Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-01-20, 13:37
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JingJingLi
En abort är inte alls "bara att ta några piller", många kvinnor är/blir fullt medvetna om att det är deras barn som blivit dödat och har en livslång ångest över detta.

En abort går aldrig att göra ogjord..

En ny graviditet vid ett senare tillfälle ger ett ANNAT barn..

Att du känner panik just nu beror väl på att det kom som en överraskning - tänk igenom detta ordentligt, flera gånger så att ni inte fattar några förhastade beslut!
Tack för de kloka orden.
Det var meningen att detta barn skulle bli till.
Citera
2018-01-20, 18:21
  #62
Medlem
Självmord bästa lösning mvh shobren
Citera
2018-01-21, 00:24
  #63
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmobile
Tänket uppdatera i tråden. Vi valde att behålla barnet, jag ångrar att jag ens tänkte som jag tänkt! Är så himla glad att vi har ett friskt och välmående barn. Meningen med livet har precis börjat! tack för alla svar.

Kul att det löste sig. Enligt min mening så bidrar barn med något oerhört positivt i livet. Det gäller dock att ta tillvara på det och . Fyllesnack.
Citera
2018-01-21, 00:27
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Klart hon klarar en abort. Vad har det med hennes mamma att göra? En abort är ingenting att bli upprörd över.

Det är bara att ta några piller, vänta några timmar, sen får hon en kraftig blödning som mens. Inte värre än så, allt är överstökat inom några dagar, med lite kraftiga blödningar då och då under kanske en vecka.

Skaffa inte barn om ni inte båda vill och båda är redo!

Det beror väl på.. det kan ju vara väldigt psykiskt jobbigt speciellt om man precis förlorat sin mamma.
Sjukt dåligt svar.
Citera
2018-01-21, 00:33
  #65
Medlem
Silltunnas avatar
Har inte läst hela tråden, men säger bara: Behåll barnet! Det kommer berika! Aldrig pratat med nån som i efterhand ”ångrat” sitt val att behålla, däremot tvärtom!
Citera
2018-01-21, 06:11
  #66
Medlem
Felpost
__________________
Senast redigerad av Roxic 2018-01-21 kl. 06:23.
Citera
2018-01-28, 23:21
  #67
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monogami
Kände starkt ångest i början när min flickvän blev gravid. De 6 månaderna innan förlossningen var ett jävla velande fram och tillbaka. Jag var inte beredd alls på vara farsa och hade ständigt ångest och magknutar. Kände inte att jag var färdig utvecklad som person och var orolig för framtiden. Men under förlossningen så släppte allting, för mig blev det plötsligt en lättnad att veta att jag skulle farsa. Bara så där vände det, svårt att förklara. Men när du är väl där så är det ett helt annat liv än den du är van vid så du måste så klart anpassa dig som fan. Seriöst när jag höll min son i famnen för första gången så vart det första jag tänkte på var: Fan det ska bli en Zlatan av dig

Jag är kvinna men jag känner igen mig i ovanstående, och säger som många andra i tråden: man är nog aldrig helt 100 procent redo på det här med barn!

Mitt första barn var planerat såtillvida att vi hade pratat om barn och slutade använda skydd. Jag blev gravid på första försöket, vilket jag inte hade väntat mig, vilket ledde till att jag fick PANIK. Tanken på att genomgå en förlossning fick mig gråtfärdig och sömnlös. Kände mig som en ungkarl som blivit inmålad i ett hörn, fångad. Ifrågasatte relationen och allt i hela tillvaron. Tänkte att ja, jag vill ha barn nån gång men jag är verkligen inte redo!

Visste dock rationellt att den blivande pappan var bra och att vi skulle kunna samarbeta bra (med facit i hand, så här mer än tio år senare, det stämde). Och sen har man lyckligtvis nio månader på sig. Fick mycket stöd via barnmorskemottagningen ang min rädsla för förlossning osv. Med det sagt, det finns hjälp och stöd att få.

Ser att tråden är ett år gammal, skönt att det löste sig! Stort lycka till TS!
__________________
Senast redigerad av Tjuvhedern 2018-01-28 kl. 23:23.
Citera
2018-01-29, 00:24
  #68
Medlem
Man är inte redo för barn, man blir redo.

Man up och ta ansvar.
Citera
2018-01-29, 03:27
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
Självmord bästa lösning mvh shobren

Man undrar ju varför det fortfarande postas från det kontot...
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback