Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-18, 18:28
  #1
Medlem
Konfuzions avatar
http://www.pec.se/aboutus/staff.aspx

PEC Sweden ringer titt som tätt för att försöka sälja Viasatabonnemang. Detta trots att man är med i NIX, och inte heller varit kund tidigare. Har varit i kontakt med Viasat, vilka menar att de inte vet något om saken.

Jag har själv jobbat som telefonförsäljare, och vet att det är ett skitjobb för skitlön, så jag blir inte arg på säljarna. Däremot blir jag irriterad på företaget, och dess VDs, Simon Blomster och Liridon Alija. Bestämde mig för att ringa hem till herr Alija och fråga om han ville köpa ett Viasatabonnemang, men fick dåligt samvete när ett barn (en dotter) svarade och la bara på istället.

Jag är i med i NIX. Jag blockerar varje nummer som ringer från ett telemarketingföretag, men de ringer bara från ett nytt. På två veckor har jag tagit emot Viasatförsäljningssamtal från 4 olika callcenters, alla identifieras med PEC Sweden. Viasat verkar obrydda.

Hur kan jag få dessa jävlar att lämna mig ifred?
Citera
2017-01-18, 19:42
  #2
Medlem
Turbomachines avatar
Gör som jag, hota med polisanmälan för trakasserier så slutar de jävlarna ringa.
Citera
2017-01-18, 19:58
  #3
Medlem
Konfuzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Gör som jag, hota med polisanmälan för trakasserier så slutar de jävlarna ringa.
Hur gick du till väga? Ringde du upp företaget och hotade med polisanmälan?
Citera
2017-01-18, 20:27
  #4
Medlem
Turbomachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfuzion
Hur gick du till väga? Ringde du upp företaget och hotade med polisanmälan?

När de ringde 3 gånger inom en minut så svarade jag på sista samtalet och skällde ut personen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback