Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-17, 16:30
  #1
Medlem
Har vid två tillfällen marknadsfört mitt företag på Facebook & Instagram.
Målgrupp inom sverige.
Har båda dessa gånger bara fått västerlänska kontot som gillat.
Då menar jag 100% alla. Vissa konton s står det att dessa bor i sverige. Men det svenska språket finns inte bland någon bild eller på en endaste kommentar. Bara på arabiska.
Bluff? Blir man lurad? Någon som varit med om detta?
Citera
2017-01-18, 00:25
  #2
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cr1s
Har vid två tillfällen marknadsfört mitt företag på Facebook & Instagram.
Målgrupp inom sverige.
Har båda dessa gånger bara fått västerlänska kontot som gillat.
Då menar jag 100% alla. Vissa konton s står det att dessa bor i sverige. Men det svenska språket finns inte bland någon bild eller på en endaste kommentar. Bara på arabiska.
Bluff? Blir man lurad? Någon som varit med om detta?
Köper du tjänsten av Facebook eller någon annan?
Citera
2017-01-23, 02:44
  #3
Medlem
Kolla på den filmen. Han tar upp samma sak du nämner.

https://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag
Citera
2017-01-27, 13:16
  #4
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liptoze
Kolla på den filmen. Han tar upp samma sak du nämner.

https://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag


Intressant. Från ett CCT-perspektiv kan man föra argumentet att kulturella skillnader kan ligga bakom en stor del av detta - det kan vara så att det är vanligare att folk från dessa länderna har lägre "engagement" med sidor de gillar, av anledningar som då behöver utforskas. Det hela får mig att tänka lite på kinesiska studenter på universitet i UK, där jag såväl har studerat som undervisat. Många kommer dit, men de flesta vägrar att svara på frågor eller på annat sätt engagera under lektioner. Lite som att gilla en Facebooksida, sedan bara läsa. I universitetsmiljö är detta tydligen för att de vill "save face," och inte riskera att göra bort sig framför andra.

Lite av en långsökt teori, men kan eventuellt förklara en liten del av det iaf. Har även en gammal studiekamrat från Mexiko som gillar 3673 sidor på facebook. Han har en PhD i marknadsföring och jobbar på universitet nu, så är sannerligen ingen clickfarmare. Jag frågade honom vid något tillfälle om detta, och han svarade att han helt enkelt gillar att gilla saker. Kan tänka mig att hans engagemang är väldigt lågt.

Hur som, säkert massa bluff och båg bakom det hela.
Citera
2017-01-29, 20:50
  #5
Medlem
tokens avatar
Du måste begränsa din målgrupp om du ska lyckas med annonserna. Dels måste du nischa dig mot din starkaste målgrupp. Din målgrupp kan omöjligt vara alla 9 miljoner i Sverige.

Sedan är tips två att rikta annonserna till vänner till de som redan gillar din sida. Då når du riktiga personer.

Anledningen till att du får så många likes om du kör brett är pga att personer som säljer likes döljer sina kunder genom att gilla så mycket som möjligt - och då är annonser tacksammast att trycka på.
Citera
2017-02-01, 00:13
  #6
Medlem
Haha har aldrig köpt facebook reklam men ändå har jag över 150k på en av mina fb sidor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback