Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 16:48
  #37
Medlem
senapslamms avatar
Rätt åt dom pk-flatorna på äckliga Södermalm.
Mina gratulationer och heja-rop till de skickliga tjyvarna!
Citera
2017-01-19, 17:24
  #38
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Nu har 2 st kända PK-iter fick "öppna sitt hjärta" på riktigt! Det var säkert några som var drabbade av "socioekonomiska faktorer" och utsatta för "strukturell rasism" som gjorde detta! Är det verkligen schysst av "godhetens apostlar" Efva och Eva att skicka poliser på dem???

http://www.expressen.se/noje/inbrott...-efva-attling/


Ett strävsamt par som blivit utsatta för ett kränkande brott.
Tragiskt.

Har en känsla av att det inte varit en slump. Lärdom: låt inte tidningarna visa upp dit hem. Låt inte tidningarna skriva att du är på semester. Se till att städpersonalen är från ett seriöst företag och har specialkod som bara gäller när deras tjänster är aktuella. Se till att ha larm kopplat till ett riktigt vaktbolag. Se till att ha säkerhetsdörr samt gallergrind.
Citera
2017-01-19, 17:31
  #39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Det var inte lite av värde som försvann vid det inbrottet. Minst en miljon!

"Tjuvarna hade bland annat tagit sig in i parets kassaskåp och lyckades komma över en mängd värdeföremål så som smycken, klockor, märkesväskor, datorer och telefoner. Det totala värdet av det stulna godset beräknas uppgå till minst en miljon kronor."

Det jag reagerar på är att prylar sällan kommer upp i sådana värden. Men okej, här ser vi märkesklockor, märkesväskor, smycken och sånt. Anmärkningsvärt är också att de lyckats bryta upp kassaskåpet. Eller som det står i artikelcitatet ovan, tagit sig in. Kanske de inte ens behövt bryta sig in i kassaskåpet?

Jag tror att kassaskåpets skick blir avgörande ifall försäkringsbolaget snällt betalar ut försäkringen eller om de kommer att streta emot. Givetvis också polisrapporten och (mirakel kan hända!) ifall de får fast inbrottstjuven/tjuvarna.

1 mille är inte mycket.

Kassaskåpet kan mycket väl vara ett säkerhetsskåp, av liknande typ som vapenskåp. De är betydligt lättare att öppna.

De kommer få ut det de har rätt till. Varken mer eller mindre.

Att bli utsatt för inbrott käns extremt kränkande. Det är nog det värsta...
Citera
2017-01-19, 18:34
  #40
Medlem
NiccoJs avatar
Tråkigt att bli bestulen men vad kostar en löskuk nuförtiden ??
Citera
2017-01-19, 19:31
  #41
Medlem
Efva och Eva borde helvete ha webbkamera i hela lägenhet och koll på mobil!
De hade värdesaker som aldrig ersätt någonsin! De har ju råd att installera LARM
och webbkamera! Och gärna hyra nån bästa kompis eller anhöriga att vakta
lgh ibland.... Poliser kan aldrig hitta värdesaker tillbaka till tanterna....
Tumme ner åt tanterna som är lat för att fixa larm och webbkamera i lgh!
Citera
2017-01-19, 19:38
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckelord
Troligast är väl att någon med tillgång till nycklar tagit sig en sväng in i kändishuset. Sen finns det alltid de som SÅ gärna vill att det ska vara icke-svenskar av olika härkomster som visar oss att inte ens två välbärgade äldre damer går säkra, "eftersom muslimer inte gillar lesbiska" och " eftersom romer inte gillar vita".

Kanske kommer som en överraskning, men det finns (O yes) lesbiska muslimer och romer är såvitt jag förstår vita?

Tror snarare det handlar om att många vill slippa inbrott från bulgariska romer och annat pack..

Om du inte bott under en sten det senaste året så vet du att en stordel av de inbrottsvågor som klarats upp har begåtts av just romer och hitrest pack. Om man nu önskar slippa se dessa människor passera gränsen för att undvika att drabbas så kan jag tycka att man gott kan få säga "se bara" när sådant inträffar.

De som mer än gärna argumenterar för dessa människors "rätt" att åka hit, och pratar om brottsligheten som gruppen står för i termer "det är ett pris vi får betala" får leva som de lär. Nu har ju dessa två kvinnor uttryckt sitt stöd för de öppna gränserna, då kan de ju knappast klaga när räkningen kommer..
Man kan inte ha kakan kvar och samtidigt äta den, har man öppna gränser är en konsekvens att vissa människor kommer resa hit för att begå brott. Nu drabbades två som vill ha detta, så jag ser inte problemet..
Citera
2017-01-19, 20:10
  #43
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Skall Efva och Eva skiljas???!!!

Mycket intressant att se bilder från lägenheten, men så fult och tråkigt de har.
Bokhyllan måste vara fejk, böckernas titlar är alla amerikanska och helt neutrala, böcker om Obama osv.
Varför får man inte se bilder från alla rum?
Har de levt separata liv i lägenheten?
Hur länge? 20 år?
Delat sovrum verkar de ha haft.

Känns som om de levt väldigt isolerat i någon självpåtagen lesbisk prinsesso tillvaro, framförallt Eva.

Har de dåligt med pengar?
Evas senaste skiva kanske inte sålde så bra om något alls.

Kan bara tänka mig två orsaker till stölden.

1. Någon av Evorna som anser sig förfördelad i skilsmässan är den skyldige.
2. Något av Efvas barn har kommit på glid.
Citera
2017-01-20, 08:39
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckelord
Nejdu, har inte bott under en sten. Nånsin. Men ack, jag har heller inte hängt på avpixlat, fria tider och andra så kallade medier med "riktiga nyheter".

Och jag antar att du är godtrogen nog att hävda att det inte finns några svenskar som begår brott. Grattis till en sådan naivitet! (ja, vi får väl prata tredje generationens eller så, för att man ska duga som svensk).
Hälsar en finn-skåning!

Dina antaganden är högst ointressant, då du har fullständigt fel.. Kan du inte bygga din argumentation på något annat än att stoppa ord i munnen på andra så kanske det vore bättre att hålla igen med din bräkiga finlandssvenska? Hälsningen är inte returerad..

Vart skrev jag att Svenskar inte begår brott?

Förnekar du att en betydande del av de inbrottsligor som lagförts kommer från andra länder och däribland Bulgarien?

Jag ser inte problemet med att människor har åsikter att ingen får komma hit för då slipper de också vissa kriminella element. Du tycks ju ha ett betydande problem då du inte klarar av att hålla god ton. Stackars människa..
Citera
2017-01-20, 09:38
  #45
Avstängd
SossenLarss avatar
Undrar om deras Strapon samling dyker upp på Tradera eller en loppis?
Citera
2017-01-20, 10:21
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Skall Efva och Eva skiljas???!!!

Mycket intressant att se bilder från lägenheten, men så fult och tråkigt de har.
Bokhyllan måste vara fejk, böckernas titlar är alla amerikanska och helt neutrala, böcker om Obama osv.
Varför får man inte se bilder från alla rum?
Har de levt separata liv i lägenheten?
Hur länge? 20 år?
Delat sovrum verkar de ha haft.

Känns som om de levt väldigt isolerat i någon självpåtagen lesbisk prinsesso tillvaro, framförallt Eva.

Har de dåligt med pengar?
Evas senaste skiva kanske inte sålde så bra om något alls.

Kan bara tänka mig två orsaker till stölden.

1. Någon av Evorna som anser sig förfördelad i skilsmässan är den skyldige.
2. Något av Efvas barn har kommit på glid.

De har ju köpt en lgh I NY och kanske ämnar att bo där permanent.

Att de inte visar hela lägenheten kan också ha att göra med att det inte finns så mycket intressant att se där.

Alternativ var alla smycken, märkesväskorna, mobiltelefonerna och datorerna samlade just I dessa icke fotograferade rum som nu har blivit länsade ;-)

Sen förstår jag inte vad du menar med “separata liv” om de nu ändå har delat sovrum. Det är väl klart att den ena Eva har musiserat medan den andra har designat smycken. Separata liv och intressen – åtminstone delvis – men likaväl gemensamt liv. Som de flesta av oss.

Personligen är jag lite förvånad att det inte finns någon “lyx” I lägenheten I form av lyxiga badrum, bastu eller liknande. Bara en vanlig dusch. För så mycket pengar borde man få lite mer njutning – anser jag.

Teorin att någon av Evas barn skulle ha kommit på glid och därmed iscensatt ett inbrott är intressant med tanke på att pappan till barnen ändå använde narkotika I sin barndom och levde lite grann “zigenarliv” även annars.

Att föräldrar har pengar betyder inte att de automatiskt blir kapabla att ta hand om sina barn. Det “sociala arvet” betyder just att föräldrarnas tillkortakommanden drabbar ungarna I flera generationer.
Citera
2017-01-21, 08:37
  #47
Avstängd
SossenLarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-zZZZ
Efva och Eva borde helvete ha webbkamera i hela lägenhet och koll på mobil!
De hade värdesaker som aldrig ersätt någonsin! De har ju råd att installera LARM
och webbkamera! Och gärna hyra nån bästa kompis eller anhöriga att vakta
lgh ibland.... Poliser kan aldrig hitta värdesaker tillbaka till tanterna....
Tumme ner åt tanterna som är lat för att fixa larm och webbkamera i lgh!
Dom har lapat så mycket mus så deras hjärnceller är döda. Förstår ej hur man ej kan gå i larm tankar dessa dagar. Hoppas dom återfår deras löskukar.
Citera
2017-01-21, 11:07
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SossenLars
Dom har lapat så mycket mus så deras hjärnceller är döda. Förstår ej hur man ej kan gå i larm tankar dessa dagar. Hoppas dom återfår deras löskukar.

Nä! Otvätta löskukar hade gjort deras hjärnceller döda!!! Vaa! Hoppas på tjuvar slickar på löskukar då dör dom omedelbar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback