Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-17, 17:53
  #25
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wohoo257
Jag blir så jäkla förbannad med dig och ditt äckliga beteende! Har du ingen skam i kroppen? Bättre att du drar härifrån än att sprida en massa lögner och påståenden om människor du inte känner! Det är inte värt det!

Tyvärr - men Cerru har faktiskt helt rätt i det han säger - om än att det var onödigt hårt formulerat. Men, verkligheten är tyvärr ofta ganska kall och hård och lämnar inte mycket safe spaces, oavsett hur kränkt någon än blir.



Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Hon är manipulativ, hon är fullt medveten om vad killar vill ha. Hon går så långt så hennes vänninor "missuppfattar" Till och med ett barn hade fattat. Jag vet inte hur många gånger under min uppväxt jag fick höra att killar vill ha någon som påminner om sin mamma. Hon lever i samma Sverige.

Hon klappar en "mammigt, och kärleksfullt" jaa, istället för att klappa pappigt och elakt? Hur klappar man och smeker varrandra, om det inte är kärleksfullt. Om jag klappar henne hårt på henns kind, sa kallas det inte klappa och smeka längre.

Detta är mitt enda riktiga problem med kvinnor, antigen är de inte självmedvetna, eller manipulativa.
Men de är alltid ett eller det andra, och de är fan i mig de jobbigaste personlighets störningar att ta itu med. Sista personerna som gör något åt det, är de själva. Ge henne 6 år till och hon kommer transformeras till katt tanten i simpsons.

Kunde inte uttryckt mig bättre själv. Eller jo det kunde jag - men det är ändå helt sant, det Cerru skriver. Återigen - verkligheten är hård.
Citera
2017-01-17, 17:55
  #26
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubergrym
Hahaha, fan va sjukt det är egentligen, att en tjej inte kan skriva nåt på flashback utan att bli attackerad av massa snubbar som är förbannade för att dom har blivit dissade av för många brudar tidigare. Håll er till diskussion och sluta skäll ut TS för något ni har upplevt i livet.

OnT:
Jag skulle troligtvis missuppfatta din kroppsliga kontakt. Vet själv att jag har trott att polarens tjej, som har lite samma beteende som dig, har varit sugen på mig. Men jag är också 18 år och ser de flesta kvinnor som nån form av möjlighet till att få ligga.


Pröva då att som man missnöjd med kvinnors beteende gå in och starta en motsvarande tråd på kvinnornas motsvarighet till Flashback - nämligen Familjeliv - och se vilket hjärtligt bemötande du då får...
Citera
2017-01-17, 17:58
  #27
Medlem
Droppa ditt jävla trams om att du bara ser alla som människor.
Det finns män och kvinnor. Olika raser, religoner och social status etc.


Naturligtvis kommer killar misstolka ditt smekande och klappande på deras kroppar som att du är intresserad.
Citera
2017-01-17, 18:59
  #28
Medlem
beardbraids avatar
Jag är en vuxen karl och vill klappas varken amouröst eller moderligt om jag inte indikerat nåt sånt.
TS är gräns- och respektlös men ursäktar sig för att hen är en speciell snöflinga som med normkritisk blick väljer och vrakar vilka sociala normer det passar att följa just idag. Man tar inte på folk utan samtycke. Gör man det ändå är det ett övergrepp och brott.

Jag önskar för ts omgivnings skull att hen blir under en buss snarast möjligt.
Citera
2017-01-17, 19:19
  #29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wohoo257
Jag blir så jäkla förbannad med dig och ditt äckliga beteende! Har du ingen skam i kroppen? Bättre att du drar härifrån än att sprida en massa lögner och påståenden om människor du inte känner! Det är inte värt det!
Du rör människor av egoistiska skäl Du förstår det eller,, en klassisk manöver som chef dvs maktspråk är att klämma lite osv förstår du,,
samt all form av beröring kan i stort sätt ses som sexuella trakaserier,, hade jag varit tjejen vars pojkvän du kladdat på skulle du fått smink som setat en vecka minst,,
undrar om du börjar förstå
Citera
2017-01-17, 20:58
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Hon är manipulativ, hon är fullt medveten om vad killar vill ha. Hon går så långt så hennes vänninor "missuppfattar" Till och med ett barn hade fattat. Jag vet inte hur många gånger under min uppväxt jag fick höra att killar vill ha någon som påminner om sin mamma. Hon lever i samma Sverige.

Hon klappar en "mammigt, och kärleksfullt" jaa, istället för att klappa pappigt och elakt? Hur klappar man och smeker varrandra, om det inte är kärleksfullt. Om jag klappar henne hårt på henns kind, sa kallas det inte klappa och smeka längre.

Detta är mitt enda riktiga problem med kvinnor, antigen är de inte självmedvetna, eller manipulativa.
Men de är alltid ett eller det andra, och de är fan i mig de jobbigaste personlighets störningar att ta itu med. Sista personerna som gör något åt det, är de själva. Ge henne 6 år till och hon kommer transformeras till katt tanten i simpsons.

Däremot så kan man lätt avgöra om denna beröring är sexuellt menad eller "kompis klapp" beroende på hur situationen varit mellan den som berör och den som blir berörd.

Men TS bör inse själv att alla inte uppfattar signalerna på det sätt hon verkar tro man ska göra.
Citera
2017-01-17, 21:19
  #31
Medlem
TS, låt mig gissa

Den dagen du får pojkvän tänker du fortsätta pilla på andar killar och om han påpekar detta är han sjukt svartsjuk? Försöker kontrollera dig etc etc
Citera
2017-01-17, 22:01
  #32
Medlem
Cerrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange


Kunde inte uttryckt mig bättre själv. Eller jo det kunde jag - men det är ändå helt sant, det Cerru skriver. Återigen - verkligheten är hård.

Jag hör ofta att jag utrycker mig för hårt, så jag tror dig. Vet bara inte hur jag på ett annat sätt verkligen skulle nå henne. Och hon ifrågasatt min heder vilket fick mig lite sne. Jag ska tänka på det nästa gång. Tack. (hur hade du gjort det?)


Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
Däremot så kan man lätt avgöra om denna beröring är sexuellt menad eller "kompis klapp" beroende på hur situationen varit mellan den som berör och den som blir berörd.

Men TS bör inse själv att alla inte uppfattar signalerna på det sätt hon verkar tro man ska göra.

Precis, och om jag utgår från mitt egna liv, så har jag aldrig haft en tjej som tagit mig på magen eller ryggen och smekt mig utan att hon vill ha the gatget. Enbart när de måste hålla balansen eller om jag har typ skit på ryggen, de är typ de enda undantagen.
Hej och hejdå kramen är perfekt, simpel och universellt.

Jag menar hennes metoder murar ju in henne i en box där enda sättet hon kan förmedla att hon vill ligga är ifall hon bara tar tag i le gatget eller rakt ut säger seexy tiime, vilket hon fortfarande kan argumentera att hon bara skoja, och hon "är sån"
Citera
2017-01-17, 22:30
  #33
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wohoo257
Men iallafall, jag är en väldigt "kramgo" person och väldigt kärleksfull, jag brukar röra vid människor ganska ofta(både kvinnor och män) och är rädd att det ska tolkas fel. Jag rör människor på ett väldigt moderligt sätt, exempelvis så brukar jag röra människor på övre ryggen, axlarna, huvudet och det är BARA på ett moderligt sätt. Jag gör det med både kvinnor och män.


Hur vet du att de du tafsar på vet att du gör det på ett moderligt sätt?
De tolkar ditt tafsande som... just det, tafsande, ev kan någon skadad människa tolka det som en sexuell invit.
Citera
2017-01-17, 22:58
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wohoo257
Hej, nu är det såhär att jag har ett litet problem... Jag är nämligen en ung kvinna som gillar mitt singelliv. Jag älskar att leva ensam och vill fortsätta göra det i resten av mitt liv. Jag är inte alls attraherad av andra människor, jag ser inte "män som män, och kvinnor som kvinnor" utan de är alla MÄNNISKOR för mig. Jag behandlar alltså ingen människa annorlunda pga. kön. Men iallafall, jag är en väldigt "kramgo" person och väldigt kärleksfull, jag brukar röra vid människor ganska ofta(både kvinnor och män) och är rädd att det ska tolkas fel. Jag rör människor på ett väldigt moderligt sätt, exempelvis så brukar jag röra människor på övre ryggen, axlarna, huvudet och det är BARA på ett moderligt sätt. Jag gör det med både kvinnor och män. Jag var exempelvis på ett hemgruppsträff med lite vänner och en kille, som jag känner, satt bredvid mig på soffan luta huvudet snett mot mig, nästan som om han omedvetet ville att jag skulle stryka honom på huvudet. Att jag är väldigt kärleksfull av mig har blivit en del av min personlighet, men jag börjar faktiskt bli rädd att män ska översätta det fel och kanske t.o.m. börja få känslor för mig? Jag vet inte... det är därför jag frågar er: Om en kvinna skulle beröra er på ett moderligt sätt, vad skulle ni tänka då?

Åh nej, jag är inte här för att stjäla era män kvinnor. (Det är lätt hänt att även kvinnor läser detta och ser mig som ett potentiellt "hot" när jag absolut inte är det.)


Du verkar inte kärleksfull du verkar vara i nödbehov utav kärlek och närhet så att du tar och tafsar på vem som helst, (no respect?)

och ...

sluta rör på män som faktiskt har flickvän eller fru. så jävla orespktlös kan du väl inte vara?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback