Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-01-21, 10:31
  #49
Medlem
Kenneth.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Har jag fel då?
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Nej det har han inte, som jag sa innan han gjorde en dum sak, åkte fast sen gjorde han samma sak igen och åkte återigen fast, tycker du att det tyder på stark karaktär?
Gjorde en dum sak? Vem är du att säga att bruka cannabis är en "dum sak"? Han gjorde vad han kände var bäst för sig själv och vad som fick honom att må bra. Inte fan har han skadat någon annan eller för den delen ens sig själv. Jag tror snarare han resonerade att han gör vad han vill på sin fritid och vad han vill med sin kropp, att lagen sedan säger en annan sak och det resulterar i böter skiter han nog fullständigt i då han både har råd att betala den och kan stå upp för det han tror på. Klart det visar på stark karaktär att stå upp för det man tror på trots människor som du!

Jag vet inte varför jag diskuterar med dig öht. Du har ju uppenbart inte alla hästar hemma och jag kan bara hänvisa till mitt tidigare inlägg. Tack för mig!
Citera
2017-01-21, 11:04
  #50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Har jag fel då? Det är exakt vad den där Phelps som framhölls som ett sådant föredöme gjorde.
En annan rolig sak är att en annan tomte envisas att med att svara på mina inlägg trots att jag
har förklarat för honom att han är ignorerad eftersom han är en knarkförespråkare.
Ja, du har alltid fel, kan inte påminna mig att du sagt nått som stämmer.
Phelps visar ju med sin tydlighet, att cannabis varken gör dig slö eller blir en svag person.
För vara så bra, så måste man vara stark fysiskt och även psykiskt, och det råder noll tvekan om Phelps om att han innehar bägge och i överflöd.

Vem är denna tomte, kan du berätta?
Personligen har jag aldrig förespråkat droger, ofta är det så att jag tipsar om att de ska röka mindre THC till förmån för icke narkotiska substanser..
Dock är jag mån om att man inte folk ska vilseleda och ljuga.
Citera
2017-01-21, 11:14
  #51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Nej det har han inte, som jag sa innan han gjorde en dum sak, åkte fast sen gjorde han samma
sak igen och åkte återigen fast, tycker du att det tyder på stark karaktär?
Nu har aldrig Phelps åkt fast med THC i kroppen, så den kan du slå ur tankarna.
Dock efter en "vän" tog den bilden, så valde man i det Amerikanska simförbundet och ge 3månaders förbud för simtävlingar.
Och ja, det tyder på stark karaktär och stå upp för sina handlingar, och sen fortsätta med samma målmedveten het och bli den bästa simmaren någonsin.
Hur kan det vara svag karaktär?
Citera
2017-01-21, 14:08
  #52
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Gärna. Om du funderar på att röka på så kommer du att göra det och din konsumtion kommer
att öka till någon annan ingriper. Det är att ha svag karaktär. Gällande den här Phelps jösses
han är en posterboy för svag karaktär, kört på fyllan ett antal gånger samt rökat på. Att han är
bra på att simma är irrelevant. Ett tecken på svag karaktär är att göra en dum grej åka dit för
det men ändå göra samma dumma grej igen.
En dum grej enligt dig, ja. Att det ska vara så svårt för vissa personer att förstå att vi människor är olika.
Citera
2017-01-21, 16:10
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
En dum grej enligt dig, ja. Att det ska vara så svårt för vissa personer att förstå att vi människor är olika.
Så du tycker inte att köra berusad inte är en dum grej, jaja det säger en del om dig.
Citera
2017-01-21, 16:18
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Det är du som hävdar att det är dumt att röka på, ingen annan. Det är ingen universal sanning. Jag tänker inte tvinga dig att röka på, men varför ska ni vara på folk att de inte ska göra det?

Låt folk göra som de vill om de inte stör någon annan!
Han körde berusad 2 gånger och du ser inte det som ett problem? Sen blev han fotograferad
rökandes cannabis eller något liknande, vad skulle han göra, neka? Knarktomten fortsätter att
tjata, när skall han begripa att jag inte ens läser hans skriverier pga att han dyker upp på¨
varenda tråd som handlar om narkotika och förespråkar bruk av cannabis vilket får mig att
tro att han säljer och på det här viset raggar kunder vilket gör honom till en brottsling.
Citera
2017-01-22, 10:12
  #55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Så du tycker inte att köra berusad inte är en dum grej, jaja det säger en del om dig.
Bara ett litet problem, det var alkohol och inte cannabis.
Så svag karaktär på alkohol kan du på sin höjd komma undan med.
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Han körde berusad 2 gånger och du ser inte det som ett problem? Sen blev han fotograferad
rökandes cannabis eller något liknande, vad skulle han göra, neka? Knarktomten fortsätter att
tjata, när skall han begripa att jag inte ens läser hans skriverier pga att han dyker upp på¨
varenda tråd som handlar om narkotika och förespråkar bruk av cannabis vilket får mig att
tro att han säljer och på det här viset raggar kunder vilket gör honom till en brottsling.
Vad är det för svag karaktär att bli fotad och cannabis?
Är nog mer en "bra" kompis som såg sig en chans att tjäna en hacka på sin kompis, låter som en bra kompis.
Sen försöker du blanda in alkohol, kanske du ska ta det i en tråd om alkohol istället.

Och med tanke på med hans motgångar, så visar han mer karaktär än de flesta på jorden.
Så läsa att han har dålig karaktär är extremt konstigt, och sen blandar in alkohol och hans bristande omdöme där som bevis att cannabis konsumtion är svag karaktär så är det svårt att sluta och skratta åt dina tokigheter.
Ska du jobba idag?
Du brukar ju jobba söndagar och med narkotikamål
Citera
2017-03-05, 18:16
  #56
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Så du tycker inte att köra berusad inte är en dum grej, jaja det säger en del om dig.
Exakt. Precis som du skriver så tycker jag det är dumt att köra onykter.
Citera
2017-03-06, 07:39
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Exakt. Precis som du skriver så tycker jag det är dumt att köra onykter.
Inte enligt ditt tidigare inlägg, förmodligen håller du med när det gäller alkohol men inte'
när det gäller cannabis.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback