Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-18, 15:57
  #1
Medlem
Min tjejkompis har då gjort om sitt garage till ett dator/tvrum längst in sitter vi med varsin dator. - huset är tomt och låst, katten med oss, inga fönster öppna (Januari) då vi helt plötsligt hör att dörren bakom oss öppnas 10-15cm (handtaget är fortfarande nere). sedan stängs dörren och handtaget släpps. Både jag och min väninna kollar bak och ser händelsen. Inget mer med det, förutom att vi blir livrädda.

Finns det någon logisk förklaring? Kan inte släppa detta.
Citera
2017-01-18, 16:05
  #2
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slitnajeans
Min tjejkompis har då gjort om sitt garage till ett dator/tvrum längst in sitter vi med varsin dator. - huset är tomt och låst, katten med oss, inga fönster öppna (Januari) då vi helt plötsligt hör att dörren bakom oss öppnas 10-15cm (handtaget är fortfarande nere). sedan stängs dörren och handtaget släpps. Både jag och min väninna kollar bak och ser händelsen. Inget mer med det, förutom att vi blir livrädda.

Finns det någon logisk förklaring? Kan inte släppa detta.
Vind drag ofta när ett hem står utan möbler eller är tomt på saker så sker det här...
Citera
2017-01-18, 16:54
  #3
Medlem
Potentiell inbrottstjuv som inser att det är folk i rummet och drar sig tillbaks igen?
Citera
2017-01-18, 17:02
  #4
Medlem
Vänj er bara. Det kommer ske fler gånger. Inget å va rädd för. Säg bara med bestämd röst "Sluta nu vi vill ha lugn" så brukar det lugna sig
Citera
2017-01-18, 17:38
  #5
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slitnajeans
...då vi helt plötsligt hör att dörren bakom oss öppnas 10-15cm (handtaget är fortfarande nere). sedan stängs dörren och handtaget släpps.
Ni ser alltså att dörren öppnas också?

Någon föreslog en tjuv som drar sig tillbaka efter att konstaterat att ni är där.

Tror inte det är alltför ovanligt att de känner på en förråds- eller garagedörr när de märker att det är tomt i boningshuset.
Citera
2017-01-18, 20:19
  #6
Medlem
Spöket försöker skrämmer er för att hon har förstört hans garage.
Citera
2017-01-18, 22:24
  #7
Medlem
poppilos avatar
Garanterat en demon eller ande, inget o vara rädd för, man ska vara fredlig mot dom då är dom fredliga tillbaka
Citera
2017-01-26, 11:27
  #8
Avstängd
Superkrafts avatar
Det var en gammal gubbande som hette Tommas, han var nyfiken och tyckte ni var snygga och ville busa lite bara. Han var lite som grannen i bäck.

https://www.youtube.com/watch?v=z9ZSq8KdLEY
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback