Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-19, 04:22
  #13
Medlem
MissCalliopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Rätta mig om jag har fel. Men om man planerar att jobba i det andra landet så måste man väl iaf registrera sig på skatteverket där. Får inte Sverige automatiskt en notis om att man är i ett annat land och härjar då?

Jag rättar dig gärna när du har fel: Sverige får inte automatiska notiser om alla registreringar som svenskar gör hos skatteverk/immigrationsverk/övriga myndigheter utomlands. Inte en chans.

Om din fundering enbart avser vad som gäller inom EU-samarbetet så kan jag dessvärre inte ge säkra besked om vad som gäller. Allt beror på vilket land man flyttar till.
Citera
2017-01-19, 08:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissCalliope
Jag rättar dig gärna när du har fel: Sverige får inte automatiska notiser om alla registreringar som svenskar gör hos skatteverk/immigrationsverk/övriga myndigheter utomlands. Inte en chans.

Om din fundering enbart avser vad som gäller inom EU-samarbetet så kan jag dessvärre inte ge säkra besked om vad som gäller. Allt beror på vilket land man flyttar till.

Nej så klart. Jag förstår att det är skillnad på samarbetet med Surinams myndigheter och Danmarks. Det är främst inom EU jag är intresserad av vad som gäller för tillfället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback