Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-18, 21:31
  #1
Medlem
Dofternas avatar
Vad ska man säga om detta då?

Citat:
Fifa föreslår radikala förändringar

Korta utvisningar i stället för gula
kort, slopad offsideregel, fler byten
och "shoot out"-straffar. Det är några
av de kontroversiella förslag som gamle
storspelaren Marco van Basten, Fifas
nye tekniske direktör, föreslår.

-Vi måste se över hur vi ska utveckla
sporten och göra den mer öppen,
dynamisk och intressant, säger van
Basten till tyska Sport Bild.

Han hoppas att de nya förslagen ska
testas under de kommande åren för att
vara fullt införda till VM 2026 då 48
lag deltar.

Plockat från SVT-text.

Shot out skiter jag lite i men hockeyutvisningar, slopad offside och fler byten känns som det kan förändra fotbollen i grunden.
Nej ni, this will not stand.

Vad säger ni?
Citera
2017-01-18, 21:44
  #2
Medlem
Jag säger som jag sagt länge nu.
Idrott och främst då fotboll och hockey handlar inte längre om det sportsliga utan om underhållning. Detta förslag säger exakt samma sak. FIFA skiter i sporten och prioriterar underhållning och det under en period då det görs mer mål än någonsinn.
Citera
2017-01-18, 21:50
  #3
Medlem
Dummaste jävla förslagen jag läst, det är bara att titta på taktiken i 5 och 7-manna fotbollen för att förstå hur fel det är.
Den stora tjusningen är ju just det taktiska i sporten.
Bättre då att införa passivitetsvarning som i handbollen så inte lagen kan spela handbollsfotboll som Barcelona med 80% bollinnehav.
Citera
2017-01-18, 21:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
Jag säger som jag sagt länge nu.
Idrott och främst då fotboll och hockey handlar inte längre om det sportsliga utan om underhållning. Detta förslag säger exakt samma sak. FIFA skiter i sporten och prioriterar underhållning och det under en period då det görs mer mål än någonsinn.

Väl talat. Och därmed försvinner de riktiga fansen. Och utan passion så ska de konkurrera med annan underhållning på lika villkor.

Vansinne!

Just därför är det viktigt med ultras som vågar ta ställning. Som kan ta fighten oh pressa klubbarna.
Citera
2017-01-18, 22:00
  #5
Medlem
Dofternas avatar
Flygande byten!
Citera
2017-01-18, 22:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Flygande byten!

siste man är målvakt, sista målet vinner...
Citera
2017-01-18, 22:09
  #7
Medlem
Återigen så ska en jävla förbundspamp komma med efterblivna förslag som ska göra fotbollen mer attraktiv. Fotboll är i särklass världens populäraste sport och dess ställning som det är inte hotat på långa vägar, ändå finns det idioter som inte är nöjda. Man ska inte försöka laga någonting som inte är trasigt.
Citera
2017-01-18, 23:17
  #8
Medlem
Sodomizer-s avatar
Nej, Nej, Nej och åter Nej. Sämsta förslag jag har hört.

Edit: Dribblingsstraffar skulle kunna fungera. Åtminstone vara värt att testa.
__________________
Senast redigerad av Sodomizer- 2017-01-18 kl. 23:20.
Citera
2017-01-18, 23:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Väl talat. Och därmed försvinner de riktiga fansen. Och utan passion så ska de konkurrera med annan underhållning på lika villkor.

Vansinne!

Just därför är det viktigt med ultras som vågar ta ställning. Som kan ta fighten oh pressa klubbarna.

Det viktiga är att behålla 51% regeln och att medlemmarna faktiskt går på årsmöten.
Citera
2017-01-18, 23:23
  #10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarMarius
Det viktiga är att behålla 51% regeln och att medlemmarna faktiskt går på årsmöten.

Vad har medlemmar att säga till om på Fifa-nivå? Skicka pengabuntar direkt till Zürich kanske.
Citera
2017-01-18, 23:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad har medlemmar att säga till om på Fifa-nivå? Skicka pengabuntar direkt till Zürich kanske.


Vet inte exakt hur det fungerar i FIFA men jag antar att vi har en svensk representant som för klubbarnas talan och låter vi stollarna i styrelserna bestämma så spelar vi snart på is.
Citera
2017-01-19, 00:06
  #12
Medlem
Lätt för en gammal anfallare som inte orkar hålla koll på offsiden snacka om att ta bort offsideregeln. Om man ska ta bort offsideregeln så kan man väl även ta tillbaka regeln att målvakten får använda händerna på hela egna planhalvan.

Detta visar hur fotbollen och fifa är på väg att tappa sin själ och bli ren underhållning istället för sport
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback