Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-22, 15:29
  #1
Medlem
Jag har en skrivare av lite större modell, Sharp MX2640n, kopplat på mitt nätverk. Dock var jag tvungen att dra ut sladden som går mellan routern och skrivaren pga av lite ombyggnationer. Men när jag satte i den igen så funkar de ej att skriva ut. Vad kan felet vara?
Citera
2017-01-22, 15:50
  #2
Medlem
ElvisFans avatar
Om du inte satt ett dedikerat IP för skrivaren i routern har den tänkbart nytt IP efter urkopplingen.

Att kontrollera:
Starta om allt och försök igen

Bästa men kräver viss kunskap:
Om du vet hur man gör, gå in i routern och ta reda på vilket IP som skrivaren tilldelats. Sätt därefter det IPt i skrivarinställningarna.

Enklast:
Ta bort skrivaren från datorn och installera på nytt
Citera
2017-01-22, 16:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Om du inte satt ett dedikerat IP för skrivaren i routern har den tänkbart nytt IP efter urkopplingen.

Att kontrollera:
Starta om allt och försök igen

Bästa men kräver viss kunskap:
Om du vet hur man gör, gå in i routern och ta reda på vilket IP som skrivaren tilldelats. Sätt därefter det IPt i skrivarinställningarna.

Enklast:
Ta bort skrivaren från datorn och installera på nytt

Så om jag väljer att installera om så avinstallerar jag allt som finns på datorn sen laddar ner nya drivrutiner till skrivaren?
Citera
2017-01-22, 20:05
  #4
Medlem
ElvisFans förklaring är den mest troliga och de rimligaste lösningarna.

Snabbaste är nog att gå in i skrivarinställningarna och ta bort skrivaren där och sen trycka på lägg till igen och låta datorn hitta skrivaren automatisk.

Ser dock olika ut beroende på vilket OS(Windows 7/8/10 eller Mac OS) så svårt och förklara exakt.

Fungerar inte det så ja testa göra som du själv föreslår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback