Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 11:59
  #37
Medlem
Min sambo pyntade allt för mig i strax under ett år för något år sedan, inga konstigheter i mitt tycke. Jag gör detsamma för henne, och hon skulle göra det igen om det behövs.
Citera
2017-01-19, 12:14
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BersekPotato
Har lagt märke till att en hel del feminazi (inget påhopp) tror att kvinnan inte har skyldigheter, bara rättigheter.
Mannen ska försörja kvinnan, men kvinnan ska inte bidra med något. Har aldrig fattat hur de tänker. Kvinnan ska få jobba upp sig, men hon ska inte hjälpa till med försörjningen. What?

Tror dessa damer resonerar så

Det är synd att de förstör så mycket. De borde googla feminism innan de kallar sig feminister. Det gör att vi som är riktiga feminister knappt törs säga det pga dessa feminazis, som du kallar dem. Säger man att man är feminist idag, så är man ju manshatare enligt många. Men jag ÄLSKAR karlar

Sorry för ot.
Citera
2017-01-19, 13:07
  #39
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BersekPotato
Well well...

Pratade med två damer häromdagen och frågade precis denna fråga. Ifall eran man råkade förlora jobbet och var för stunden arbetslös medans ni jobbar, skulle ni kunna tänkas försörja honom?
Svaret var självklart för de.

- VAH? Skojar du eller? självklart inte, han är en toffel och jag skulle göra slut på en gång".
Tror att detta är påhittat. Nej. Kvinnor som älskar sin partner skulle inte göra slut och skulle stötta ekonomiskt, precis som det omvända.

Eller så är "damerna" minderåriga.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2017-01-19 kl. 13:09.
Citera
2017-01-19, 13:09
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyf1kn
Det är synd att de förstör så mycket. De borde googla feminism innan de kallar sig feminister. Det gör att vi som är riktiga feminister knappt törs säga det pga dessa feminazis, som du kallar dem. Säger man att man är feminist idag, så är man ju manshatare enligt många. Men jag ÄLSKAR karlar

Sorry för ot.

Ja precis, därav benämningen feminazi. Feminismen uppstod för att främja jämlikheten mellan könen. Kvinnorna ska kunna jobba med det de vill till exempel. Och det fick de. De kan göra allt de vill då lagen inte hindrar de från att göra det.

Vill kvinnan vara hemma och laga mat samt ta hand om barnen, fine. I slutändan så kompenserar de. De har bara delat upp sysslorna på deras sätt. Vad feminazi vill är att tjäna lika mycket pengar som mannen utan att jobba upp sig. De vill bli ekonomiskt försörjda utan att lyfta ett finger i köket.
De vill att mannen ska göra deras sysslor men de ska aldrig ta ett steg in i mannens klassiska roll. Vad i helsike, detta funkar inte ju. Feminazis till 100%.

Älskar också män, vem kan inte älska dessa gulliga varelser?

OnT: vi kan kalla dessa två damer för feminazis, eller hur?
Citera
2017-01-19, 13:10
  #41
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BersekPotato
OnT: vi kan kalla dessa två damer för feminazis, eller hur?
Nej. det kan du inte. Skaffa lite koll.

Min tjej drar in mer pengar när jag är sjuk. Tror inte hon ser mig som en toffel.
Citera
2017-01-19, 13:15
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Tror att detta är påhittat. Nej. Kvinnor som älskar sin partner skulle inte göra slut och skulle stötta ekonomiskt, precis som det omvända.

Eller så är "damerna" minderåriga.

De är ganska unga och har inte genomgått många förhållanden. De är runt 20 men åldern borde inte spela roll här. De saknar bara det sunda förnuftet som de flesta har.

Detta är inte påhittat. Nästan 50% av jordens befolkning är damer. Kan du neka att minst två av dessa resonerar som jag beskrev?
Citera
2017-01-19, 13:17
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Nej. det kan du inte. Skaffa lite koll.

Min tjej drar in mer pengar när jag är sjuk. Tror inte hon ser mig som en toffel.

Talar om damerna jag talade med igår som tyckte att arbetslösa män är värdelösa. Talar knappast om din tjej
Citera
2017-01-19, 13:48
  #44
Medlem
Mooons avatar
Du hittar liksom då bara på ett ord "feminazi" och lägger till en definition av detta. Varför inte bara använda termen: lata och korkade unga tjejer?



Citat:
Ursprungligen postat av BersekPotato
Ja precis, därav benämningen feminazi. Feminismen uppstod för att främja jämlikheten mellan könen. Kvinnorna ska kunna jobba med det de vill till exempel. Och det fick de. De kan göra allt de vill då lagen inte hindrar de från att göra det.

Vill kvinnan vara hemma och laga mat samt ta hand om barnen, fine. I slutändan så kompenserar de. De har bara delat upp sysslorna på deras sätt. Vad feminazi vill är att tjäna lika mycket pengar som mannen utan att jobba upp sig. De vill bli ekonomiskt försörjda utan att lyfta ett finger i köket.
De vill att mannen ska göra deras sysslor men de ska aldrig ta ett steg in i mannens klassiska roll. Vad i helsike, detta funkar inte ju. Feminazis till 100%.


Älskar också män, vem kan inte älska dessa gulliga varelser?

OnT: vi kan kalla dessa två damer för feminazis, eller hur?
Citera
2017-01-19, 13:55
  #45
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BersekPotato
De är ganska unga och har inte genomgått många förhållanden. De är runt 20 men åldern borde inte spela roll här. De saknar bara det sunda förnuftet som de flesta har.

Detta är inte påhittat. Nästan 50% av jordens befolkning är damer. Kan du neka att minst två av dessa resonerar som jag beskrev?
I norden, ja. I mindre utvecklade länder vet jag ej. I vissa fattiga afikanska länder vet jag att det är vanligt att mannen går utan arbete medan kvinnan jobbar. Därför SIDA valde att lära kvinnor i t ex Kenya och Etiopien mer om jordbruk. För att männen lätt slår dank.

Det du ger röst åt är en typiskk fb-sanning. Trodde du var intresserad av att höra vad kvinnor verkligen tycker. Alla i den här tråden säger emot dig. Men tror mest du är ute efter att bekräfta din egen negativa inställning till kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av BersekPotato
Talar om damerna jag talade med igår som tyckte att arbetslösa män är värdelösa. Talar knappast om din tjej
Du bad om personliga åsikter/erfarenheter. Gav dig en. En kollegas man blev arbetslös under en längre tid. Hon lämnade inte honom.
Citera
2017-01-19, 14:01
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BersekPotato
- VAH? Skojar du eller? självklart inte, han är en toffel och jag skulle göra slut på en gång".

Ovanligt att svenska kvinnor *host* slampor *host* prioriterar materiella ting, not. Det är tyvärr normen bland svenska kvinnor idag, dvs, att dra när det börjar bli lite kämpigt i förhållandet eller när dom nykära känslorna börjar att svalna, detta då dom vet hur otroligt lätt det är för dom att hitta en ny.
När man kollar på Sverige idag så förstår man varför man i stora delar av världen fortfarande förtrycker kvinnans sexualitet.

PS, det ironiska med dina vänner är att dom själva förmodligen anser att det hade varit deras killes skyldighet att försörja dom om rollerna hade varit ombytta.
__________________
Senast redigerad av Mlkehunt 2017-01-19 kl. 14:12.
Citera
2017-01-19, 14:08
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
I norden, ja. I mindre utvecklade länder vet jag ej. I vissa fattiga afikanska länder vet jag att det är vanligt att mannen går utan arbete medan kvinnan jobbar. Därför SIDA valde att lära kvinnor i t ex Kenya och Etiopien mer om jordbruk. För att männen lätt slår dank.

Det du ger röst åt är en typiskk fb-sanning. Trodde du var intresserad av att höra vad kvinnor verkligen tycker. Alla i den här tråden säger emot dig. Men tror mest du är ute efter att bekräfta din egen negativa inställning till kvinnor.

Du bad om personliga åsikter/erfarenheter. Gav dig en. En kollegas man blev arbetslös under en längre tid. Hon lämnade inte honom.

Då ber jag om ursäkt ifall jag låter så negativt inställd. Det är jag verkligen inte, utan skulle jättegärna vilja veta varför just dessa kvinnor har dessa tankar. Var det något de upplevde i yngre dar som påverkade deras Tankar?

Jag blir mycket glad då jag hör kvinnor som står vid mannens sida. Det är så ett förhållande ska vara. Man ska hjälpa och stötta varandra. Meningen med tråden är att höra lyckliga historier om kvinnor som hjälpte mannen genom arbetslösheten.
Ber återigen om ursäkt, kommer svara lite tydligare nästa gång
Citera
2017-01-19, 14:10
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mlkehunt
Ovanligt att svenska kvinnor *host* slampor *host* prioriterar materiella ting, not. Det är tyvärr normen bland svenska kvinnor idag, dvs, att dra när det börjar bli lite kämpigt i förhållandet eller när dom nykära känslorna börjar att svalna, detta då dom vet hur otroligt lätt det är för dom att hitta en ny.
När man kollar på Sverige idag så förstår man varför man i stora delar av världen fortfarande förtrycker kvinnans sexualitet.

Skulle förstå ifall dessa unga kvinnor resonerar så. De har det enkelt att få en ny antar jag. Men om kvinnan är 30+, är det fortfarande lika enkelt?
Vad tror du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback