Citat:
Ursprungligen postat av
JackingSwag
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197272
Någon som testat? I så fall, hur har det funkat?
PPL upplägg, låg volym med stor fokus på progression vid varje pass. Känner att jag måste få variera mig lite i min träning, har alltid kört varianter av 4-splits, sen ett litet tag 3-split med för hög volym vilket fick mig att känna mig sliten.
Give me your thoughts!
Beror ju på hur långt du kommit i träningen.
Har du tränat seriöst de sista 5 eller 10 åren så tycker jag du ska köra på det som du känner det känns rätt.
Står mycket vettigt om träning i allmänhet förutom själva texten med schemat som du postade. Det liknar en 3 split och jag tycker det är väldigt mycket träning. Inte alls "Less is more...". Det är svårt att få in 6 pass i veckan. Fördelen är dock att passen blir kortare om man lägger det på 6 pass. Dock finns det ju någon som heter supersetta vilket jag tycker är jäkla fint för konditionen.
Jag tycker jag får in allt det där på bara 4 pass när jag kör överkropp och underkropp två gånger i veckan.
Han har delat in musklerna i tunga och mellantunga set varje pass vilket jag gillar. Men jag föredrar att bara köra bara 1-3 lättare set i samma övning istället för att byta övning som han har i det schemat. Tycker det blir mer flow i träningen om man sitter kvar i samma övning. Kanske bara byter draghandtag i en övning som sittande rodd.
Citat:
Ursprungligen postat av
andreasmm
Vad vet jag, möjligt att jag har fel men tvärtom tycker jag att det låter jättebra det där.
Är man en "natural" så bör man nog gå på musklerna och träna mer frekvent ifall det ska ske någonting. Jag har fått som bäst resultat i min egen träning när jag gjort på det där viset (och ja, jag har testat alla möjliga olika grejer).
Håller med. Får också bäst resultat när jag går på en muskel oftare. Det behöver inte bli så många set per pass, men huvudsak att man pressar en muskel ofta och tar ut den. Oavsett om det är i 5or eller 12 or. Om jag inte pallar så är det alltid isolationsövningarna jag stryker från ett pass. Skulle aldrig prioritera bort en större muskelgrupp som rygg eller bröst för att köra biceps eller dylik muskelgrupp.
Upplägget är inte så himla noga. Mina ser olika ut varje gång, men jag följer överkropp och underkropp vilket ger ännu högre frekvens än i detta schemat som TS postade.