Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 11:16
  #1
Medlem
Västra Götalandsregionen och Göteborgsregionen anordnar ett seminarium om delaktighet:
Citat:
Det finns en stor variation av organisationer som på olika sätt försöker påverka beslutsfattare. Idag finns fasta former för invånardialog med delar av funktionshinderrörelsen, men där finns få ungdomar eller personer med utländsk bakgrund representerade. Vems är ansvaret för att alla perspektiv blir synliggjorda i de demokratiska beslutsprocesserna?

Forskaren Julia Bahner presenterar resultat från rapporten, som kan vara av intresse för brukarorganisationer samt för politiker och tjänstepersoner i regionala såväl som kommunala förvaltningar som möter invånare.
http://grbookit.grkom.se/pdf/vilka_r...ors_170310.pdf

Vad som inte nämns är att hon sitter i Göteborgs kommunfullmäktige för Feministiskt Initiativ.

Nu kanske jag övertolkar - jag känner inte de politiker som står bakom detta initiativ. Men jag har haft en del att göra med SJWs från Julia Bahners institution (institutionen för socialt arbete på Göteborgs universitet) och upplevde deras attityd som en förnedrande klapp på huvudet.

Att det är få unga i funktionshinderrörelsen finner jag naturligt. Unga vill vara aktiva och göra det de kan, inte sitta på kafferep. Tycker att det blir en form av kontrollerad opposition om man sitter i ett brukarens och politiker ska ta en till nåder.

Nä utmana makten och ställ upp i valet.

Jag har själv varit ledamot i en kommunal nämnd, inte för att jag var ung, inte för att jag är ett bokstavsbarn, inte för jag har utländsk bakgrund. Utan för att medlemmar i mitt parti tyckte att jag gjorde bra ifrån mig. Tänker dock inte göra om det då det bara var jag och en till som debatterade i nämnden, resten satt och slöade på mötena, ställde aldrig några frågor till tjänstemännen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback