Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-09, 20:28
  #13
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Var handlingen underskriven eller räcker det med att namnet i klartext står för att åtalas?
? Omdömet var naturligtvis undertecknat, underskrift torde ej krävas för att något ska anses vara en urkund om det var frågan.
Citera
2018-04-27, 07:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Verkar som om personen blir dömd på förhand. Vad som skrivs i artikeln stämmer ju inte riktigt överens om vad som förevarit. Dessutom dyker två nya personer upp här, namnger person och arbetsplats. De svarar inte på meddelanden. Kanske har de personligt agg till personen och har andra personliga skäl att anonymt anmäla som de gjort. Vilka är de som inte vågar svars? Tänker de på vad detta kan innebära för personens barn eller bryr de inte sig om barnen?

Jag antar att jag är en av dom du hänvisar till som dyker upp som nya personer här, någon gång måste ju få vara ens första gång eller hur?! Och vad gäller meddelanden som du skall ha skickat och jag iså fall inte svarat på så kan jag säga att jag har INTE fått något meddelande från dig! Jag tycker att denna fråga är väldigt intressant bara, och fruktansvärt hemsk. Att en domare kan göra på detta vis, det visar ju mycket om personen ifråga. Dömd på förhand? Att det som skrivits i artikeln inte skulle stämma med vad som verkligen hänt? Vad visste du om detta när du skrev det? Är det DU som känner honom? Nu har han dessutom blivit dömd, så det verkar ju ha stämt ändå Jag vet vem denna man är, jag har jobbat på samma företag som honom tidigare (dock inte med honom), men han har fått sparken från samtliga av sina arbeten tidigare och det säger ju ännu mer om honom!!
Citera
2018-10-15, 12:37
  #15
Medlem
Tror denne Göran Kemi har öppnat eget där uppe i Norr nu.
Citera
2019-01-18, 08:41
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuminSigtuna
Tror denne Göran Kemi har öppnat eget där uppe i Norr nu.
Göran Kemi driver nu, irroniskt nog, sitt eget bolag "Slippatvist". Om jag skulle anlita en jurist så skulle jag göra lite research iaf och googla namnet, och fort välja bort honom med denna bakgrund.
Citera
2019-01-18, 10:14
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomen123
Göran Kemi driver nu, irroniskt nog, sitt eget bolag "Slippatvist". Om jag skulle anlita en jurist så skulle jag göra lite research iaf och googla namnet, och fort välja bort honom med denna bakgrund.

Eller så recappar man sin jurist som kommer på fredagar
Citera
2019-01-24, 10:22
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artikel
Eller så recappar man sin jurist som kommer på fredagar
Vad menar du? Vad är "recappar"?
Citera
2019-03-30, 23:41
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6610365


"En domare vid en domstol i Norrbotten har fått sparken och är åtalsanmäld efter att han förfalskat referenser, skriver Norrbottens-Kuriren.



Det är Statens ansvarsnämnd som har beslutat att åtalsanmäla domaren, som är skäligen misstänkt för brott."

Vem är domaren?
kan vara rådman Lars Engell som i sin CV uppgivit poäng från juridisk fakultet som fakulteten inte skälv kände till.... han var även föremål för utmätning av KF bl.a. för obetalda skatter för högt 7 siffrigt belopp 2016. Han blev faktiskt varnad 2017 av statens ansvarsnämnd efter att misskött sitt uppdrag som rådman. Han var senast verksam i Västmanland. Naturligtvis är han mutbar med sådana meriter, sorgligt för allmänhetens förtroende för rättsväsendet att det är som det är .....
Citera
2019-10-02, 13:03
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubinga
kan vara rådman Lars Engell som i sin CV uppgivit poäng från juridisk fakultet som fakulteten inte skälv kände till.... han var även föremål för utmätning av KF bl.a. för obetalda skatter för högt 7 siffrigt belopp 2016. Han blev faktiskt varnad 2017 av statens ansvarsnämnd efter att misskött sitt uppdrag som rådman. Han var senast verksam i Västmanland. Naturligtvis är han mutbar med sådana meriter, sorgligt för allmänhetens förtroende för rättsväsendet att det är som det är .....
Nej Denna tråd handlar om Göran Kemi från Luleå. Det är honom som det gäller och det är han som är dömd för just detta. Men han är slut som jurist och domare! Han kan inte ha några uppdrag i sin verksamhet "slippatvist".
Däremot har han ett annat bolag just nu "I vinkel" där han bygger altaner, byter tak osv. Han har sadlat om till snickare helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback