Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-17, 20:28
  #25
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet211
Jag har två allvarliga och grova tillstånd som inte handlar om depression, men jag är deprimerad ocskå
Mycket ledsamt att höra det. Att försöka sätta sig in i din och hens situation är inte helt enkelt. Det blir snabba inlägg och åsikter.
Vad jag kan ana, är att det råder misstro. Sårade känslor. Förväntningar och besvikelse.
Om du känner att hen trycker ned dig, så undrar jag:
Varför ska du tillåta det?
Har du berättat hur du känner för hen?
Har du funderat över konsekvenserna vid en konfrontation?
Citera
2017-01-17, 21:16
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet211
Hen gnäller på precis ALLTING, inte bara min ohälsa
Varför umgås ni?
Citera
2017-01-17, 22:02
  #27
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet211
Ja naturligtvis, både fysiskt och psykiskt

Bara det faktum att hen inte tror att psykiska sjukdomar existerar säger väl en hel del om människan?

Är hen möjligtvis scientolog? De tror ju tydligen inte på psykiska sjukdomar...
Citera
2017-01-17, 22:49
  #28
Medlem
Hen har säkert rätt. Lyssna på hen.
Citera
2017-01-17, 22:52
  #29
Medlem
dstructs avatar
Jag blir nästan psykiskt sjuk av ordet hen, vet inte riktigt varför.. känns så dumt, ungefär som den politiska dokusåpan i USA med kraktärer som Trump och politiken i Sverige.

Jag tror inte heller på alla psykiska sjukdomar/diagnoser. Men det blir en lång diskussion.
Men personen kanske bara försöker vara optimistisk så att du inte ska ge upp. Ungefär som någon som fått en obotlig cancer och alla försöker komma med massa tips.. "jag har hört att det finns en ört i amazonas.."
Citera
2017-01-18, 00:13
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Mycket ledsamt att höra det. Att försöka sätta sig in i din och hens situation är inte helt enkelt. Det blir snabba inlägg och åsikter.
Vad jag kan ana, är att det råder misstro. Sårade känslor. Förväntningar och besvikelse.
Om du känner att hen trycker ned dig, så undrar jag:
Varför ska du tillåta det?
Har du berättat hur du känner för hen?
Har du funderat över konsekvenserna vid en konfrontation?

Tack snälla du.

Jag är tyvärr ryggradslös. Jag har sagt till hen flera gånger, men det hjälper inte.
Citera
2017-01-18, 00:15
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Är hen möjligtvis scientolog? De tror ju tydligen inte på psykiska sjukdomar...

Vet inte. Hur tänker dom egentligen? varför tror dom inte att psykiska sjukdomar finns?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback