Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-21, 15:30
  #1
Medlem
8711s avatar
Lena Mellin har gjort en stor intervju med Jimmie Åkesson som publiceras i dagens aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...r-eller-senare

Jimmie Åkesson får berätta om hur hans dagar som partiledare för Sverigedemokraterna är, om Sverigedemokraternas politik, om partiets syn på invandring, hur han ser på att ha suttit som partiledare sedan 2005 och att det är en lång tid, sina tidigare sjukdomsproblem, om att han vill peta sin svärmor från riksdagen om han hade kunnat och många andra frågor.

Jimmie Åkesson beskriver en normal dag som partiledare för Sverigedemokraterna:

Citat:
HÄR ÄR MIN DAG

07.30 Klockan ringer. Kollar nyheter och mejl.
09.00 Dagligt morgonmöte med staben.
09.45 Knyter slipsen, sätter mig i Säpobilen och åker till riksdagen.
10.00 Möte med Säpo om min kommande turné.
11.00 Intervju för Aftonbladet. Hoppar som vanligt över lunchen.
13.00 Möte med företrädare för riksdagsgrupperna om ombyggnaden av riksdagens ledamotshus.
15.00 Tillbaka till riksdagskansliet.
16.00 Votering i plenisalen.
16.30 Möte med partiets verkställande utskott.
20.00 Flyger till Ronneby.
23.30 Hemma i Sölvesborg

Jimmie Åkesson tror att Sverigedemokraterna kommer vara det största partiet efter valet 2018, han menar att vi sett och ser stora opinionsframgångar för Sverigedemokraterna och att den vågen bekräftas av Brexit i Storbritannien och Trumps seger i USA. Jimmie Åkesson kommenterar även Putin, sin syn på honom som politiker och EU-politiken.

Läs hela intervjun som är välfylld med frågor om allt möjligt! Både politiska och personliga frågor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...r-eller-senare

* Vad tycker du om intervjun? Är den bra/dålig? Är det relevanta frågor? Håller Lena Mellin en bra och trevlig, normal ton mot Jimmie Åkesson?

* Vad tycker du om frågorna och svaren? Svarar Jimmie Åkesson bra på frågorna? Hade han kunnat göra något bättre?

* Vad tycker du om ståndpunkterna som framkommer i intervjun från Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson?

* Framkom det något nytt för dig? Något du inte visste? Något du fann extra spännande eller intressant i intervjun med Jimmie Åkesson?
Citera
2017-01-21, 15:34
  #2
Medlem
olasvenssons avatar
Så fort jag lästa Lena Mellin så tänker jag - kan dom inte ha valt någon annan? En neutral människa istället.
Citera
2017-01-21, 15:38
  #3
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Så fort jag lästa Lena Mellin så tänker jag - kan dom inte ha valt någon annan? En neutral människa istället.

Det är faktiskt en bra och trevlig intervju enligt min åsikt. Det är många varierande frågor, både personligt och om politiken. Många frågor är neutrala och sakliga. Jimmie Åkesson får ge informativa och trevliga svar som citerats rätt och på ett bra sätt såvitt jag kan se.

Det är en klar förbättring mot för några år sedan från tidningar som aftonbladet och journaliter som Lena Mellin. Jag hävdar ju som sagt att hon har en viss beundran för Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna som syns igenom ibland

Goda exempel ska ha beröm!
Citera
2017-01-21, 15:45
  #4
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är faktiskt en bra och trevlig intervju enligt min åsikt. Det är många varierande frågor, både personligt och om politiken. Många frågor är neutrala och sakliga. Jimmie Åkesson får ge informativa och trevliga svar som citerats rätt och på ett bra sätt såvitt jag kan se.

Det är en klar förbättring mot för några år sedan från tidningar som aftonbladet och journaliter som Lena Mellin. Jag hävdar ju som sagt att hon har en viss beundran för Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna som syns igenom ibland

Goda exempel ska ha beröm!

Men hon är inte neutral. Hon hatar SD. Visste du inte det?
Citera
2017-01-21, 15:54
  #5
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Men hon är inte neutral. Hon hatar SD. Visste du inte det?

Ingen människa är neutral. Jag tycker och tror precis det jag skrev. Att hon inte är Sverigedemokrat och verkar mot partiet i det stora hela är jag mycket medveten om. Om hon hatar SD vet jag inte, det betvivlar jag. Jag tror hon har en beundran för Jimmie Åkesson som person och politiker och för SD som fenomen, det tror jag hon tycker är intressant.

Intervjun är dock bra och trevlig och Jimmie Åkesson ges bra utrymme för sina svar.
Citera
2017-01-21, 16:03
  #6
Medlem
Hoppas någon laddar upp den YT, vi utlandssvenskar kan inte se klipp hos gammelmedia.
Citera
2017-01-21, 16:14
  #7
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Hoppas någon laddar upp den YT, vi utlandssvenskar kan inte se klipp hos gammelmedia.

Jag tror inte intervjun finns publicerad i videoform, det är bara i form av text och bilder
Citera
2017-01-21, 16:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag tror inte intervjun finns publicerad i videoform, det är bara i form av text och bilder

Aha, ok. Tryggt och bra för gammelmedian.
Citera
2017-01-21, 16:37
  #9
Medlem
BernardLoutres avatar
För de som inte vill sponsra Svenska Pravda: https://unvis.it/aftonbladet.se/nyhe...r-eller-senare
Citera
2017-01-21, 18:12
  #10
Medlem
Du glömmer det viktigaste i hela intervjun. JÅ pissar totalt på SD-väljarna:

Citat:
–  Vi är inte motståndare till invandring och har aldrig varit det. Vi är emot en mer eller mindre oreglerad asylinvandring därför att det innebär stora problem.

Hur rimmar detta med majoriteten av sd-väljarna som vill se ett totalt stopp? Vad är "reglerad"?? Det kan ju vara allt från 10000 till 100000!

Mer citat:

Citat:
Svenskheten sitter inte i någon kroppsdel eller hudfärg, den sitter i dina värderingar. Då är det ännu viktigare att de som ännu inte är en del av majoritetssamhället ges möjlighet att bli det.

Återigen ett horribelt uttalande av den numera etablissemang-partiledaren. SD-väljarna ser inte svarta och bruna som svenskar. Detta är ett faktum. Då faller hela idén om etniska svenskar.

Citat:
Målet är ett konfliktfritt samhälle, inte att det ska bestå av en viss sorts människor.

Jaså? Ja men då så! Då kan ju vem som helst utropa sig till svensk? Vad är vitsen då med invandringsstopp?

Citat:
Putin är en extrem, aggressiv politiker som jag har väldigt svårt att se något positivt med.

Väldigt konstigt då många sd:are är PRO-Ryssland.

Citat:
Jag tror att Stefan Löfven i grunden är en resonabel, rejäl karl men att han inte får utlopp för de egenskaperna i den roll han har nu utan tvärtom.

Ok, nu är det dags att sluta citera denna clown till partiledare. Som sagt, han fullkomligt PISSAR på sd-väljarna. Det enda intressanta är era röster. Sen kan ni ju uppenbarligen dra åt helvete.




För er lättlurade jävlar som tror att allt löser sig genom att rösta på SD:

Grattis! Hur känns det att tillhöra etablissemanget?
Citera
2017-01-21, 18:29
  #11
Medlem
Tycker hon kunde ställt lite mer granskande frågor. Hon försökte iaf när hon frågade om den nedärvda essensen i deras principprogram, men hon borde ställt följdfrågor, som typ "vad är det som påverkar om man har de 'nedärvda essenserna', och vilka egenskaper är det man föds med? Beter sig också en grönögd av naturen annorlunda jämfört med en blåögd?"
Fler journalister borde bli bättre på att ställa kritiska frågor när de intervjuar politiker (även från andra partier). Det står i grundlagen att de ska göra det.

Även på de andra frågorna borde hon ställt lite följdfrågor. Nu skummade jag mest, men det kändes lite som att hon bara gjort en lista över frågor att ställa, utan att göra det som en normal konversation.
Citera
2017-01-21, 18:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Du glömmer det viktigaste i hela intervjun. JÅ pissar totalt på SD-väljarna:



Hur rimmar detta med majoriteten av sd-väljarna som vill se ett totalt stopp? Vad är "reglerad"?? Det kan ju vara allt från 10000 till 100000!

Mer citat:



Återigen ett horribelt uttalande av den numera etablissemang-partiledaren. SD-väljarna ser inte svarta och bruna som svenskar. Detta är ett faktum. Då faller hela idén om etniska svenskar.



Jaså? Ja men då så! Då kan ju vem som helst utropa sig till svensk? Vad är vitsen då med invandringsstopp?



Väldigt konstigt då många sd:are är PRO-Ryssland.



Ok, nu är det dags att sluta citera denna clown till partiledare. Som sagt, han fullkomligt PISSAR på sd-väljarna. Det enda intressanta är era röster. Sen kan ni ju uppenbarligen dra åt helvete.




För er lättlurade jävlar som tror att allt löser sig genom att rösta på SD:

Grattis! Hur känns det att tillhöra etablissemanget?
Fast anser du att någon som inte är helt vit inte kan vara svensk, trots att den integreras, lär sig flytande svenska, jobbar och bidrar till välfärden? Kan man inte vara svensk för att ens ena förälder kommer från ett annat land, trots att man är född i Sverige? Tycker du att Sverige borde bli etniskt homogent? Isåfall skulle nog SvP passa bättre för dig om det inte var nedlagt. Eller rent av NSDAP, om det inte var fel tidsålder och land.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback