Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-21, 23:53
  #1
Medlem
Tjena! Har länge gått runt nu och funderat på en tatuering. Lever starkt i tron om att en tatuering ska betyda något för personen ifråga. (Och om den inte gör det skiter jag väl personligen i det men Aja.)

Iallafall, jag funderar på att skaffa en tatuering med Tintin tema/stil då jag inte tycker de hippa coola tatueringarna som man oftast ser skulle ge mig något personligen. Den skulle kunna sett ut som bilden i spoilern nedan fast en större hund skulle köra motorcykeln istället för Tintin.

Frågan är väl vilken tattooartist man skulle kunna vända sig till för detta stycke? Vilken brukar tatuera liknande? Har ingen prisgräns men har väl en "orkar inte vänta så länge"-gräns.

Citera
2017-01-22, 00:40
  #2
Medlem
Ligne claire, som stilen heter måste väl vilken tatuerare som helst klara av. Men du bör ha ett färdigt motiv. Tror inte du får nån Tintin-känsla från någon om du sätter en hund på hojen.
Citera
2017-01-22, 02:13
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Vad är "hippa och coola" tatueringar?

Hur som helst så bör väl vilken begåvad tecknare som helst kunnat rita en bild i igne claire-stil med vilket motiv du än vill ha. Jag håller med ovanstående och säger att även om man använder sig av den stilen så blir det ingen äkta Tintin-känsla utan något från just Tintin.
Citera
2017-01-22, 08:20
  #4
Medlem
cacas avatar
Så länge det inte handlar om Tintin i Kongo så är det nog ok med en sådan tatuering!
Citera
2017-01-22, 08:50
  #5
Medlem
Leta upp en bra illustratör och få bilden ritad. Därefter kan mer eller mindre vilken tatuerare som helst göra den. Släng på en Tintinlugg på jycken så blir det alla tiders
__________________
Senast redigerad av 666ten 2017-01-22 kl. 09:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback