträ när retoriken berikar social media, men det förstår tydligen inte du.

Jag ser det såhär, nu när jag blir äldre så är kvinnan i sig någon som har sexuella tendenser utifrån sina egna förutfattade meningar över vad som lutar åt hedonism, inget fel i det, men det har såväl jag och då bör man acceptera varandras differenser.
Visst kan man drömma om någon slags utopi, men när den kvinnan som jag känner för är min för stunden så njuter jag och då låter jag henne njuta såväl, men jag vet att allt inte varar för evigt och det är mänskligt.

Alfahane finns inte, bara ett fånigt uttryck som suddar bort översittar-attityden med ett mer "auktoritärt ord".
Men som sagt lagar skyddar sådana här människor, och de toleranta/pacifisterna skriker "VI LEVER I ETT DEMOKRATISKT LAND" och hårt mot hårt ska inte existera, blåögda individer som blir rövknullade med andra ord, sedan finns dessa rädda individer som inte gillar adrenalinet när någon är starkare än en själv och det är dessa som oftast är fegisar och kallar sig själva "alfahane".
Man måste kunna visa ödmjukhet annars blir man uppäten och de som förstår vad jag menar fattar vinkeln.

Man måste offra något för att få något, blir lättare att förstå bilden då, sluta att vara så naiva, det har alltid fungerat så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback