Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-17, 19:37
  #1
Medlem
Hej!

Jag funderar just nu på att införskaffa mig en Apple TV då jag har tröttnat på att krypa på golvet och koppla in HDMI sladden varje gång jag ska kolla på något på TVn. Vill inte ha en Chrome Cast då jag vill kunna använda TV:n som skärm också.

Min fråga är då om jag bör köpa en Gen 4 eller en begagnad Gen 3 för avsevärt mycket minde. Vad är fördelarna att ta en Gen 4 jämfört med tredje? Har en MacBook som jag kan stream med vilket gör att jag inte ser någon fördel med Gen 4.

Någon som har lite tankar angående detta?
Citera
2017-01-17, 19:40
  #2
Medlem
Minix is da shit http://www.minix.se
Citera
2017-01-17, 20:26
  #3
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcedIt
Hej!

Jag funderar just nu på att införskaffa mig en Apple TV då jag har tröttnat på att krypa på golvet och koppla in HDMI sladden varje gång jag ska kolla på något på TVn. Vill inte ha en Chrome Cast då jag vill kunna använda TV:n som skärm också.

Min fråga är då om jag bör köpa en Gen 4 eller en begagnad Gen 3 för avsevärt mycket minde. Vad är fördelarna att ta en Gen 4 jämfört med tredje? Har en MacBook som jag kan stream med vilket gör att jag inte ser någon fördel med Gen 4.

Någon som har lite tankar angående detta?

Det finns några ATV4 på Blocket för en tusenlapp, om du kan tänka dig begagnat. Skulle valt en Gen 4, fördelen är App Store med tex. Plex-app, VLC och Fuse vilket Gör att man kan spela upp media från en dator i nätverket utan att behöva köra Airplay. Enda nackdelen med 4:an är avsaknad av optisk ljudutgång, men har man inget behov av den spelar det ju ingen roll. Det är rätt nice att kunna använda Siri också, när man söker i appar, på Youtube, tex.
Citera
2017-01-17, 20:30
  #4
Medlem
Atv4.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback