Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-21, 17:27
  #1
Medlem
MrCangaroopimps avatar
Hej!

Jag är 20 år gammal, tog studenten 2015. Just nu jobbar jag och umgås med vänner. På senare tid har jag gått upp i vikt för jag äter dåligt och inte rör på mig så mycket. Vill gå ned i vikt och även få bättre kondition. Hur ska jag börja? Vad kan jag tänka på?
Uppskattar all hjälp jag kan få
Citera
2017-01-21, 17:32
  #2
Avstängd
Bla.Bla.Brulders avatar
Ändra allt. Du behöver ett nytt hjärta, ett nytt liv med helt andra önskemål.
Citera
2017-01-21, 17:51
  #3
Medlem
olasvenssons avatar
Högintensiv träning såsom löpning, tabata med mera. Köp nyckelhålsmärkta varor.
Citera
2017-01-21, 18:17
  #4
Medlem
jpettersson1991s avatar
Viktnedgången sköter du med kaloriunderskott, en bra början är att minimera "skräpet", bara där försvinner en hel del kalorier. Är det konditionen du vill träna upp så är det också det du får träna, har du inte tränat tidigare så börja långsamt, förslagsvis ta hjälp av någon kunnig. Har du även möjlighet att styrketräna så rekommenderar jag att börja med det.
Citera
2017-01-21, 18:19
  #5
Medlem
CoralinesGhosts avatar
För att gå ner i vikt är det främst kosten du ska tänka på. Jag vet inte vad du äter för typ av mat, men det första rådet är i alla fall att skippa socker (se upp med det dolda sockret i t ex bröd och smaksatt yoghurt), och dra ner på alkohol om du festar ofta. Sedan anses ju generellt fiberhaltig mat som grönsaker, frukt och fullkornsprodukter som bra mat, men också ljust kött (fågel och fisk), baljväxter, vegetabiliskt fett osv.

Och sedan är ju mängden mat kontra vad man gör av med också högst relevant i sammanhanget. För att gå ner i vikt så behöver du inte råträna om du inte är intresserad, du kan bara lägga in snabba promenader i din vardag. Enkla medel men bra resultat.
Citera
2017-01-21, 21:06
  #6
Medlem
Du har rätt inställning.

Och det går att ändra. Men det kan vara tufft.

Ta en längre tids fasta.