Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-27, 15:37
  #13
Medlem
Mx_1337s avatar
Makwan's match bokades officiellt för några dagar sen, även om det ryktats om den ett bra tag tidigare.

http://www.mmaviking.com/makwan-amir...n-is-official/
Citat:
Ursprungligen postat av mmaviking.com
Makwan Amirkhani (13-2) will face Arnold Allen (11-1) at UFC London on March 18th at the O2 Arena. The bout became official today after numerous earlier reports of the matchup with Mr. Finland.
Citera
2017-01-27, 17:25
  #14
Medlem
Dirty.s avatar
UFC mjölkar verkligen Makwan, jag hade velat se han mot betydligt bättre motstånd.
Citera
2017-01-27, 17:38
  #15
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
UFC mjölkar verkligen Makwan, jag hade velat se han mot betydligt bättre motstånd.
Fast han är inte överanvänd direkt. 2 år sen debuten nu, och det har blivit 3 matcher. När den här går av stapeln kommer det vara över ett år sen förra osv.
Citera
2017-01-27, 17:44
  #16
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Fast han är inte överanvänd direkt. 2 år sen debuten nu, och det har blivit 3 matcher. När den här går av stapeln kommer det vara över ett år sen förra osv.
Mm, påminner lite om Jycken faktiskt. Fast mycket enklare matchningar också.

Gillar även tanken av Gustafsson vs Bader här. Pallar verkligen inte att Gustafsson ska boka in ännu en loss/loss fight som de okunniga ska roasta han för trots vinst.
Citera
2017-01-27, 17:51
  #17
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Mm, påminner lite om Jycken faktiskt. Fast mycket enklare matchningar också.

Gillar även tanken av Gustafsson vs Bader här. Pallar verkligen inte att Gustafsson ska boka in ännu en loss/loss fight som de okunniga ska roasta han för trots vinst.
Håller med.
Men vill inte se att de missar chansen att matcha honom på den här galan om det plötsligt visar sig att Bellator var hetast på gröten när det gällde free agent-Bader heller...
Citera
2017-02-15, 16:58
  #18
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/2017/02/gunnar-...7-co-headliner

Citat:
Officials today announced a welterweight bout between Gunnar Nelson (15-2-1 MMA, 6-2 UFC) and Alan Jouban (15-4 MMA, 6-2 UFC) will serve as the event’s co-feature.
Citera
2017-03-02, 21:07
  #19
Medlem
Mx_1337s avatar
Länsbergs motståndare är skadad. Pannie Kianzad vill ersätta.

http://www.mmaviking.com/kianzad-wan...m-ready-to-go/
Citat:
Ursprungligen postat av mmaviking.com
Lina Lansberg (6-2) was set to face Veronica Macedo (5-1-1) at the UFC in London in less than three weeks, however Macedo is now out of the bout. “There’s an opportunity out there and it is a shame to waste it” says former Invicta title challenger Pannie Kianzad to MMAViking.com that is ready to fill in on short notice.
Hoppas på ersättare. Har inte gått så bra för Kianzad senaste tiden i Invicta, men skulle fortfarande kunna se henne signas av UFC. Möter hon Länsberg blir det dessutom en rematch, Kianzad vann senast de möttes. Inte helt 100 på det men jag tror de mötts på amatörnivå eller i shootfighting också, och Länsberg vann den gången (?).
Citera
2017-03-17, 18:03
  #20
Medlem
Mx_1337s avatar
Invägningen börjar alldeles strax.

https://www.youtube.com/watch?v=eyv0tkelgnc
Citera
2017-03-18, 15:54
  #21
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Invägningen börjar alldeles strax.

https://www.youtube.com/watch?v=eyv0tkelgnc

Kollade på sammandraget från invägningen, rätt händelserik =)

Störde mig dock på tönten Teemu Packalen som fintade att han skulle skaka hand.. det är så jävla mögligt gjort. Något man kanske gör när man går i årskurs 5.

Dock har en fight fallit bort.

http://mmajunkie.com/2017/03/ian-ent...johns-scrapped

Citat:
LONDON – After missing weight at Friday’s official weigh-in ceremony, Ian Entwistle has now been ruled out of tonight’s UFC Fight Night 107 event.

MMAjunkie today confirmed with UFC officials that doctors pulled Entwistle (9-3 MMA, 1-2 UFC) from a planned contest with Brett Johns (13-0 MMA, 1-0 UFC). An announcement from the promotion is expected shortly.
Citera
2017-03-18, 16:07
  #22
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Kollade på sammandraget från invägningen, rätt händelserik =)
Både endel face-offs som var intensiva och en del där fighters skojade med Sean Shelby...

---------

Tanka några timmar inför:

Hoppas på svenskarna, Manuwa, Makwan och Nelson här. Vore kul för Pickett att få avsluta med vinst också.

Länsberg har mött och vunnit mot sin motståndare tidigare. Hon är däremot den enda som slagit Pudilova, som har tre raka vinster sen dess. Så länge Lina har utvecklats sen senast de möttes och inte har så något negativt med sig från när hon blev kanonmat åt Cyborg så borde hon vinna denna. Pudilova är rätt liten för 135 som det känns. Hon har gått en match i 125 tidigare, samt att hon tog denna på kort varsel och ändå vägde hon in på 133 lbs..
I senaste matchen kontrollerade Länsberg henne mot buren i stora delar, antar att vi kanske får se något liknande om det går vägen här.

Reza Madadi har en svår uppgift framför sig. Däreot ligger hans styrkor där Duffy har sina svagheter. Så det kanske kan gå vägen om han får komma ut starkt med sin brottning, göra det till mer grisigt brawl än teknisk fight. Hota med giljotinen så fort tillfälle ges. Och förhoppningsvis har en sin starka haka med sig också.

Manuwa borde slå Anderson. Hoppas verkligen detta då Manuwa är en underhållande fighter och Andersons stil är allt annat än underhållande stundtals.

När det gäller Makwan så vet jag inte. Många verkar hålla honom som favorit men han har varit borta länge och Allen är en stark prospect, som visserligen varit borta precis lika länge. Makwan har inte slagit några stora namn hittills heller direkt. På pappret känns det väldigt jämnt.

Nelson vs Jouban känns också hugget som stucket, båda stilarna kan ta ut varandra.
Citera
2017-03-18, 17:06
  #23
Medlem
krakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Störde mig dock på tönten Teemu Packalen som fintade att han skulle skaka hand.. det är så jävla mögligt gjort. Något man kanske gör när man går i årskurs 5.
Jag känner manad att försvara finnen för jag ser inget av detta? Han håller upp guarden varpå hans aggro motståndare slår bort hans näve och sedan sträcker han fram en öppen hand något provocerande som även den blir bortslagen...

Snart dags! Och live dessutom =) Ser spelvärde i oddsen på joubain och madadi
Citera
2017-03-18, 17:57
  #24
Medlem
taggad bara 30 min till prelims drar igång, hoppas och tror att reza åker på däng !! manuwa bör förstöra anderson, prediction där är knä när corey skjuter för nertagning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback