Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-19, 15:18
  #1
Medlem
Flickpojkens avatar
Jag läste eller hörde i någon sammanhang att våld va extremt vanligt i lespiska par relationer. För de första stämmer detta? Jag rätt säker på att de va en till tillförlitlig källa (Och ska gräva lite mer i detta).

Våld bland bögpar va extremt ovanligt. Detta i sej bevisar väl att de är kvinnornas fel när hetro relationer inte fungerar men får mej också att fundera på om flator ens borde få ha barn?

Jag menar om våldsbenägenheten är så extremt hög i dessa familjer samt förekomsten av destruktiva konflikter är så vanliga (vilket väl inte förvånar någon) så måste man väll nästan konstatera att de inte är en lämplig miljö för barn?
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2017-01-19 kl. 16:10.
Citera
2017-01-19, 15:21
  #2
Medlem
Barn behöver en mor (kvinna) och en far (man). Så svaret är nej.
Citera
2017-01-19, 15:30
  #3
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusburkens
Barn behöver en mor (kvinna) och en far (man). Så svaret är nej.

Barn behöver antagligen växa upp i en stor familjekonstellation bestående av släktingar etc (om man nu ska lägga någon slags evolutionär aspekt på de). Av princip tycker jag att homosexuella väll borde få ha barn två vättiga män kan säkert ta hand om ett barn och erbjuda en stabil miljö. De är inkosekvent att säga nej om man anser att ensamstående ska få ha barn och vem invänder mot de (ok skälvklart gör nån de också)?

Men med tanke på hur labila flator verkar va i sina relationer så kan man fråga sej om dom verkligen kan erbjuda barn en bra uppväxtmiljö. Ett problem är också hur lätt de är för dom att fixa lite sperma och få barn eventuellt ser vi en framväxt av destruktiva flatfamiljer just nu!
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2017-01-19 kl. 15:33.
Citera
2017-01-19, 15:40
  #4
Medlem
666000999s avatar
Om de lyckas befrukta varandra tycker jag att de har gjort sig förtjänta av att få barn tillsammans.
Citera
2017-01-19, 15:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag läste eller hörde i någon sammanhang att våld va extremt vanligt i lespiska par relationer. För de första stämmer detta? Jag rätt säker på att de va en till tillförlitlig källa (Och ska gräva lite mer i detta).
Känns som att poängen med tråden försvann någonstans här. Fram med källor först.
Citera
2017-01-19, 15:46
  #6
Medlem
Kvinnor borde inte få skaffa barn.

Kvinnor som blir gravida och väljer att behålla barnen är psykiskt sjuka och inte i stånd att ta hand om ett annat liv.
Deras kroppsvätskor kom ur balans när spermier tog sig in i deras DNA.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-01-19 kl. 15:56.
Citera
2017-01-19, 15:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusburkens
Barn behöver en mor (kvinna) och en far (man). Så svaret är nej.

Nej, de behöver en stat som tar hand om dem.

I kärnfamiljer ingår det kvinnor, det är därför vi haft så mycket krig och elände i det förgångna. Världskrigen kan direkt kopplas till kärnfamiljen.
Alltså: tillintetgöra kärnfamiljen= Fred på jorden.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-01-19 kl. 15:51.
Citera
2017-01-19, 16:01
  #8
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej, de behöver en stat som tar hand om dem.

I kärnfamiljer ingår det kvinnor, det är därför vi haft så mycket krig och elände i det förgångna. Världskrigen kan direkt kopplas till kärnfamiljen.
Alltså: tillintetgöra kärnfamiljen= Fred på jorden.

Om alla slutar att skaffa barn kommer människor aldrig kriga mot varandra.
Citera
2017-01-19, 16:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Om alla slutar att skaffa barn kommer människor aldrig kriga mot varandra.

Precis.

Da womans womb have doomed us all.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-01-19 kl. 16:18.
Citera
2017-01-19, 16:15
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Om de lyckas befrukta varandra tycker jag att de har gjort sig förtjänta av att få barn tillsammans.
exakt konstgjord befruktning totalt onödig utgift var står det att barn är en mänsklig rättighet och könskorrigering snöflingorna tar aldrig slut
Citera
2017-01-19, 16:18
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusburkens
Barn behöver en mor (kvinna) och en far (man). Så svaret är nej.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3112967
Citat:
Kommer ni att berättar för era barn vem pappan är?
Hanna Thome: Vårt barn har ingen pappa.

För vår dotter är det inte heller något konstigt, vissa har mamma och pappa andra har en mamma vissa har två etc etc.
Citera
2017-01-19, 16:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3112967

Var det ens ett svar? Jag vet inte. Sedan använda kommunistorgan som "källa", jo var nog sarkasm i ditt inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback