Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-02-13, 13:21
  #61
Medlem
Jag betalar inte en krona i skatt och tänker aldrig göra det i hela mitt liv, dock så bor jag i ett land med 0% skatt. Klarar man inte försörja sig blir man deporterad från landet.

Så helt rättvist här, här får man ta hand om sitt eget liv och kan inte vara en parasit och leva på andras pengar.
Citera
2017-02-16, 19:02
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Jag betalar inte en krona i skatt och tänker aldrig göra det i hela mitt liv, dock så bor jag i ett land med 0% skatt. Klarar man inte försörja sig blir man deporterad från landet.

Så helt rättvist här, här får man ta hand om sitt eget liv och kan inte vara en parasit och leva på andras pengar.
Läste i någon annan tråd att du hade en bra sjukfsk där, vad kostar den ungefär?
Citera
2017-02-16, 20:07
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Läste i någon annan tråd att du hade en bra sjukfsk där, vad kostar den ungefär?

Betalar i princip inget knappt 200€ mån men bästa internationella som inte låst till ett land.
Citera
2017-02-17, 23:15
  #64
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxenon
Måste bara få säga det, den skatten man betalar på sin inkomst är väldigt väldigt ringa.
Den stora summan tas in via arbetsgivaravgiften, bolagsskatt och annat som aldrig syns...
En svensk arbetare har aldrig kunnat spara ihop till ett boende, undrar varför
Alltså den lilla skatt folk ser är oerhört liten men i det stora hela betalar ju lilla Svenson allt som händer just nu, bara se hur fastighetsskatten för en Djurholmsvilla sjönk till samma nivå som en enplansvilla i Tommelilla....

Ja ja jag tror Svenskar gillar att bli knullade i röven :-)

Jag har ingen plan för att börja arbeta igen iaf

Du glömde momsen...
Citera
2017-02-17, 23:21
  #65
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Havregrynsgröt är perfekt...om man vill minimera moms. / per måltid
Citera
2017-02-17, 23:32
  #66
Medlem
julepumlans avatar
Nej inte efter statens missbruk av pengar, tex Kamelfarm i gbg för 31 miljoner kronor, renovera hem/bygga stugor i finland åt direktören av statens fastighetsverk.

Nej jag har fruktansvärt dåliga erfarenheter av sveriges välfärd. Man tas aldrig på allvar.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback