Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-22, 14:11
  #13
Medlem
För att inte tala om hur Truecaller äter batteri. 18% cpu-kraft gick åt till den konstant på min S7:a. Man kan undra varför.. Riktig skräpapplikation med ett ädelt syfte. Här måste finnas en enorm uppsida för konkurenter som kan göra det här riktigt bra. Motivtionen står att finna i vad Truecller värderas till idag. Börja koda nu!
Citera
2017-01-22, 14:31
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av querto
Är egentligen bara ett komplement/ersättning till Hitta.se och liknande sådana tjänster.

Men många gånger när nummer dykt upp hos mig och jag inte hittar med andra sådana tjänster så har oftast true klarat biffen
Då det är användarna som lägger till information om nummer, kan du då vara säker på att de uppgifter du får fram genom truecaller är riktiga? Jag vet flera nummer som inte har rätt kontaktinformation. Mitt eget jobbnummer till exempel ändrade jag till "the transporter". Dessutom finns det nummer på truecaller som tillhör människor med skyddad identitet. Helt enkelt för att någon hade kontaktinformation och delade den med truecaller. Det är inte bara kontaktnamn och nummer som delas, e-mail, adresser, Facebook med mera finns lagrat i kontaktlistan.
Men som querto skrev, man behöver inte dela med sig av sin kontaktbok men det hindrar inte andra att dela med sig av sin kontaktinformation där du finns med.
__________________
Senast redigerad av Elkjop 2017-01-22 kl. 14:46.
Citera
2018-03-14, 12:10
  #15
Medlem
Plebeiis avatar
Är det bara jag som fått en jävla ökning av spamsamtal sedan installerandet av Truecaller?

Det är till en sådan grad att min konspiratoriska sida funderar på om Truecaller lämnar ut register över sina användare och betalar diverse spammare för att ringa upp, motivet för Truecaller vore naturligtvis att deras app framstår som extremt nödvändig.
Citera
2021-10-22, 14:58
  #16
Medlem
Vad rekommenderas till android 2021?
truecaller vs hitta?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback