Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-18, 00:40
  #13
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleetus187
..... Iställe för att proppa kroppen full med en massa jävla kemikalier som 100x värre om inte mer

Jodå, jag är helt med på hur du menar och det kan mycket väl tänkas du har rätt.

Men i var och varannan tråd poppar det upp folk som tycker weed är lösningen på vad det än är, less på det och när det handlar om sjuka människor kan det bli så totalt fel som nåt kan bli. Inte alla som kommer att klara av att hålla i självmedicineringen heller, ts bor hemma, det är olagligt osv. Men allt det vet du ju.
Citera
2017-01-18, 00:56
  #14
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jodå, jag är helt med på hur du menar och det kan mycket väl tänkas du har rätt.

Men i var och varannan tråd poppar det upp folk som tycker weed är lösningen på vad det än är, less på det och när det handlar om sjuka människor kan det bli så totalt fel som nåt kan bli. Inte alla som kommer att klara av att hålla i självmedicineringen heller, ts bor hemma, det är olagligt osv. Men allt det vet du ju.

Kikade på hans tidigare trådar verkar vara skallskada, smärta lider han av och magproblem, sömnsvårigheter, troligen ångest. Allt detta har cannabis en god verkan på därför jag instämde. Kontraindikationer är hjärt och kärlproblem som han inte nämnt och psykoser. Men doktorer vet inte allt heller, finns olika behandlingsmetoder för samma diagnos i olika länder. Finns urusla doktorer som föreskriver för mycket som har mycket biverkningar och knappt gynnar patienten. Flertal som dör per år av receptbelagd medicin, även unga.

De ska införa apotekare på vårdcentral som ska se över läkemedelslistor på ett sjukhus enligt dagensmedicin vilket kommer att vara väldigt bra idé och hoppas det sprider sig över landet
Citera
2017-01-18, 06:18
  #15
Medlem
Flamsans avatar
Jag har kroniskt magsår som blöder med jämna mellanrum.

Jag fär inte ens titta på Voltaren och liknande i någon form.

Jag ville ha voltaren stolpiller mot njursten. Men nej.
Sen har jag problem med lederna och kom på den ljusa ideen att då kanske jag kan prova salva eller Ice spray men den gubben gick inte läkarna med på heller.

Inga NSAID preparat och i ga ASA heller.

Och vid njursten är ju Voltaren klart bäst.
Bara att uthärda.
Citera
2017-01-18, 08:07
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleetus187
Ja fortsätter du så där kommer nog delar av dina organ och ge upp. Tar du verkligen 6st alvedon varje dag?

Yes! Morgon, lunch och kväll. Sorry för sent svar.
Citera
2017-01-18, 08:10
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Vad lider du av först? Tramadolen är ju aldrig bra i längden, har du tagit upp besvären med doktorn? Kan hända du bör undvika Pronaxen för att låta magen bli bättre. Melatonin tycker jag inte heller är en höjdare för varken humöret eller magen. Har du tex ont i ryggen eller benet kan du ta Voltaren Gel istället, har inte samma påverkan som NSAID har i vanliga fall med tanke på administrationsättet

Jag vet lika mycket vad jag lider av som vad läkarna vet. Har någon jävligt lustig inflammation i käken som vägrar dö ut och som tar ut benen, lederna och nerverna på mig. Inväntar min tredje operation som förhoppningsvis ska reda ut skiten.
Melatonin hade jag ingen aning om att det var så dåligt.

Problemet är väl att jag absolut inte vill ta alla mediciner men att jag också har så jävla ont och mår så jävla dåligt utan.
Citera
2017-01-18, 08:14
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Håller med, kommer vara mycket säkrare för din hälsa och mindre biverkningar

Jag har provat en gång men blev så stressad över att åka fast. Hade jag fått tag på det lagligt sett så hade jag blivit överlycklig, men det räcker tydligen inte med att vara tjej för att övertala läkarna om att få örter. Benzo och opiater skrivs ut titt som tätt dock.
Citera
2017-01-18, 11:23
  #19
Medlem
Cleetus187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappytimes
Jag har provat en gång men blev så stressad över att åka fast. Hade jag fått tag på det lagligt sett så hade jag blivit överlycklig, men det räcker tydligen inte med att vara tjej för att övertala läkarna om att få örter. Benzo och opiater skrivs ut titt som tätt dock.

Ge det en chans och tänk inte på att du ska åka fast =) risken är ganska minimal om du inte röker i vanliga fall. Tyvärr när det gäller marijuana så får du gå den mörka vägen ( då läkare inte skriver ut sånt )
Citera
2017-01-18, 14:30
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappytimes
Yes! Morgon, lunch och kväll. Sorry för sent svar.

Vänta lite här, tar du 6 stycken Alvedon med modifierad frisättning totalt under dagen eller morgon, lunch och kväll?
Citera
2017-01-18, 20:03
  #21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Jag har kroniskt magsår som blöder med jämna mellanrum.

Jag fär inte ens titta på Voltaren och liknande i någon form.

Jag ville ha voltaren stolpiller mot njursten. Men nej.
Sen har jag problem med lederna och kom på den ljusa ideen att då kanske jag kan prova salva eller Ice spray men den gubben gick inte läkarna med på heller.

Inga NSAID preparat och i ga ASA heller.

Och vid njursten är ju Voltaren klart bäst.
Bara att uthärda.

Okej, men om det är så för dig är min läkare inte inne på fel spår. Jobbigt när man är multisjuk... Själv försöker jag hålla hoppet uppe med att det forskas, kanske kommer nån ny behandling inom ens livstid.

Jag tror förresten Confortid supp (urgammal NSAID) är bättre för njursten men det kommer du inte få heller.
Citera
2017-01-18, 20:07
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingVolvo
Vänta lite här, tar du 6 stycken Alvedon med modifierad frisättning totalt under dagen eller morgon, lunch och kväll?
Sex stycken totalt. Blev lite fel där! Tar det jag Max får ta. Har ju börjat få ont som hugg i magen ibland och mår så himla illa hela tiden. Jag vill inte strunta i tabletterna heller för då får jag ont i käken/skallen istället och den smärtan är outhärdlig.
Citera
2017-01-18, 23:09
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappytimes
Sex stycken totalt. Blev lite fel där! Tar det jag Max får ta. Har ju börjat få ont som hugg i magen ibland och mår så himla illa hela tiden. Jag vill inte strunta i tabletterna heller för då får jag ont i käken/skallen istället och den smärtan är outhärdlig.

Det är så klart inte bra att ta för många mediciner. Men som jag förstår från din andra tråd så befinner du dig i en speciell situation med din käke just nu där du kanske behöver dessa mediciner. Det är ett övervägande man får göra med biverkningar kontra smärta och detta är förhoppningsvis inte en medicinering du ska behöva långvarigt? Det är alltid bättre att inte äta de mediciner du äter, men samtidigt måste man ha en fungerande vardag också.
Citera
2017-01-19, 09:02
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är så klart inte bra att ta för många mediciner. Men som jag förstår från din andra tråd så befinner du dig i en speciell situation med din käke just nu där du kanske behöver dessa mediciner. Det är ett övervägande man får göra med biverkningar kontra smärta och detta är förhoppningsvis inte en medicinering du ska behöva långvarigt? Det är alltid bättre att inte äta de mediciner du äter, men samtidigt måste man ha en fungerande vardag också.

Alltså nu har jag väl tagit det här i några månader? Sobrilen är ny men annars så har det här varit den dagliga dosen lite för länge enligt mig. Det går liksom sämre i skolan och jag har ingen energi alls längre. Dåsig konstant.
Förstår väl också att det inte alltid kommer att vara såhär men jag är så himla rädd för att förstöra magen nu också. Vill inte ha mer fel på kroppen än de jag har nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback