Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-01-22, 02:21
  #37
Medlem
DickeFixs avatar
Jag var också överraskad. Det visar att Aftonbladet blivit mindre tendentiöst på sistone. Lena Mellin ska ha credit för att hon nu ger en mer balanserad syn av Jimmie Åkesson och inte ser det som sin huvuduppgift som journalist att demonisera honom och SD inför läsarna. Jimmie är en av mycket få politiker i Sverige som fortfarande har något förtroendekapital kvar och bör ses som en samarbetspartner för att läka såren i samhället och hantera skadorna av två decenniers misslyckad invandrings- och integrationspolitik. Tror ett sådant samarbete är det mest effektiva sättet att motverka verklig främlingsfientlighet.
__________________
Senast redigerad av DickeFix 2017-01-22 kl. 02:28.
Citera
2017-01-22, 09:49
  #38
Medlem
Åkesson gör Aftonbladet en tjänst genom att prata med dem. Varför tror han det är okej? De är ju en sorts väktare av etablissemanget! De är emot allt Åkesson står för.
Citera
2017-01-22, 16:26
  #39
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trohet
Åkesson gör Aftonbladet en tjänst genom att prata med dem. Varför tror han det är okej? De är ju en sorts väktare av etablissemanget! De är emot allt Åkesson står för.

Du menar att det är bättre att ett parti i Sveriges riksdag håller tyst än kommunicerar med väljarna. Okej....? Även om Aftonbladet är socialdemokratiskt lagt så tycker jag faktiskt att den här intervjun var rätt saklig. SD framställs som ett parti, rätt och slätt. Jag är nästan lite förvånad över tonen.
Citera
2017-01-22, 17:19
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Du menar att det är bättre att ett parti i Sveriges riksdag håller tyst än kommunicerar med väljarna. Okej....? Även om Aftonbladet är socialdemokratiskt lagt så tycker jag faktiskt att den här intervjun var rätt saklig. SD framställs som ett parti, rätt och slätt. Jag är nästan lite förvånad över tonen.

Så länge det är sakligt så är det bara bra som du säger. Dock borde han ha koll på och be att få läsa vad och hur de tänker publicera. Om det är osakligt borde han ha rätt att säga ifrån.
Citera
2017-01-22, 19:18
  #41
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trohet
Åkesson gör Aftonbladet en tjänst genom att prata med dem. Varför tror han det är okej? De är ju en sorts väktare av etablissemanget! De är emot allt Åkesson står för.

Åkesson har under lång tid publicerat debattartiklar i AB. Han verkar inte ha några problem med tidningen.
Citera
2017-01-22, 19:44
  #42
Medlem
Pinsamt Åkesson! Snacka om att sova med fienden undrar om han gav Melin ett rimjob också? Varför ställa upp i AB en tidning som bara hyser avsky för SD? Generera klick och tidningsförsälning?

Allt för att sprida sin kulturmarxsistiska version av utvattnad politik som inte på något vis påminner om nationalism. Tyvärr har man vant sig vid detta beteende från SD-toppen så man blir inte överraskad.
Citera
2017-01-22, 20:01
  #43
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garderobsnazist
Pinsamt Åkesson! Snacka om att sova med fienden undrar om han gav Melin ett rimjob också? Varför ställa upp i AB en tidning som bara hyser avsky för SD? Generera klick och tidningsförsälning?

Allt för att sprida sin kulturmarxsistiska version av utvattnad politik som inte på något vis påminner om nationalism. Tyvärr har man vant sig vid detta beteende från SD-toppen så man blir inte överraskad.

Suck. Håll dig till din sekt på tio personer då? Vem bryr sig? Vi andra förstår att man når svenska folket genom stora tidningar och stora mediakanaler, man når personer som bara läser sådana nyhetssidor, man når personer som idag röstar på andra partier för att föra fram våra argument och visa upp vårt alternativ.

Om man tror på sig själv och att sin egen politik är den bästa och den rätta så kan man prata, diskutera, umgås och ta debatten mot och med vem som helst. Det spelar ingen roll hur det hade framställts, dom flesta vet hur det ligger till ändå och blir bara arga över en uppenbart orättvis behandling. Den här gången och senaste gångerna ser vi dock en bra och mer rättvis behandling, där SD får verka och synas på lika villkor som vilket annat parti som helst. Till och med får SD mer uppmärksamhet och är mer i blickfånget än andra partier vilket bara är bra. Lena Mellin har skrivit flera artiklar senaste veckorna om att SD tagit över flera stora sakfrågor och nu äger flest stora sakfrågor av alla partier. Att det går bra för Sverigedemokraterna just nu och lagt fram det på ett rättvist sätt. Plus denna intervju som faktiskt är helt okej och bra. Så det är strålande att Jimmie Åkesson blir intervjuad i stora tidningar.
Citera
2017-01-22, 20:38
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Så fort jag lästa Lena Mellin så tänker jag - kan dom inte ha valt någon annan? En neutral människa istället.

Allt är relativt. För att vara Aftonbladet är nog Lena Mellin den mest opartiska de har. Låt oss kika på alternativen: Anders Lindberg? Karin Pettersson? Fredrik Virtanen? Jan Guilliou? Etc, etc. Skulle inte tro det.
Citera
2017-01-22, 20:44
  #45
Medlem
Över lag en bra intervju. Mellin lägger inte ord i munnen på Åkesson och kommer inte med följdfrågor där hon medvetet har vantolkat hans svar så mycket som möjligt t.ex.

Relevanta frågor tycker jag.
Citera
2017-01-25, 14:18
  #46
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Så fort jag lästa Lena Mellin så tänker jag - kan dom inte ha valt någon annan? En neutral människa istället.

Tagit in någon som inte jobbar på Aftonbladet menar du?
Citera
2017-01-25, 14:45
  #47
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Du menar att det är bättre att ett parti i Sveriges riksdag håller tyst än kommunicerar med väljarna. Okej....? Även om Aftonbladet är socialdemokratiskt lagt så tycker jag faktiskt att den här intervjun var rätt saklig. SD framställs som ett parti, rätt och slätt. Jag är nästan lite förvånad över tonen.

Ja, detta var ju seriös journalistik vill jag påstå (vilket är lite förvånande med tanke på journalisten).

Men angående huvudfrågan, Åkessons är anställd och vald av SD:s medlemmar för att skaffa partiet väljare - löjligt att ens antyda att han skulle säga nej till ett sådan här stor grej.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback