Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-24, 09:16
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Hur fan ska polisen "vid första anblick" se att allt är ett missförstånd.
Vet du hur många gånger i månaden som polisen åker på larm om våld i hemmet där vanligtvis kvinnorna förklarar att allt är ett missförstånd samtidigt som de har blåmärken i ansiktet.

I detta fall får de larm om våld i hemmet. De plingar på, och en stenad snubbe öppnar dörren.
Det är ingen fest, det är inte massa grabbar som kan tänkas ha väsnas.
Det är bara ett par, och bägge två är stenade. Givetvis kommer de gå in i lägenheten för att se om det finns spår efter ett bråk. Och eventuellt få kvinnans historia när de är åtskilda.
Han har dessutom bjudit in dem i lägenheten.

Vill inte märka ord och inte för att det spelar någon som helst roll men som jag sa tidigare så var det ingen som "bjöd in".Det var inget "Hej vi kommer ifrån polisen kan vi få komma in/vi vill komma in" om du inte syftar på att vi låste upp dörren och öppnade. För det gjorde vi, men som jag redan har skrivit tidigare, så fort min sambo öppnade så var polisen redan inne i lägenheten och sökte av utan att berätta vad som pågick eller presentera sig, så jag förstog på en gång att det inte handlade om röken.
Citera
2017-01-24, 09:19
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Polisen får gå in i en bostad, utan föregående beslut av åklagare/fu ledare, vid misstanke om brott om det råder " fara i dröjsmål.

Polisen kan även använda sig utav PL 21§ om någon är i nöd inne i lägenheten.

Båda lagstöden hade kunnat vara tillämpliga men nu behövdes inte det eftersom ni själv släppte in polisen.

Enligt eran egen beskrivning letade han inte runt heller, han råkade hitta det ni hade framme relativt öppet. Haschdoft är distinkt och lätt att kunna känna/känna igen också.

Nej dom gjorde inte ett dugg fel, det var du som faktiskt hade narkotika i din ägo( du som begått ett brott).

Som det tidigare nämts flera gånger så har det redan konstaterats flera gånger att det inte är något fel som har gjorts. Vi hade inget framme heller, utan det låg undanstoppat och jag fick visa vart det fanns eftersom han började leta, dock inte i rätt rum. Om du inte syftar på rökdoften med "hitta det"
Citera
2017-01-24, 09:23
  #123
Medlem
Oavsett på vilket sätt polisen kommer in i bostaden så hamnar polisen i ett läge där de måste agera om de ser att någon sysslar med något kriminellt.

Man kan alltså säga att det är tjänstefel av polisen att notera en person har rökt på och innehar droger och sen inte göra någonting alls.

Det där är svårt. Visst vill man att polisen ska se mellan fingrarna ibland, eller hur?

Edit:

Förutom att bostaden stinker så fanns det nog även tecken att TS var under drogpåverkan. En tränad polis ser det direkt.
Citera
2017-01-24, 13:41
  #124
Medlem
Genombrotts avatar
Jag tror att polisen gjorde sitt jobb korrekt. Sedan kan man diskutera ifall det är förjävligt att cannabis är förbjudet eller inte.
Citera
2017-01-24, 14:55
  #125
Medlem
japanskbruds avatar
lägenhetsbråk är väl bara påhitt för dom ska komma in utan husransakan ..om dom misstänker något annat brott. Dom ringer säkert själv från kontantkort till 112.
Citera
2017-01-25, 03:55
  #126
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrangeUniverse
Min sambo öppnade och hann knappt låsa upp innan polisen tog sig in och bad oss hålla i våran hund.

Vad är det för retard som öppnar dörren när ni röker.. just sayin.

När de kom till mig hade de sett mig i fönstret, hotade och skrek att de skulle slå in dörren om jag inte öppnade..
Citera
2017-01-25, 16:26
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Vad är det för retard som öppnar dörren när ni röker.. just sayin.

När de kom till mig hade de sett mig i fönstret, hotade och skrek att de skulle slå in dörren om jag inte öppnade..


Jag hade ju inte precis rökt innan dess, utan bara tidigare samma dag.
Ja samma sak, och jag var inte så sugen på att ha en inslagen dörr när de endå skulle komma in på ett eller annat sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback