Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-18, 00:52
  #1
Medlem
Jag är en hycklare vad gäller mitt förhållande.
Jag kan bli lite "grinig" för att min tjej har skrivit med någon kille när vi knappt kände varandra. Men jag tycker inte det är något om jag nu har gjort det.
Jag brukar även antyda/anklaga att min tjej har gjort något, som i hennes ord aldrig hade hänt under några som helat omständigheter. Jag brukar anklaga henne för otrohet, mest som ett skämt, men ändå inte.
Jag är fruktansvärt svartsjuk,svarar inte hon på 30 min så antar jag det värsta, absolut ingenting jag klagar på hos henne, men tankarna snurrar i ett och jag känner en enorm stress så fort jag inte är med henne.
Jag kan även bli lite sur för stt hon kan tycka att en SKÅDESPELARE är snygg, vilket är absurt- Men jag tycker inte det är något konstigt om jag själv tycker det?
Vad jag älskar med denna tjejen, är att vi har fruktansvärt mycket gemensamt och förstår sig på varandra-klyschigt som alla förhållande helt enkelt.

Detta är mitt första förhållande, och vi har haft det i drygt ett halvår. Jag känner mig fruktansvärt bekväm o självsäker med denna tjej, kan absolut tänka mig henne som en framtida fru, även om jag nu endast är 19.
Men jag vet inte om faktiskt är lycklig på riktigt, går ständigt orolig och oroar mig för ifall hon hade vart otrogen, eller om hon är intresserad utav någon, eller om hon tycker att någon ser speciellt snygg ut, vilket i sig är normalt.
Jag vet inte om jag är tillräckligt mogen för ett förhållande mentalt, vad tror ni och har mi några tips?

Jag gillar att spendera min fritid med denna tjej, så mycket skönare att ligga in o kolla någon rulle istället för att vara ute i kylan.
Dock måste jag erkänna att jag saknar att kunna få med mig ett "hemsläp" hem, att ha friheten till att kunna ligga med en random.
Men jag har å andra sidan absolut inte kunnat tänka mig henne under någon annan, men jag kan tänka mig själv under någon annan-givetvis inte under förhållandet.

Något mer dåligt är väl att jag tänker på hennes förflutna något EXTREMT mycket, det är absolut inget märkvärdigt med det men jag tänker på det hela tiden, kan tillomed få en klump i magen av tanken. Oerhört omoget.

Ville mest skriva av mig, men vill hemskt gärna ha respons o tankar på det hela.

Ha de bäst
Citera
2017-01-18, 00:58
  #2
Medlem
För att klargöra min dåligt skrivna text, jag är fruktansvärt svartsjuk, tänker alldeles för mycket på hennes förflutna-O jag vill känna "single-friheten" igen men vill absolut inte att hon ligger med någon.
Hycklare.
Citera
2017-01-18, 01:04
  #3
Medlem
Gräset är inte grönare på andra sidan..
Citera
2017-01-18, 05:47
  #4
Medlem
Dags att börja mogna till om du ska ha kvar det här förhållandet.

Du måste ställa en fråga till dig själv

-vill du satsa på den här tjejen o ge upp singellivet? är du redo för de?

O svartsjukan kan du bara ge fan i, för den hjälper inget o ingen. Jag vet, för jag har varit där.. första förhållandet när jag var 19 också. Dock så hade jag lite anledning till att vara svartsjuk, vilket i slutändan visade sig vara rätt också.. men men..

Det du måste inse, är att OM hon vill vara otrogen så kommer hon vara det... INGET DU KAN GÖRA ÅT SAKEN. Det du måste göra, är att börja lita på henne till 100% o ignorera dom där jävla svartsjuke-tankarna... går så sjukt mycket onödig energi från din sida..om hon är otrogen så kommer de fram förr eller senare. Hon kommer inte stå ut med dina "skämt" om att hon är otrogen hur länge somhelst.. värdesätt tiden ni har tillsammans istället o sluta oroa dig så mycket, bygg upp lite självförtroende för fan.. om hon har sagt att hon älskar DIG, och hon är sedan otrogen, vem är det som är en idiot i det scenariot? inte fan är det du så sluta oroa dig.

Om hon tycker en skådespelare är snygg spelar väl fan ingen roll, hur stor är sannolikheten att hon kommer träffa o ha det ihop med denna hollywood-stjärna? tänk efter liksom.. är du också en sån som kommer förbjuda henne att kolla på porr i ert förhållande?

Du måste börja sluta engagera dig så mycket i hennes liv o räta upp ditt eget, se ut vad du vill göra i livet.. jag gjorde exakt samma fel som du o därför så blev jag dumpad för 1,5 månad sedan. Umgås inte dygnet runt o se till att ha lite tid från varandra också.. kväv henne inte..

Jag trodde min tjej var "the one" också, hon är helt perfekt fortfarande. Men vi får väl se vad som händer under året.

//19åring.
__________________
Senast redigerad av lalle753 2017-01-18 kl. 05:49.
Citera
2017-01-18, 05:50
  #5
Medlem
FreshMilks avatar
Blir ofta så i första förhållandet, men jag kan inte svara på vad du gör åt det.
Citera
2017-01-18, 09:13
  #6
Medlem
jaybones avatar
Slappna av och se vart det hela tar dig.

Du har för mycket kontrollbehovstendenser för ditt eget bästa. Försök släppa på behovet av kontroll genom att fråga dig själv varför du är så svartsjuk. Varför du tänker på hennes förflutna. Du kan säkert lita på henne. Vänta med att bli paranoid tills hon ger dig skäl att inte lita på henne, vilket sällan händer.

I övrigt tycker jag att du är "mogen" för att ha ett förhållande. Om du slappnar av och trivs med livet ist så blir det bättre.
Citera
2017-01-18, 11:37
  #7
Medlem
Pljs avatar
Jag var precis likadan i mitt första förhållande som pågick under mina sena tonår. Det är väldigt vanligt att första förhållandet ser ut på det sättet för killar i tonåren tror jag, allt är nytt och man vet inte riktigt vart man står.

Även jag hade lyckats träffa en riktigt bra tjej i mina unga år som jag spenderade mer än 2 år med, jag var även den enda orsaken till att det tog slut. Sjukligt svartsjuk medans jag var otrogen titt som tätt med brudar från krogen.

Än idag kan skuldkänslor komma upp angående detta förhållande, hur illa jag behandlade henne för ingenting. Har tänkt många gånger på att höra av mig bara för att be om ursäkt men har väl inte riktigt vågat. Nu har det gått några år sedan vi tog slut så det känns dumt att höra av sig, även om jag troligtvis hade mått bättre av det.

Det som är positivt med din historia är att du ser problemet. Du vet att du gör fel och att det du gör bara är dumt. Ändra dig nu, annars kan jag lova dig att hon kommer att lämna dig förr eller senare.
Citera
2017-01-18, 15:09
  #8
Medlem
PM
Citera
2017-01-18, 15:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Jag är en hycklare vad gäller mitt förhållande.
Jag kan bli lite "grinig" för att min tjej har skrivit med någon kille när vi knappt kände varandra. Men jag tycker inte det är något om jag nu har gjort det.
Jag brukar även antyda/anklaga att min tjej har gjort något, som i hennes ord aldrig hade hänt under några som helat omständigheter. Jag brukar anklaga henne för otrohet, mest som ett skämt, men ändå inte.
Jag är fruktansvärt svartsjuk,svarar inte hon på 30 min så antar jag det värsta, absolut ingenting jag klagar på hos henne, men tankarna snurrar i ett och jag känner en enorm stress så fort jag inte är med henne.
Jag kan även bli lite sur för stt hon kan tycka att en SKÅDESPELARE är snygg, vilket är absurt- Men jag tycker inte det är något konstigt om jag själv tycker det?
Vad jag älskar med denna tjejen, är att vi har fruktansvärt mycket gemensamt och förstår sig på varandra-klyschigt som alla förhållande helt enkelt.

Detta är mitt första förhållande, och vi har haft det i drygt ett halvår. Jag känner mig fruktansvärt bekväm o självsäker med denna tjej, kan absolut tänka mig henne som en framtida fru, även om jag nu endast är 19.
Men jag vet inte om faktiskt är lycklig på riktigt, går ständigt orolig och oroar mig för ifall hon hade vart otrogen, eller om hon är intresserad utav någon, eller om hon tycker att någon ser speciellt snygg ut, vilket i sig är normalt.
Jag vet inte om jag är tillräckligt mogen för ett förhållande mentalt, vad tror ni och har mi några tips?

Jag gillar att spendera min fritid med denna tjej, så mycket skönare att ligga in o kolla någon rulle istället för att vara ute i kylan.
Dock måste jag erkänna att jag saknar att kunna få med mig ett "hemsläp" hem, att ha friheten till att kunna ligga med en random.
Men jag har å andra sidan absolut inte kunnat tänka mig henne under någon annan, men jag kan tänka mig själv under någon annan-givetvis inte under förhållandet.

Något mer dåligt är väl att jag tänker på hennes förflutna något EXTREMT mycket, det är absolut inget märkvärdigt med det men jag tänker på det hela tiden, kan tillomed få en klump i magen av tanken. Oerhört omoget.

Ville mest skriva av mig, men vill hemskt gärna ha respons o tankar på det hela.

Ha de bäst

Tyvärr tror jag inte enbart det är omogenhet. Det är tyvärr en del av din personlighet också, det beteende du har. Har man den här typen av inställning till sin relation så tror jag tyvärr att det ska en mycket stor kraftansträngning från din sida för att du ska ändra dig. Det går inte per automatik bara för att du blir äldre eller " mognar " Personligen skulle jag lämnat dig direkt om jag hade varit din tjej, jag skulle aldrig accepterat ditt beteende oavsett hur trevlig du var för övrigt. Att vara svartsjuk överskuggar mycket och tär enormt på en relation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback