Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-01-20, 14:11
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Jag har mejlat mitt kabel-TV-bolag flera gånger att jag vill ha CNN (och al-Jazeera) avstängt från mitt abonnemang men det går inte att få det gjort. Vill jag ha bort dessa kanaler så måste hela paketet, där de ingår, också bort. Jag fattar inte att det ska vara så svårt med dagens teknik. Jag har även gått med på att betala samma pris ändå och jag har inte krävt några andra kanaler i utbyte. Men det går inte.

Står någon med en pistol mot ditt huvud? Jag har CNN, BBC och Al-Jazeera och kollar knappt på Al-Jazeera.

CNN måste ju ta upp frågan att Trump inte har en designated survivor(jag googlade detta för någon timme sedan) då det av tradition brukar vara en medlem av utgående administration, men då Trump har gjort klart att ingen av Obamas medlemmar ska vara kvar när han är president så finns ingen då Trump kabinettpositioner inte är fyllda än och insvorna och kan agera som designated survivor.
2017-01-20, 14:20
  #38
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Hmmm, rätt säker på att det är viseprecidenten till Trump som tar över då..

Ja och om han dör så kongressens två ledare, Paul Ryan och Orrin Hatch i nämnd ordning.

Sedan enligt en bestämd ordning som kan sluta med en lägre tjänsteman men något "handplockande" ifrån Obamas sida blir det såklart inte.
2017-01-20, 14:21
  #39
Medlem
Det kommer garanterat bli krig om något händer Trump.
2017-01-20, 14:23
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Står någon med en pistol mot ditt huvud? Jag har CNN, BBC och Al-Jazeera och kollar knappt på Al-Jazeera.

CNN måste ju ta upp frågan att Trump inte har en designated survivor(jag googlade detta för någon timme sedan) då det av tradition brukar vara en medlem av utgående administration, men då Trump har gjort klart att ingen av Obamas medlemmar ska vara kvar när han är president så finns ingen då Trump kabinettpositioner inte är fyllda än och insvorna och kan agera som designated survivor.

Nej, ingen håller en pistol mot mitt huvud. Det handlar inte enbart om inslaget som är postat i trådstarten. Det handlar om CNN överlag och deras vinklade hjärntvätt och lögner. Jag tycker att det med dagens teknik borde gå att få vissa kanaler avstängda om man ber om det och går med på att betala samma pris för abonnemanget ändå. Varken mer eller mindre.

För övrigt hade de kunnat sända det där inslaget direkt efter att Obama lämnat ifrån sig ämbetet förra veckan och inte dagarna innan Trump svärs in. Det är ingen liten detalj.
2017-01-20, 14:28
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Nej, ingen håller en pistol mot mitt huvud. Det handlar inte enbart om inslaget som är postat i trådstarten. Det handlar om CNN överlag och deras vinklade hjärntvätt och lögner. Jag tycker att det med dagens teknik borde gå att få vissa kanaler avstängda om man ber om det och går med på att betala samma pris för abonnemanget ändå. Varken mer eller mindre.

För övrigt hade de kunnat sända det där inslaget direkt efter att Obama lämnat ifrån sig ämbetet förra veckan och inte dagarna innan Trump svärs in. Det är ingen liten detalj.

Snälla. LÄS PÅ! Obama har inte lämnat ämbetet än. Han lämnar ämbetet 18:00 ikväll, samma minut som Trump blivit president, oavsett om han svurit eden eller inte.
2017-01-20, 14:28
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja Trump uttryckte sig ju förtäckta ordalag om att Hillary kunde bli måltavla för skjutglada vapenlobbyister. <nu får han smaka lite av sin egen medicin. Nu avgår en av dom populäraste presidenterna och in svärs en av dom minst populära presidenten genom tiderna. Inte undra på att det är glest i leden vid installationen jämför med när Obama svors in. Givetvis gör CNN helt rätt, media är ingen hejarklack utna skall kritiskt granska malten. Det lär dom göra med besked framöver, Trump har själv tänt blåslampan som lär bränna honom i ändalykten i fyra år framöver. Presidenter är alltid lovligt byte för pressen i en demokrati så Trump får antingen lära sig det, uppträda civiliserat och moget eller ständigt bli en spefågel under sina år vid makten.

Så med andra ord var trumps spekulation om Hilarys död helt Ok? Varför fick han skit av CNN då, som dessutom gör samma sak nu?
Det var en hel del medier som rapporterade om olämpligheten i Thrumps spekulationer, bör de alla dementera den kritiken tycker du?

I mina ögon är det lika osmakligt oavsett vem som gör det, man spekulerar inte om andras död. Vad gäller dig är du antagligen en av de mest osmakliga och ynkliga människorna i samhället som försvarar ett vidrigt beteende bara för det stödjer din sak. Kom in i matchen, har varken du eller CNN något bättre att komma med så är ni än mer patetisk än jag trodde..
2017-01-20, 14:55
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Snälla. LÄS PÅ! Obama har inte lämnat ämbetet än. Han lämnar ämbetet 18:00 ikväll, samma minut som Trump blivit president, oavsett om han svurit eden eller inte.

Då säger vi istället efter han höll sitt avskedstal den 10 januari, OK? Då hade det passat bättre att sända ett sådant inslag även om det varit osmakligt även då. Att göra det två dagar innan Trump svärs in visar ju enbart på att man vill få en reaktion. Vilket man fått. Bara kolla på alla "tummar ner" på Youtube och att den här tråden existerar m m.
2017-01-20, 14:55
  #44
Medlem
Iradeorums avatar
Trump borde stänga ned vänsterbajskanalen CNN. Som jag förstått bör han ha lagligt stöd för det då de systematiskt spridit "fake news". Vilket som har CNN grävt sin egen grav och kommer att marginaliseras till en obetydlig liten dyngspridare när Trump tar in alternativ media till Vita husets pressträffar.
2017-01-20, 14:57
  #45
Medlem
Trump utförde inte ett mordhot, han sade att den enda gruppen som ej kan förlora sina rättigheter är nog folk som väljer 2nd amendment, dvs grundlagen som ger medborgare rättigheter att beväpna sig själva.

men oavsett om du ser detta som ett mordhot, nu pratar vi om CNN- där de även har någon redaktionschef som måste godkänna reportaget innan det sänds ut.
2017-01-20, 15:14
  #46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Det är väl högst relevant information? Vad händer om det sker ett attentat?
Att dom skulle uppmuntra till våldsamheter är att dra det lite långt tycker jag.
Normala människor tar det naturligtvis inte som en uppmaning, det är din lilla klick av stollar som kan bli triggade Ett bra ex skulle vara Skandinaviens egna lilla galning Breivik
Man måste vörda den kännedomen som ansvariga media
2017-01-20, 15:39
  #47
Moderator
vfs avatar
(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik ta diskussionen där/Mod
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback