Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 20:14
  #1
Medlem
cybergrodans avatar
Hej! Idag när jag satt och slösurfa på datorn så märkte jag att den blev mer seg än vanligt, jag såg att batteriet var fulladdat så då drog jag ur strömkabeln. Plötsligt så dog datorn bara, och nu fungerar den inte alls utan laddaren, det står också under batteristatus att jag måste byta ut batteriet nu...

Dessutom så kommer jag inte in på typ nån hemsida alls längre?! Klockan ställde om sig själv och när jag startade upp datorn igen och provade gå ut på Internet så fick jag felmeddelande ''Det går inte att upprätta en en privat anslutning till facebook.se eftersom datorns tid och datum (torsdag 21 januari 2016 20:05) inte stämmer''. Det stämmer ju nu eftersom jag har bytt tiden, men det verkar ändå inte funkar. Tyvärr kan jag inte lägga upp en skärmdump eftersom jag inte kommer in på någon sida för det...

Datorn är en MacBook pro mid 2012 så den har ju några år i nacken såklart. Att batteriet är dött är ju ingen tvekan, men frågan är om det är värt att fixa ett nytt sådant eller om det är dags att helt enkelt köpa en ny dator?

edit: haha, det är ju 2017 nu kom jag på.
Glöm problemet med klockan, det är fixat!
__________________
Senast redigerad av cybergrodan 2017-01-19 kl. 20:23.
Citera
2017-01-19, 21:30
  #2
Medlem
Servals avatar
Tycker helt klart du ska kosta på dig ett nytt batteri. Väljer du med lite omsorg (läser recensioner) så kan du köpa ett pirat/tredjeparts-batteri.

Jag bytte en fläkt i min mbp, och köpte en från kina (av en säljare som hade bra recensioner.) laptopen stod sedan igång i över två år 24/7 och fläkten fungerar utmärkt. Fläkten kostade dessutom bara runt 50kr mot en originalfläkt för 500kr.

Istället för att köpa en ny mbp så kanske du kan uppgradera lite? Om datorn i dagsläget bara har 4gb i ram och mekanisk hårddisk så blir det ju ett lyft med 8gb och en ssd
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback