Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-21, 13:41
  #1
Medlem
Tjenare det är så här att jag har en båt som jag kommer över rätt billigt. Men båt är lite för liten och trångt. Då min tanke är om man skulle kapa bort taket och det som är framför taket, är det någon som har gjort något liknade?
Tips och bilder

Bild på liknade båt
http://3.bp.blogspot.com/-3vXctMFDiQ...0/hardtop3.jpg
Citera
2017-01-21, 14:10
  #2
Medlem
olasvenssons avatar
Nej jag har aldrig gjort det tidigare. Men jag tänker på sjösäkerheten, kanske är det är det så att båten sjösäkerhet ändrar om du tar bort taket? Jag kan ha fel....
Citera
2017-01-21, 14:30
  #3
Medlem
nimbras avatar
Jag vill bestämt avråda från detta, det kommer att inte bara ta din tid utan också bli dyrt.
Citera
2017-01-21, 15:09
  #4
Medlem
Sjösäkerheten blir densamma då taket + däcket inte har någon annan funktion är just "tak"

Kapa bort taket + däcket runt relingen och tryck på en ny list runtomkring så har du en styrpulpet.
Citera
2017-01-21, 15:51
  #5
Medlem
Det går alldeles utmärkt att ta bort hela hardtoppen, dvs tak och rutramen.
Alltihop sitter väl fastskruvat ?
Att ta bort skarndäck och plastdäcket är onödig och kan lika väl sitta kvar.

Dessutom kan det vara bra att spara själva hardtoppen i fall att om du av någon anledning skulle ångra dej.
Så nöj dej med att skruva av hardtoppen eller ta bort popnitarna om den sitter med sådana
__________________
Senast redigerad av zebop 2017-01-21 kl. 15:55.
Citera
2017-01-21, 15:59
  #6
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabBorje
Sjösäkerheten blir densamma då taket + däcket inte har någon annan funktion är just "tak"

Kapa bort taket + däcket runt relingen och tryck på en ny list runtomkring så har du en styrpulpet.

Okej.

Kapa av taket. Inga problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback