Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-20, 19:26
  #1
Medlem
Hur fungerar appen True?
Citera
2017-01-20, 19:33
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panken
Hur fungerar appen True?

Som appen hitta.se, typ. Har du android senare än 4.x, kan du spärra samtal ändå. Så jag skulle inte installera "truecaller". Påminner en del om "tjänsterna" för adressändring, som kostar pengar fast adressändring egentligen är gratis.

My 2 cents.
Citera
2017-01-20, 21:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Som appen hitta.se, typ. Har du android senare än 4.x, kan du spärra samtal ändå. Så jag skulle inte installera "truecaller". Påminner en del om "tjänsterna" för adressändring, som kostar pengar fast adressändring egentligen är gratis.

My 2 cents.

Vad menar du?
Kostar tjänsten en gång eller hur fungerar det. Är det skillnad om man har en iPhone eller Android?
Citera
2017-01-21, 15:53
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panken
Vad menar du?
Kostar tjänsten en gång eller hur fungerar det. Är det skillnad om man har en iPhone eller Android?

Hitta.se kostar nada. Appen finns att ladda ner både hos google/android och apple/iphone.
Funkar helt utmärkt. Om den finns till win10mobile vet jag inte, men borde finnas.
Citera
2017-01-21, 16:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panken
Är det skillnad om man har en iPhone eller Android?

Det har åtminstone varit så att på iphone så vet du ändå inte vem som ringer om numret inte finns i din kontaktlista. På Android slås numret upp på internet och namnet visas. Helt värdelös på iphone alltså..

http://www.swedroid.se/forum/threads...-nytta.131392/

Garderar mig med att säga att det ju kan vara ändrat på senare ios.
Citera
2017-01-21, 16:41
  #6
Medlem
deadhead.s avatar
Var beredd på att du delar med dig av hela din kontaktlista när du använder TrueCaller.
Citera
2017-01-21, 17:04
  #7
Medlem
Det är användarna som står för informationen. Enkelt uttryckt, din kontaktlista kopieras till truecaller och delas med andra truecaller-användare. Om en användare rapporterar ett nummer som spam så får alla användare spam-varning när de blir uppringda av just det numret. Informationen kan i många fall vara felaktig.
Det är numera möjligt även för iOS-användare att se om numret tillhör försäljare.
https://blog.truecaller.com/2016/09/...to-the-masses/
Citera
2017-01-21, 18:34
  #8
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Var beredd på att du delar med dig av hela din kontaktlista när du använder TrueCaller.

Citat:
Is my phonebook shared to other users?
Updated 3 days ago

If you have downloaded Truecaller from Google Play or iTunes, your phonebook will not be shared.

For other platforms: Your phonebook is only available if you enable ’Enhanced Search’ within the app, and is removed when you disable the ’Enhanced search.’ However, Truecaller users cannot see whose phonebook the numbers have come from, and numbers are only searchable if another user has the number from another source.

https://support.truecaller.com/hc/en...o-other-users-
Citera
2017-01-22, 11:19
  #9
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
https://support.truecaller.com/hc/en...o-other-users-
Tack för rättelsen! Var på tiden att dom tog bort den funktionen
Citera
2017-01-22, 11:32
  #10
Medlem
man kan neka att dela ut sin kontaktbok när man installerar på iOS , rekommenderas , speciellt om man har telefon nr till personer som ska vara hemliga eller inte på annat sätt sökbara via sådana här tjänster.
I övrigt så en väldigt användbar app, som hittar uppgifter ibland som inte finns på andra söktjänster
Citera
2017-01-22, 11:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av querto
man kan neka att dela ut sin kontaktbok när man installerar på iOS , rekommenderas , speciellt om man har telefon nr till personer som ska vara hemliga eller inte på annat sätt sökbara via sådana här tjänster.
I övrigt så en väldigt användbar app, som hittar uppgifter ibland som inte finns på andra söktjänster
Så egentligen är den bara bra för dem som aldrig ringer (och därmed inte behöver tel.nr i kontakter)? Eller?
Citera
2017-01-22, 13:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Så egentligen är den bara bra för dem som aldrig ringer (och därmed inte behöver tel.nr i kontakter)? Eller?


Är egentligen bara ett komplement/ersättning till Hitta.se och liknande sådana tjänster.

Men många gånger när nummer dykt upp hos mig och jag inte hittar med andra sådana tjänster så har oftast true klarat biffen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback