Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-21, 08:05
  #1
Medlem
Just nu på morgonen läser jag GT och vad skådar man? Sk. "gatubarn" tar mer och mer över hela centrala staden och lite till. Inte nog att de samlas efter kl. 18 i Nordsatan, dit varken polisen eller vakter ogärna kommer, (då är risken att vara omringade av 150 ligister.) Nu slår dessa gatubarn till på morgonen mellan centralen och Nordstan, misshandlar stjäl osv. I en rivnigskåk i Mölndal(en bra bit från Nordstan) hittade polisen bl. a. 1.400 stulna mobiler osv. Ibland griper polisen några, ibland får de vård för att släppas på nytt. Vissa har varit här i många år vissa har kommit 2016. Till detta tillkommer "gamla" gangstrar som delar staden i knark- tårtbitar och skjuter varandra. Kriget har pågått i många år. Vad gör man? Tips? Vi som bor här älskar Göteborg.
2017-01-21, 08:31
  #2
Medlem
Problemen i Göteborg är större än i de två andra städerna, I Malmö finns exempelvis Rosengård som "samlar" upp skiten, iaf delvis. I Stockholm har vi fler förorter där dräggen är, Visst finns det förorter även i Göteborg men ingen annan stad än Göteborg blivit av med så centrala delar.
förr var det relativt lugnt på Avenyn efter krogen men idag är känslan att vara på sin vakt när man kliver ut på gatan.
Jag dricker inte mig ens berusad ute i Göteborg längre! Jag antar att jag inte är ensam?
2017-01-21, 08:38
  #3
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Problemen i Göteborg är större än i de två andra städerna, I Malmö finns exempelvis Rosengård som "samlar" upp skiten, iaf delvis. I Stockholm har vi fler förorter där dräggen är, Visst finns det förorter även i Göteborg men ingen annan stad än Göteborg blivit av med så centrala delar.
förr var det relativt lugnt på Avenyn efter krogen men idag är känslan att vara på sin vakt när man kliver ut på gatan.
Jag dricker inte mig ens berusad ute i Göteborg längre! Jag antar att jag inte är ensam?

Reinfeldt menade ju att invandringen innebär en ekonomisk stor vinst för oss svenskar! Då kanske man måste betala ett pris på ett annat område, tex genom att man knappt vågar gå ut på gatan eller dricka sig berusad! I utebyte mot en nation som blomstrar ekonomiskt. Kan det vara så?
2017-01-21, 08:41
  #4
Moderator
Strix m/94s avatar
Det får bli till Aktuella brott och kriminalfall istället.

PI -> ABoK

Strix/Mod
2017-01-21, 08:45
  #5
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Flyttar denna.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator

EDIT: Finns tråd här, använd den.
__________________
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2017-01-21 kl. 08:55.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback