Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-18, 11:28
  #1
Medlem
Vilken sorts snus tycker ni fattas i butikerna? Någon ny smak eller något godare budgetsnus kanske?
Citera
2017-01-18, 12:13
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Ett snus som inte är skadligt för tandköttet kanske?

http://stingfreesnus.com/

"Sting Free snus"-lösningen är tydligen utlicensierad till Swedish Match, men finns ju inte att köpa.
Citera
2017-01-18, 12:18
  #3
Medlem
TobaksHasses avatar
Jag tycker utan tvekan att "Mörkbrunt" är något dom borde börja tillverka igen. Är nog inte något snus jag saknat som det..
Annars skulle väl ett snus med smak av örter var lite roligt om det fanns.
Citera
2017-01-18, 15:23
  #4
Medlem
franges avatar
Tre Ankare och Röda Lacket finns inte kvar längre, va? Var djävligt länge sen jag såg någon av de gamla klassikerna man har många nostalgiska minnen från, i butik senast...
Citera
2017-01-18, 17:34
  #5
Medlem
olasvenssons avatar
Jag skulle vilja ha lingon-snus. Alltså snus som smakar lingon.
Citera
2017-01-18, 17:37
  #6
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tre Ankare och Röda Lacket finns inte kvar längre, va? Var djävligt länge sen jag såg någon av de gamla klassikerna man har många nostalgiska minnen från, i butik senast...

Jag köpte en Röda Lacket för cirka två år sedan och den var vidrig. Tror inte att Röda Lacket finns kvar idag. Min morfar snusade Röda Lacket.

Intressant med Tre Ankare som var först med portionssnus och på den tiden snusade väldigt få portionssnus, idag är portionssnus väldigt vanligt.
Citera
2017-01-18, 17:44
  #7
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag köpte en Röda Lacket för cirka två år sedan och den var vidrig. Tror inte att Röda Lacket finns kvar idag. Min morfar snusade Röda Lacket.

Intressant med Tre Ankare som var först med portionssnus och på den tiden snusade väldigt få portionssnus, idag är portionssnus väldigt vanligt.

Haha jo, det handlade vad jag minns om att den var så lätt att krama, när man som fjunig moppepojke på det glada 90-talet skulle till att fubbla in en prilla

Det är väl inte smaken man saknar, utan det är mest av nostalgiska skäl xD

Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag skulle vilja ha lingon-snus. Alltså snus som smakar lingon.

Göteborg Lingon(smak) finns ju, men sen går det ju att diskutera huruvida den är delikat eller inte...
Citera
2017-01-18, 17:47
  #8
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Göteborg Lingon finns ju, men sen går det ju att diskutera huruvida den är delikat eller inte...

Jasså det visste jag inte. Den måste jag testa
Citera
2017-01-18, 18:03
  #9
Medlem
Finns det snus med kaffesmak? Det kanske skulle vara nåt.
Citera
2017-01-18, 18:36
  #10
Medlem
Ettan Xr!!!!
Citera
2017-01-18, 19:16
  #11
Medlem
UncleBerts avatar
Snus som även innehöll C och D vitamin. Skulle kunna marknadsföras som vinter snus eller nått sånt.
Citera
2017-01-18, 19:21
  #12
Medlem
Krexuss avatar
Tre Ankare Original Portion samt Rallarsnus.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback