Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-10, 10:15
  #121
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
För min del får mousasi gärna gå till bellator och bli champ där. Oskön snubbe

På vilket sätt är han oskön? Tycker snarare tvärt om. Tidigare har han aldrig sagt något, nu senaste månaderna har han till och med börjat vara aktiv på social media och säga lite som han tycker, klart bra av honom! Han är en av dom mest underskattade krigarna i den divisionen helt klart.

Jag gillar hans "skit samma-stil", verkar vara rätt många från öst som har den stilen. Även den största av dom alla.
Citera
2017-04-10, 14:01
  #122
Medlem
Apologists avatar
Mousasi vs Weidman så såg man att det var big john mccarthy som sa till ringdomaren att "it was a legal knee". Big John såg riktigt sur ut o tyckte nog att allt hade gått fel till.

Kommentatorerna (Joe Rogan m.fl) la skulden på New York State Athletic Commission doctors att de inte förstod sig på UFCs nya regler.

De borde ju göra något åt den här gråzonen.
Citera
2017-04-10, 14:50
  #123
Medlem
lasse-luss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
På vilket sätt är han oskön? Tycker snarare tvärt om. Tidigare har han aldrig sagt något, nu senaste månaderna har han till och med börjat vara aktiv på social media och säga lite som han tycker, klart bra av honom! Han är en av dom mest underskattade krigarna i den divisionen helt klart.

Jag gillar hans "skit samma-stil", verkar vara rätt många från öst som har den stilen. Även den största av dom alla.

+1 känner precis på samma sätt, har en känsla av att mousasi hade knäckt lip weidman tillslut vilket som helst, dock tråkigt att dom avbröt matchen.
känns som chris weidman ville vinna på fel av knä då han själv trodde att hans händer var i backen men gegard mousasi var ett steg längre och lyfte upp weidman precis innan han lät knät träffa ansiktet
Citera
2017-04-10, 16:15
  #124
Medlem
Gött att Cormier vann. Jag kände inte igen Jon Jones när de visade han i bild efter Cormiers vinst. Jag trodde det var någon basket stjärna eller dylikt som var i bild. Sen sa kommentatorn "ingen reaktion från Jones".
JJ har ändrat sitt utseende en del haha

Rumble lägger av. Knepigt då resten av divisionen är skåpmat för honom. Dock behandlar ju UFC de anställda som skit om man tror på det man läser från vissa fighters; så på ett sätt är det väl bra att en känd fighter lägger av. Även om det verkar som att han istället bara vill göra något annat. Men man får ju aldrig reda på den riktiga sanningen i sådana här fall; tyvärr.

Knepigt I matchen med Wiedman. Gott att se att Rogan vågar ta ställning och ha en åsikt och kunna säga emot folk. Inte många kommentatorer som klarar av det. Väldigt gott att han är så pass påläst att han klarar att köra på. Dock får vi väl se om de anser knät vara legit eller inte. För mig är det väl skit samma vad de gör.
Citera
2017-04-10, 19:29
  #125
Medlem
har rumble sagt vad han ska hålla på nu efter mma? starta eget gym? jobba i mc? luta sig tillbaka och komma tillbaka om två är eller vad är tanken? Han är knappast sådär överdrivet gammal samtidigt som han inte heller varit i något krigmatch de senast åren så hälsan borde inte vara något problem.

först att han väljer brottas känns väldigt konstigt sen att han väljer att sluta känns ännu konstigare. Finns fortfarande enorma pengar att hämta för honom i ufc. om inte i lhw så borde han åtminstone prova lyckan i hw tror han bara behöver andas bredvid de topprankade för att släcka dem.
Citera
2017-04-10, 20:04
  #126
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Finns det ingen matchtråd att härja i?

Mx, where you at motherfucker?
Tänker inte ansvara för att ni motherfuckers ska ha en tråd att häva ur er skit som inte ska vara i denna tråden, i.
Även du själv har skapat matchtrådar tidigare, det är alltså ingen raketforskning kan vi nog konstatera Don't be scared, homie.

Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
har rumble sagt vad han ska hålla på nu efter mma? starta eget gym? jobba i mc? luta sig tillbaka och komma tillbaka om två är eller vad är tanken? Han är knappast sådär överdrivet gammal samtidigt som han inte heller varit i något krigmatch de senast åren så hälsan borde inte vara något problem.

först att han väljer brottas känns väldigt konstigt sen att han väljer att sluta känns ännu konstigare. Finns fortfarande enorma pengar att hämta för honom i ufc. om inte i lhw så borde han åtminstone prova lyckan i hw tror han bara behöver andas bredvid de topprankade för att släcka dem.
Det kan vara så enkelt att han inte vill göra det längre. Börjar man känna så är det lika bra att hänga handskarna. Han hade dessutom långt mer än ena foten ut genom dörren i den här matchen, till synes.

Han har inte sagt vad det är han ska sysselsätta sig med nu. Bara att det är något han länge velat/drömt om att göra. Detta plus att det kanske även finns bra med pengar att hämta i det nya yrket, om det är något han fått p.g.a. namnet han gjort sig som fighter (kan inte låta bli att gissa på Hollywood) så lär det ju vara så. Då finns det väl inte så många anledningar kvar att fortsätta syssla med en så hård och skadedrabbad sport istället, tänker jag.

Han är 33 år. Det talas om att han är alldeles för ung för att lägga av etc. Men samtidigt vittnar det också om att MMA är en sport där allt för många håller på allt för länge bara för att de kan fortsätta eller framförallt inte kan sluta. Allt för många håller på långt efter att de egentligen har något kvar att hämta eller bevisa i sporten.
Att sluta i hans ålder är väl vettigt, både för fortsatt karriär i andra banor och för att spara på kroppen och hjärnan så mycket som möjligt. Lyckas han lägga av utan att om ett par år vilja komma tillbaka igen, något som drabbar allt för många, så all cred till honom för det.

Sportsligt är det däremot, såklart, trist att han lägger av.
Citera
2017-04-10, 22:51
  #127
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Kan garantera dig att Rumbles tränare har gett honom alla korrekta råd som han behöver, att han sen skiter i det och gör helt tvärtom är en annan femma, inte så konstigt att han får stå övergiven i ringen efter matchen.

Weidman vilket skämt han är, låtsas ha skitont men när han får reda på att knät var lagligt så är han plötsligt fit for fight, han försökte med andra ord spela på att Mousasi skulle bli diskad istället för att fortsätta matchen.
Hoppas verkligen inte Mousasi behöver slösa mer tid på honom och gå en rematch.

Jo det stämmer nog ang det att "stå lämnad i ringen" för han hojtade åt dem att äntra oktagonen men ingen klev upp. Kan tänkas ochså att han ville inte riskera åka på nån tjuvsmäll och gå ut på knockout av DC när hans osagda plan var att preliminärt avsluta karriären efter... utan köra det säkra korten att brottas med DC och se hur det går oavsett hur det går så knockas han ju inte, vilket ger en snöpligt avslut på karrären istället för att strypas ut och tappa. Han såg inget nöje i att sparra och träna längre så då är det lika bra att avsluta trots att han skulle kunna plocka många sämre rankade fighters. Men han kanske får

Livsfarlig knockout artist dock av dess like så..
Tror hans mma-kosing mm räcker väl långt för att börja jobba med ett vanligt arbete
Citera
2017-04-11, 07:55
  #128
Medlem
krakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
På vilket sätt är han oskön? Tycker snarare tvärt om. Tidigare har han aldrig sagt något, nu senaste månaderna har han till och med börjat vara aktiv på social media och säga lite som han tycker, klart bra av honom! Han är en av dom mest underskattade krigarna i den divisionen helt klart.

Jag gillar hans "skit samma-stil", verkar vara rätt många från öst som har den stilen. Även den största av dom alla.
Jag tycker att han är rätt okarismatisk och jag ogillar hans loja fighting-stil. Förra veckan var han ute i media och sa att han minsann borde tjäna lika mycket som den och den fightern. Ganska oskönt.
Citera
2017-04-11, 09:40
  #129
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
Jag tycker att han är rätt okarismatisk och jag ogillar hans loja fighting-stil. Förra veckan var han ute i media och sa att han minsann borde tjäna lika mycket som den och den fightern. Ganska oskönt.

Det borde han ju göra! Han hade riktigt bra motiv till att säga en sån sak med. Klart man ska föra sin talan.
Citera
2017-04-11, 14:16
  #130
Medlem
lasse-luss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Det borde han ju göra! Han hade riktigt bra motiv till att säga en sån sak med. Klart man ska föra sin talan.
+1
Citera
2017-04-17, 01:40
  #131
Medlem
teasardigs avatar
Jag tror att Rumble inte tjänar lika mycket på matcherna nu som tidigare. Därför är det nog svårt att hålla motivationen uppe när får sin lön sänkt.

För övrigt fattar jag inte vilka fans som buar åt DC. De måste ha fel i huvudet.
Citera
2017-04-17, 09:16
  #132
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Jag tror att Rumble inte tjänar lika mycket på matcherna nu som tidigare. Därför är det nog svårt att hålla motivationen uppe när får sin lön sänkt.


Knappast.

Anthony ‘Rumble’ Johnson: $530,000 ($500,000 to show, $30,000 Reebok sponsorship)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback