Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-22, 08:11
  #25
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Wow? Så du påstår alltså att det är farligt att beröra dessa typer av figurer kroppsligt?
Jag har just sagt att det handlar mer om en upplevd än om en faktisk risk.
Citera
2017-01-22, 10:52
  #26
Medlem
Sighajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Vid kroppslig beröring eller att man får i sig det oralt?

Du behöver andas in gubben hela vägen ned i lungorna.
Så du kan nog vara lugn när du leker med dina plastgubbar
Citera
2017-01-22, 15:12
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sighaj
Du behöver andas in gubben hela vägen ned i lungorna.
Så du kan nog vara lugn när du leker med dina plastgubbar

Sluta! De äj inte alls plastgubbaj!
De äj wajhammej!

Hur ska jag andas in gubben? Syftar du på att jag skulle äta upp den eller bränna upp den och inhalera ångorna?
Citera
2017-01-22, 21:35
  #28
Medlem
Sighajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Sluta! De äj inte alls plastgubbaj!
De äj wajhammej!

Hur ska jag andas in gubben? Syftar du på att jag skulle äta upp den eller bränna upp den och inhalera ångorna?

Fila ned den till damm och snorta den borde göra susen om du nu vill bli sjuk. Annars är det rätt lugnt att leka med wajhammej!
Citera
2017-01-27, 18:50
  #29
Medlem
Oorganiskt bly utgör en minimal risk vid hudkontakt, du måste antingen få det i dig eller inandas ångor, exempelvis vid lödning, för att man skall kunna tala om någon egentlig risk. Att tvätta händerna efter att ha hanterat omålade figurer lär räcka gott för att hålla risken försumbar.
Citera
2017-02-01, 19:14
  #30
Medlem
Tror du har andra problem att tänka på om det du oroar dig är att ta matcher i warhammer mot någon som har pre 97 tenn modeler pga av blyförgiftning.

Ett: en heeeel arme i sån är väldigt ovanligt. Förutom dom som tex köper modeller som gått ut för en enhet, inte hela armen, eller speciall gubbar, så är det ovanligt att du ens skulle komma i kontakt med dom, målade eller ej. Det kan varenda nisse som spelar warhammer säga. Och ingen av dom är blyförgiftade.

Två : Dom modelerna du kommer att se kommer högst troligtvis vara målad. Dessutom behöver du aldrig röra på motståndarens pjäsar.

Tre : Jag avråder dig att börja warhammer nu,iaf om du ska köra age of sigmar.

Jag får en inblick att TS är som ett barn lite lycka till iaf med warhammer, det är inget att vara rädd över.
Citera
2017-02-02, 23:42
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Tror du har andra problem att tänka på om det du oroar dig är att ta matcher i warhammer mot någon som har pre 97 tenn modeler pga av blyförgiftning.

Ett: en heeeel arme i sån är väldigt ovanligt. Förutom dom som tex köper modeller som gått ut för en enhet, inte hela armen, eller speciall gubbar, så är det ovanligt att du ens skulle komma i kontakt med dom, målade eller ej. Det kan varenda nisse som spelar warhammer säga. Och ingen av dom är blyförgiftade.

Två : Dom modelerna du kommer att se kommer högst troligtvis vara målad. Dessutom behöver du aldrig röra på motståndarens pjäsar.

Tre : Jag avråder dig att börja warhammer nu,iaf om du ska köra age of sigmar.

Jag får en inblick att TS är som ett barn lite lycka till iaf med warhammer, det är inget att vara rädd över.

Nej, jag har nu köpt en trupp med Astra Militarum cadian schock troopers. Jo, jag förstår att risken nog är ganska liten att man kommer i kontakt med dessa bly-figurer och jag inser att jag framstår som väldigt ängslig och neurotisk i denna tråd, men det beror på att jag vill ha snabba och tydliga svar så jag slipper ha några farhågor. Jag har även asbergerdrag som kan manifistera sig tydligt i sammanhang som dessa och därför så förstår jag att jag skickar ut väldigt barnsliga vibbar.
__________________
Senast redigerad av Zerkalo 2017-02-02 kl. 23:50.
Citera
2017-02-03, 00:25
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Nej, jag har nu köpt en trupp med Astra Militarum cadian schock troopers. Jo, jag förstår att risken nog är ganska liten att man kommer i kontakt med dessa bly-figurer och jag inser att jag framstår som väldigt ängslig och neurotisk i denna tråd, men det beror på att jag vill ha snabba och tydliga svar så jag slipper ha några farhågor. Jag har även asbergerdrag som kan manifistera sig tydligt i sammanhang som dessa och därför så förstår jag att jag skickar ut väldigt barnsliga vibbar.


Hehe lungt, jo jag skrev lite för nedsättande det ber jag ursäkt om Finns ju inga konstiga frågor .

Men dom är faktiskt ovanliga dom i bly, dom är också rätt så dyra så oftast kommer du bara komma över några få pjäser per arme, oftast någon hero eller så.

Ah, så du börjar med 40 k. Aldrig kört det faktist, fantasy var min grej, men den är ju lite förstörd efter senaste age of sigmar.

Vilken stad bor du i föresten?
Citera
2017-02-03, 06:36
  #33
Medlem
borrizs avatar
Läser du överhuvud taget svaren ts?
Du har fått ett antal svar vid det här laget om att det inte finns någon risk för din hälsa. Trots detta så fortsätter ändå du att älta samma sak som att du stod på ruta ett!
Anser du svaren du fått såpass värdelösa, så är tråden ett slöseri med din tid och du bör kontakta Giftinformationscentralen istället.
Citera
2017-02-13, 21:33
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Hehe lungt, jo jag skrev lite för nedsättande det ber jag ursäkt om Finns ju inga konstiga frågor .


Inga problem.

Citat:
Men dom är faktiskt ovanliga dom i bly, dom är också rätt så dyra så oftast kommer du bara komma över några få pjäser per arme, oftast någon hero eller så.

Menar du alltså att nutida och vanliga heroes i metall skulle ha blylegrering? Hur länge sedan var det du höll på med warhammer?

Citat:
Ah, så du börjar med 40 k. Aldrig kört det faktist, fantasy var min grej, men den är ju lite förstörd efter senaste age of sigmar.

Jag började med 40k eftersom fantasy inte längre exsisterar och jag blir bara förbannad när jag ser Age of Sigmar. Hade jag spelat Fantasy så hade det förövrigt blivit The Empire för min del.

Citat:
Vilken stad bor du i föresten?
Det vill jag inte svara på, av sekretessakäl och för att skydda min identitet från att bli brännmärkt av offentligheten till följd av mina kontroversiella uttalanden och politiska åsikter.
Citera
2017-02-13, 21:36
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Läser du överhuvud taget svaren ts?
Du har fått ett antal svar vid det här laget om att det inte finns någon risk för din hälsa. Trots detta så fortsätter ändå du att älta samma sak som att du stod på ruta ett!
Anser du svaren du fått såpass värdelösa, så är tråden ett slöseri med din tid och du bör kontakta Giftinformationscentralen istället.

Jo, jag gör det. Jag ber om ursäkt för att jag var så ängslig och neurotisk, men jag ville ha snabba och många svar så fort som möjligt. Nu känner jag mig dock nöjd med alla svar.
Citera
2017-02-14, 05:27
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Inga problem.



Menar du alltså att nutida och vanliga heroes i metall skulle ha blylegrering? Hur länge sedan var det du höll på med warhammer?

97-2017. Har du varit på en enda turnering eller gått i en klubb så ser du att folk har olika favoritpjäsar dom använder, och många använder fortfarande sina gamla modeler, oavsett om det är år 2017. Ja finns även hela armer från urminess tider folk har lyckats fixa fram och köra

Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Jag började med 40k eftersom fantasy inte längre exsisterar och jag blir bara förbannad när jag ser Age of Sigmar. Hade jag spelat Fantasy så hade det förövrigt blivit The Empire för min del.

Jo det gör det, heter 9th Age, hoppa på oss andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Det vill jag inte svara på, av sekretessakäl och för att skydda min identitet från att bli brännmärkt av offentligheten till följd av mina kontroversiella uttalanden och politiska åsikter.

Hehe jag tänkte mer som att jag skulle tipsa till vilka center du ska till, men bor du i någon storstad så finns det klubb
__________________
Senast redigerad av Engenberg 2017-02-14 kl. 05:29.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback