Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 20:40
  #1
Medlem
Hej, jag undrar om någon handlat från sharkspeed.se den senaste tiden? De har ruggigt bra priser på mc kläder. Men som vanligt, är det för bra för att vara sant, så är det också det. Körde en google på företaget och det har fåt lagomt dålig kritik. Dock är dessa från 2012 och äldre.
Så frågan är om någon handlat därifrån senaste tiden? Har de skärpt till sig kanske?

/Erik
Citera
2017-01-20, 08:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Java
Hej, jag undrar om någon handlat från sharkspeed.se den senaste tiden? De har ruggigt bra priser på mc kläder. Men som vanligt, är det för bra för att vara sant, så är det också det. Körde en google på företaget och det har fåt lagomt dålig kritik. Dock är dessa från 2012 och äldre.
Så frågan är om någon handlat därifrån senaste tiden? Har de skärpt till sig kanske?

/Erik

Ingen aning om de skärpt till sig. Googlar man på märkena är det bara Sharkspeed som säljer dessa, samt en grossist som säljer i parti om 100 enheter. Har aldrig hört talas om märkena innan men det säger inte så mycket då jag är rätt ny i MC-världen.

Men jackorna ser ju bra ut och priserna är ju helt OK, även om man ska ta rabatten med sju nypor salt.
Citera
2017-01-20, 21:40
  #3
Medlem
Drevs avatar
Gör dig själv en stor tjänst och köp riktiga mc-kläder. När olyckan varit framme kommer du att tacka dig själv 100 gånger om. Sharkspeeds kläder verkar kanske bra när man kollar på dem i affären, men hur är de att ramla i?
Citera
2017-01-28, 04:22
  #4
Medlem
AlanGreens avatar
Tänk på ditt liv. Även om de är godkönda osv så är det inte så roliga att köra av vägen med. Kolla youtube där folk exprimenterar budget vs kvalite.
Citera
2017-01-28, 21:44
  #5
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGreen
. Även om de är godkönda osv....
Vem godkänner kläder? vem testar kläderna?
Citera
2017-03-22, 01:53
  #6
Medlem
Sharkspeed

Har tänkt beställa ett skinnställ från sharkspeed.se (billigt där och jag är student)
Någon som har erfarenhet om deras grejer? Har googlat en del och dom har ju minst sagt fått en hel del kritik för att deras grejer inte håller, dock hittar jag bara inlägg från 2011 och bakåt så det kanske har blivit en förbättring sen dess, någon som köpt något där ifrån senaste tiden?

Mvh Anton
Citera
2017-03-30, 12:15
  #7
Medlem
Ruskigt bra priser och snygga var de också men som användaren 'Drev' säger, Hur är de att ramla i? Det sägs på deras sida att kläderna är ce-godkända, vet ej om alla är det men de jag kollade på var godkända.
Citera
2017-06-03, 10:59
  #8
Medlem
Jag köpte mcstövlar från dom som skulle vara ce-kodkända. Kvaliten är varken bra eller dålig, dom gör säkert sitt jobb om olyckan skulle va framme. Däremot hittar jag ingen CE-märkning på dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback