Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-17, 19:06
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
Bra jobbat med benson, känner man verklingen fortfarande av abstinensen efter 14 månader?

När, månadsmässigt, är det tänkt att du ska ha trappat ut Oxyn då?

Tyvärr så är det så. En beroendeläkare sade att c:a 10-15% drabbas av mycket långdragna
besvär av PAA, och de kan pågår i flera år. Och det hela har väl att göra med att jag slutade CT
efter 22 år (inte frivilligt, det fanns ingen annan utväg). Och det gjorde väl att det tar extremt
lång tid för denna tillfälliga "hjärnskada" som det blir av benso.

Jag har ingen aning om när Oxyn är klar. Då jag mår så fruktansvärt dåligt så fick jag mer eller
mindre ryka ihop med min oförstående läkare då jag inte klarar abstinens av två preparat sam-
tidigt. Så vi har skjutit på nästa nedtrappning till sommaren, då bensoabstinensen förhoppnings-
vis är över.
Vad som väl också är avgörande är ålder, tillhör ju de äldre, och i vilken skick man egent-
ligen är i - och det är inte det allra bästa.
Så för den som är ung, och gör en vettig nedtrappning, så ska det inte behöva bli så här.
Citera
2017-03-18, 23:06
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Tyvärr så är det så. En beroendeläkare sade att c:a 10-15% drabbas av mycket långdragna
besvär av PAA, och de kan pågår i flera år. Och det hela har väl att göra med att jag slutade CT
efter 22 år (inte frivilligt, det fanns ingen annan utväg). Och det gjorde väl att det tar extremt
lång tid för denna tillfälliga "hjärnskada" som det blir av benso.

Jag har ingen aning om när Oxyn är klar. Då jag mår så fruktansvärt dåligt så fick jag mer eller
mindre ryka ihop med min oförstående läkare då jag inte klarar abstinens av två preparat sam-
tidigt. Så vi har skjutit på nästa nedtrappning till sommaren, då bensoabstinensen förhoppnings-
vis är över.
Vad som väl också är avgörande är ålder, tillhör ju de äldre, och i vilken skick man egent-
ligen är i - och det är inte det allra bästa.
Så för den som är ung, och gör en vettig nedtrappning, så ska det inte behöva bli så här.

Aaa du, jag vet inte men om jag vore i dina skor så skulle jag nog passa på att klippa oxyn nu också om du från djupet av ditt hjärta, innerst inne, verkligen vill bli kvitt alla substanser. Anledningen till att jag hade gjort det är att det känns som om du drar ut på det hela. Jag menar när benso abstinensen lagt sig så ska du hoppa på nästa abstinens, tidsmässigt kommer det bli en längre period juh.

Jag vet inte men när jag klippte så resonera jag som så att, det kommer att bli jäääävligt tufft fysiskt å psykiskt men, byggde upp ett stort jävla men i mitt huvud, jag kommer inte dö.

Det är väl just det sista stycket du skrev som får mig stt tvivla på ifall du verkligen vill lägga ner alla substanser. Du kanske skriver det eller säger det men innerst inne känns det som att du vill behålla "kryckan". Missförstå mig inte, inget fel på det och påstår inte på något vis att jag är bättre än dig men detta är nog förklaringen till att du uppfatta mig som sur på dig.
Citera
2017-03-19, 22:27
  #27
Medlem
Jag förstår inte varför du har hakat upp dig på om jag vill sluta med droger eller ej, du kan
visst inte släppa det. Varför skulle Oxy vara min krycka, det hjälper inte mot bensoabstinens!!

Om man sitter i en helvetisk bensoabstinens som gör att man knappast klarar av tillvaron, var-
för skulle jag då göra livet till ett helvetes helvete genom att även ha abstinens av opiater?

Har försökt att sänka dosen av opiater vid sidan av bensoabstinensen, men då "KOKAR" kroppen
och jag spyr upp allt. Tycker du att det låter drägligt?

Tror du att du nu kan släppa detta? Om du vore en släkting skulle jag inget säga......
Citera
2017-03-19, 22:52
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Jag förstår inte varför du har hakat upp dig på om jag vill sluta med droger eller ej, du kan
visst inte släppa det. Varför skulle Oxy vara min krycka, det hjälper inte mot bensoabstinens!!

Om man sitter i en helvetisk bensoabstinens som gör att man knappast klarar av tillvaron, var-
för skulle jag då göra livet till ett helvetes helvete genom att även ha abstinens av opiater?

Har försökt att sänka dosen av opiater vid sidan av bensoabstinensen, men då "KOKAR" kroppen
och jag spyr upp allt. Tycker du att det låter drägligt?

Tror du att du nu kan släppa detta? Om du vore en släkting skulle jag inget säga......

Det spelar ingen som helst roll för mig om du slutar eller fortsätter ta oxy, eller benso för den delen, det har liksom inget med mig att göra. Inte mitt peoblem om man säger så.

Jag "hakar" upp mig på detta för att du säger att du vill bli fri från alla substanser men ändå fortsätter du att ta fastän du inte har några smärtor eller fysiska problem som tvingar dig till att döva det onda rent fysiskt. Var fundersam på om du innerst inne verkligen ville/vill bli fri från ditt beroende, därav mina föregående frågor.

Förstår inte varför du blir upprörd bara för att jag inte köper när du skriver att du vill sluta. Det är inte hela världen, jag menar hur kan det ens vara en grej för dig att en total okänd person på ett forum på nätet inte köper ditt resonemang?
Citera
2017-03-20, 09:29
  #29
Medlem
Nu avslutar jag den här kärringdiskussionen, det här har du inte med att göra.
Citera
2017-03-20, 15:21
  #30
Medlem
*känner* pesonen i fråga och hon vill verkligen sluta... punkt slut
Citera
2017-03-21, 00:06
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurren83
*känner* pesonen i fråga och hon vill verkligen sluta... punkt slut

Kul för er att ni känner varandra å verkligen roligt att hon vill sluta.

Jag har utgått ifrån det Sabrina skrivit å tvekar på om hon innerst inne verkligen vill lägga ner allt.

Men vad jg tycker å tror är väll inte särskilt relevant. Det viktigaste för henne är väll ändå att hon vet att hon vill sluta eller?

Jag är inte övertygad, känner inte att hon vill sluta helt men vem bryr sig, och liksom. Vad är det stt bli upprörd över?

Med vänlig hälsning,
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback