Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-24, 17:18
  #13
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSRF17
Kolla även på Sonys over ear lurar. Deras MDR-100ABN ligger helt okej i pris nu.


Har sett dem. Men jag vet inte. Alltså Bose skall väl vara märkbart bättre? Om man skall lägga så mycket som 2000 kan jag kanske lika gärna lägga 3000 om det betyder att de ger mig den effekt jag önskar där på tåget.

Frågan är hur stor skillnad det är på sonys och Bose.
Citera
2017-01-24, 23:21
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Har sett dem. Men jag vet inte. Alltså Bose skall väl vara märkbart bättre? Om man skall lägga så mycket som 2000 kan jag kanske lika gärna lägga 3000 om det betyder att de ger mig den effekt jag önskar där på tåget.

Frågan är hur stor skillnad det är på sonys och Bose.
Jag provade både Bose QC35 och Sonys H.ear on. Föredrar själv Sonys ljudprofil, Bose lurar låter ganska platt. Sonys låter även bättre på låga volymer. Subjektivt självklart, lyssnar mycket på rock och Indie, för det fungerade Sonys toppen.

Fungerar även grymt bra med min Xperia xz och Ldac. Bose har dock bättre noice canceling, Sony gör också ett bra jobb här, är inte långt ifrån Bose faktiskt.
Citera
2017-01-24, 23:56
  #15
Medlem
Konsensus för åtminstone ett år sen när jag undersökte detta var att Bose hade överlägsen brusreducering jämfört med konkurrenterna, däremot är ljudet i deras lurar oftast sämre.
Citera
2017-01-26, 14:53
  #16
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Konsensus för åtminstone ett år sen när jag undersökte detta var att Bose hade överlägsen brusreducering jämfört med konkurrenterna, däremot är ljudet i deras lurar oftast sämre.


Jag testade de bästa från bose för några dagar sedan, men var faktiskt förvånad över att jag hörde så mycket utifrån. Hörde tåget etc.

Jag undrar om man inte kanske isolerar mer med hörelskydd haha. Sådana där man har när man motorsågar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback