Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-21, 23:50
  #1
Medlem
MrWhiteWidows avatar
Har ett stort och väldigt drygt problem som jag inte vet hur jag ska lösa.
SLadden från mina högtalare jag kopplar till datorn har gått av och halva piggen är inne i datorn. vilket gör att jag inte kan koppla in andra högtalare eller hörlurar till datorn.

Så min fråga går det att få ut den del som sitter fast i inkopplingshålet på datorn, Eller är det bara att gilla läget?

tack i för hand!!!
Citera
2017-01-22, 00:10
  #2
Medlem
Sereenas avatar
Tandpetare/tops med en droppe lim kanske?
Citera
2017-01-22, 01:40
  #3
Medlem
MrWhiteWidows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tandpetare/tops med en droppe lim kanske?

Jo är ju en ide iaf men finns ju risk att jag kommer ha en tops fast limmad i datorn då :P
Citera
2017-01-22, 01:54
  #4
Medlem
Tripportreats avatar
Köp ett USB ljudkort, finns från femtio spänn och uppåt beroende på hur kräsen du är
Citera
2017-01-22, 02:18
  #5
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWhiteWidow
Jo är ju en ide iaf men finns ju risk att jag kommer ha en tops fast limmad i datorn då :P

Om du lyckas med det så gör det ju ingen skillnad, kan ju ändå inte använda uttaget som det är
Citera
2017-01-22, 02:42
  #6
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Om du lyckas med det så gör det ju ingen skillnad, kan ju ändå inte använda uttaget som det är
Haha. Ja. Det är sant.
Kanske en tändsticka med väldigt lite lim på.
Bomull trasslar ju.
Citera
2017-01-22, 02:48
  #7
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Haha. Ja. Det är sant.
Kanske en tändsticka med väldigt lite lim på.
Bomull trasslar ju.

Man drar av själva bonullen så har man en pinen med hanska lagom groblek (och inte spetsig så man får mer häftyta)
Citera
2017-01-22, 02:50
  #8
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Man drar av själva bonullen så har man en pinen med hanska lagom groblek (och inte spetsig så man får mer häftyta)
Jo det förstås.
Det tänkte jag inte på.
Citera
2017-01-22, 09:16
  #9
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2017-01-22, 12:25
  #10
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWhiteWidow
Har ett stort och väldigt drygt problem som jag inte vet hur jag ska lösa.
SLadden från mina högtalare jag kopplar till datorn har gått av och halva piggen är inne i datorn. vilket gör att jag inte kan koppla in andra högtalare eller hörlurar till datorn.

Så min fråga går det att få ut den del som sitter fast i inkopplingshålet på datorn, Eller är det bara att gilla läget?

tack i för hand!!!

Om det är själva 3.5mm piggen som gått av så kanske den går att få ut med hjälp av en magnet. Eller använd några väldigt tunna pincetter.
Citera
2017-01-22, 13:08
  #11
Medlem
MrWhiteWidows avatar
Har Provat med magneter och med en nål men har inte lyckats få ut den.
Antar att jag får prova med en tenksticka och lite lim för att få ut den. om inte nån annan har bättre förslag.
Citera
2017-01-22, 13:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWhiteWidow
Har Provat med magneter och med en nål men har inte lyckats få ut den.
Antar att jag får prova med en tenksticka och lite lim för att få ut den. om inte nån annan har bättre förslag.
Givetvis beroende på datormodell och chassikontaktens utformning:
Det är IBLAND möjligt att se/peta på spetsen på en istoppad sladdkontakt "från insidan".

Kanske värt att börja skruva bort lite datordelar. (laptop? Bottenplatta.)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback