Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-22, 17:07
  #1
Medlem
Hej, igår när jag stängde av min dator så kom det upp att den skulle göra uppdateringar (152 st) och idag när jag skulle starta datorn igen så skulle den konfigurera uppdateringarna och efter en liten stund kom det upp "Det gick inte att konfigurera Windows-uppdateringar. Återställer ändringar. Stäng inte av datorn." tillsammans med en symbol som laddar. Det har nu gått ca 6 timmar utan att någonting händer. Jag har läst på Microsoft med olika metoder för att lösa problemet men det gjorde ingen nytta. Vad kan felet vara?

Använder Windows 8
Citera
2017-01-22, 17:11
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanstenis
Hej, igår när jag stängde av min dator så kom det upp att den skulle göra uppdateringar (152 st) och idag när jag skulle starta datorn igen så skulle den konfigurera uppdateringarna och efter en liten stund kom det upp "Det gick inte att konfigurera Windows-uppdateringar. Återställer ändringar. Stäng inte av datorn." tillsammans med en symbol som laddar. Det har nu gått ca 6 timmar utan att någonting händer. Jag har läst på Microsoft med olika metoder för att lösa problemet men det gjorde ingen nytta. Vad kan felet vara?

Använder Windows 8

Mest troligt mjukvara och inte hårdvara.

Windows 8 är inte alltid lätt att förstå sig på. Den gör sällan de den borde. E det första uppdateringen ? Är det ett äkta Windows eller piratkopia?

Hade varit intressant o veta vad loggboken säger
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback