Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-21, 01:01
  #25
Medlem
Clayton80s avatar
Ledaren för nazisternas aktion på badhuset förra året, Viktor Melin, har tydligen ett rejält brottsregister själv.

Dömd nazist bakom "trygghetsaktionen"

Nu har han även häktats för ett sprängattentat i Göteborg.

Ledande nazist häktad för sprängattentat

Är han rätt person att skapa trygghet på badhuset? Var det han som ledde nazisternas senaste besök också?
Citera
2017-01-21, 01:08
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Ledaren för nazisternas aktion på badhuset förra året, Viktor Melin, har tydligen ett rejält brottsregister själv.

Dömd nazist bakom "trygghetsaktionen"

Nu har han även häktats för ett sprängattentat i Göteborg.

Ledande nazist häktad för sprängattentat

Är han rätt person att skapa trygghet på badhuset? Var det han som ledde nazisternas senaste besök också?

Jag skulle känna mig trygg då han ser klientelet som kan skapa problem.
Högst sannolikt skulle han försöka stoppa ett eventuellt övergrepp, oavsett ras på angriparna.
Citera
2017-01-21, 22:21
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Jag kan tänka mig att det i det aktuella fallet faller under Föregivande av allmän ställning eller liknande, vilket i så fall gör det till ett lagbrott.

Det gäller nog bara myndighetsutövning, trygghetsvärdar kan knappast räknas till denna kategori av yrken.
Citera
2017-01-22, 10:43
  #28
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det gäller nog bara myndighetsutövning, trygghetsvärdar kan knappast räknas till denna kategori av yrken.
Eller så kan det falla under t.ex. förargelseväckande beteende.
Citera
2017-01-23, 01:18
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Eller så kan det falla under t.ex. förargelseväckande beteende.

Det tvivlar jag starkt på. Så länge personerna uppför sig anständigt så är det nog inget problem.
Citera
2017-01-23, 11:02
  #30
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det tvivlar jag starkt på. Så länge personerna uppför sig anständigt så är det nog inget problem.
Enligt lagen räcker det att personerna beter sig "på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten", vilket de gjorde i det här fallet.
Citera
2017-01-23, 11:59
  #31
Avstängd
micro113s avatar
Det är inget brott att gå med tryck på tröjan. De lydde uppmaningen från personal att lämna eller ta av sig tröjan (ordningsregel helt enkelt) - inget brott är begånget.
Citera
2017-01-24, 20:28
  #32
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brigata
Dom skämde nog bara ut sig. Det ligger en lite lätt pedofil stämning över aktionen som sådan. Jag menar, hur rimligt är det egentligen att vuxna män står och stirrar på avklädda barn i ett badhus? Det är ett väldigt, väldigt ogenomtänkt sätt att tackla eventuella problem på badhus. Att ofreda barn för att skydda dem från ofredanden? Nej, det rimmar illa. Medieuppmärksamheten kan knappast rädda dem undan detta faktum.

Hur är det att ofreda barn när man sitter som extra badvakt och kollar på folk? Det begås ju övergrepp konstant och personalen gör inget för att skydda barnen för rädsla av rasist-stämpeln.
Bra att några gör något.
Citera
2017-01-24, 20:37
  #33
Medlem
Brigatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Hur är det att ofreda barn när man sitter som extra badvakt och kollar på folk? Det begås ju övergrepp konstant och personalen gör inget för att skydda barnen för rädsla av rasist-stämpeln.
Bra att några gör något.

Tja, de är ju till att börja med inte "extra badvakt" eftersom de är oönskade på badhusen. Samt, "övergrepp konstant" är nog ett påstående du får underbygga lite för att vara trovärdig.

Exakt vad är det du menar att de "gör"? Förutom att skrämma människor och bli utskällda av arga tanter?
Citera
2017-01-24, 20:49
  #34
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brigata
Tja, de är ju till att börja med inte "extra badvakt" eftersom de är oönskade på badhusen. Samt, "övergrepp konstant" är nog ett påstående du får underbygga lite för att vara trovärdig.

Exakt vad är det du menar att de "gör"? Förutom att skrämma människor och bli utskällda av arga tanter?
Med sin närvaro så blev inga barn eller kvinnor utsatta. Mission accomplished.
Vem blev rädd och vem skällde ut dem? Endast förövarna blev rädda gissar jag.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback