Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-22, 19:05
  #1
Medlem
Hej!

Som topic lyder undrar jag vilket som "anses" vara det bästa gratis-alternativet till till exempel Dreamweaver.

Tackar för tips!
Citera
2017-01-22, 22:07
  #2
Medlem
splitfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hingst1
Hej!

Som topic lyder undrar jag vilket som "anses" vara det bästa gratis-alternativet till till exempel Dreamweaver.

Tackar för tips!
Vad gäller WYSIWYG-program som är gratis så känner jag endast till BlueGriffon.
Om du inte behöver en WYSIWYG-editor och är student kan du skaffa Webstorm.
Annars kör något av Sublime, VS Code,Atom eller kanske Brackets.
Citera
2017-01-23, 08:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitface
Vad gäller WYSIWYG-program som är gratis så känner jag endast till BlueGriffon.
Om du inte behöver en WYSIWYG-editor och är student kan du skaffa Webstorm.
Annars kör något av Sublime, VS Code,Atom eller kanske Brackets.


Hej!

Tack för respons!

Kort efter jag gjorde denna tråd, kom jag och tänka på Notepad++, så jag laddade ner det. Vet du hur Notepad++ står sig mot de programmen du nämner?

Jag vill alltså inte ha någon "Wizard"/drag-and-drop-grej, utan jag vill koda själv (främst för att lära mig).

Tack igen!
Citera
2017-01-23, 10:10
  #4
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hingst1
Kort efter jag gjorde denna tråd, kom jag och tänka på Notepad++, så jag laddade ner det. Vet du hur Notepad++ står sig mot de programmen du nämner?
Notepad++ är rätt trist för kod, använder sublime själv, men känner för att byta till atom (har kommit massa plugins sen jag prövade sist).
Citera
2017-01-23, 11:01
  #5
Medlem
towbs avatar
VS Code eller Atom. Bäst och bäst, många tycker det, i alla fall helt gratis

VS Code är nog mest hypead nu i alla fall, om du vill ha något att gå på.
Citera
2017-01-23, 22:09
  #6
Medlem
Hej alla!

Tack för hjälpen.

Jag tänkte passa på att ställa en annan fråga då jag fastnade ganska snabbt i mitt kodande. Jag försöker göra en banal sak som att skapa en header som strechas över hela skärmen, se www.apple.com för exempel. Jag trodde att detta skulle vara tämligen lätt, men icke. Jag har googlat runt och förstått att andra människor har ställt frågan tidigare, och jag har försökt med alla olika förslag, men jag får fortfarande inte den jävla bannern till att strechta över skärmen (hur kan något så enkelt vara så jävla svårt??)

Snälla, hjälp en noob i nöden .

Se bild: http://www.bilddump.se/bilder/201701...180.222.23.jpg

Ni ser att det är ett vitt mellanrum mellan kanten och den svarta headern.


Tack!!


EDIT: LOL! Jag tror jag har rett ut det, via en kommentar på stackoverflow:

Kod:
html,body {
    margin:0;
    padding:0;
    }


EDIT2: Som sagt, jag tror jag löste det med koden ovan. Men jag är inte riktigt säker på om jag har förstått vad koden gör - är det någon här som kan förklara för mig så att jag kan lära mig något? Tack!
__________________
Senast redigerad av Hingst1 2017-01-23 kl. 22:33.
Citera
2017-01-24, 08:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hingst1
Hej alla!

Tack för hjälpen.

Jag tänkte passa på att ställa en annan fråga då jag fastnade ganska snabbt i mitt kodande. Jag försöker göra en banal sak som att skapa en header som strechas över hela skärmen, se www.apple.com för exempel. Jag trodde att detta skulle vara tämligen lätt, men icke. Jag har googlat runt och förstått att andra människor har ställt frågan tidigare, och jag har försökt med alla olika förslag, men jag får fortfarande inte den jävla bannern till att strechta över skärmen (hur kan något så enkelt vara så jävla svårt??)

Snälla, hjälp en noob i nöden .

Se bild: http://www.bilddump.se/bilder/201701...180.222.23.jpg

Ni ser att det är ett vitt mellanrum mellan kanten och den svarta headern.


Tack!!


EDIT: LOL! Jag tror jag har rett ut det, via en kommentar på stackoverflow:

Kod:
html,body {
    margin:0;
    padding:0;
    }


EDIT2: Som sagt, jag tror jag löste det med koden ovan. Men jag är inte riktigt säker på om jag har förstått vad koden gör - är det någon här som kan förklara för mig så att jag kan lära mig något? Tack!

Hej alla!

Bortse från EDIT2. Jag inser att jag inte fick med alla kod som jag ville ha svar på, jag förstår vad margin:0 och padding:0 gör.

Jag återkommer!
Citera
2017-04-02, 13:26
  #8
Medlem
roleones avatar
Har kört VS Code sedan releasen nu och senaste halvåret har det varit riktigt bra. Innan dess körde jag Atom, men den integrerade terminalen i VS Code är så pass grym att det verkligen skulle kännas jobbigt att byta.
Citera
2017-04-02, 17:12
  #9
Medlem
@Hingst1: I ett lite större sammanhang så handlar det där om CSS reset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback