Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-17, 12:10
  #1
Medlem
Herculandes avatar
Jag gick upp 12 kg mellan oktober - december (2016).

Det som gjorde att jag gick upp var en otrolig insats vid varje gympass, men även att jag vräkte i mig mat etc. Jag skippade all form av läsk, godis och andra onyttigheter.

Nu kommer vi till mitt problem:

Från december (2016) fram tills idag (januari 2017) har jag stått stilla på exakt 82 kg, det pendlar mellan 82 - 82,7 kilo.. vikten vägrar gå upp eller ned! Har i detta nu stått exakt på 82 kg i totalt 47 dagar! Detta trots att jag gymmar och fortsätter vräka i mig mat! Äter tex gröt till frukost + någon macka. Äter pasta, risk, kyckling, kött, fisk och annat till lunch och middag. Äter gainers. Äter kvarg. Äter nötter. Dricker ENBART vatten och mjölk.

Det jag undrar är tex hur mkt gram pasta jag måste äta för att gå upp till mitt mål, som är 90 kg innan sommaren? Vad krävs för att jag faktiskt ska passera "82-kilo spärren"?
__________________
Senast redigerad av Herculande 2017-01-17 kl. 12:15.
Citera
2017-01-17, 12:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Jag gick upp 12 kg mellan oktober - december (2016).

Det som gjorde att jag gick upp var en otrolig insats vid varje gympass, men även att jag vräkte i mig mat etc. Jag skippade all form av läsk, godis och andra onyttigheter.

Nu kommer vi till mitt problem:

Från december (2016) fram tills idag (januari 2017) har jag stått stilla på exakt 82 kg, det pendlar mellan 82 - 82,7 kilo.. vikten vägrar gå upp eller ned! Har i detta nu stått exakt på 82 kg i totalt 47 dagar! Detta trots att jag gymmar och fortsätter vräka i mig mat! Äter tex gröt till frukost + någon macka. Äter pasta, risk, kyckling, kött, fisk och annat till lunch och middag. Äter gainers. Äter kvarg. Äter nötter. Dricker ENBART vatten och mjölk.

Det jag undrar är tex hur mkt gram pasta jag måste äta för att gå upp till mitt mål, som är 90 kg innan sommaren? Vad krävs för att jag faktiskt ska passera "82-kilo spärren"?
Hur mycket gram pasta du ska äta går inte riktigt att svara på.

Börja räkna kalorier, ex med hjälp av MyFitnessPal eller liknande app och reglera ditt kaloriintag allteftersom, du kommer att märka hur mycket du behöver äta för att gå upp i vikt. Det som brukar rekommenderas är att inte gå upp mer än 0,5kg i veckan, något som du verkar ha legat ganska långt över innan. För att gå upp 0,5kg i veckan så ska man ligga på ett överskott med 500kcal/dag.
__________________
Senast redigerad av CopyP 2017-01-17 kl. 12:19.
Citera
2017-01-17, 12:19
  #3
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Jag gick upp 12 kg mellan oktober - december (2016).

Det som gjorde att jag gick upp var en otrolig insats vid varje gympass, men även att jag vräkte i mig mat etc. Jag skippade all form av läsk, godis och andra onyttigheter.

Nu kommer vi till mitt problem:

Från december (2016) fram tills idag (januari 2017) har jag stått stilla på exakt 82 kg, det pendlar mellan 82 - 82,7 kilo.. vikten vägrar gå upp eller ned!

Det jag undrar är tex hur mkt gram pasta jag måste äta för att gå upp till mitt mål, som är 90 kg innan sommaren?

Hur långt är ett snöre? Är väl bara äta mer utav det du äter idag. Öka intaget med 2-300 kcal och utvärdera efter någon vecka, står du fortfarande still så öka mer. Har du svårt att komma upp i tillräckligt så ät mer fettrika saker.
Citera
2017-01-17, 17:05
  #4
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Jag gick upp 12 kg mellan oktober - december (2016).

Det som gjorde att jag gick upp var en otrolig insats vid varje gympass, men även att jag vräkte i mig mat etc. Jag skippade all form av läsk, godis och andra onyttigheter.

Nu kommer vi till mitt problem:

Från december (2016) fram tills idag (januari 2017) har jag stått stilla på exakt 82 kg, det pendlar mellan 82 - 82,7 kilo.. vikten vägrar gå upp eller ned! Har i detta nu stått exakt på 82 kg i totalt 47 dagar! Detta trots att jag gymmar och fortsätter vräka i mig mat! Äter tex gröt till frukost + någon macka. Äter pasta, risk, kyckling, kött, fisk och annat till lunch och middag. Äter gainers. Äter kvarg. Äter nötter. Dricker ENBART vatten och mjölk.

Det jag undrar är tex hur mkt gram pasta jag måste äta för att gå upp till mitt mål, som är 90 kg innan sommaren? Vad krävs för att jag faktiskt ska passera "82-kilo spärren"?

Mer. Du ska äta mer helt enkelt.
Citera
2017-01-17, 17:14
  #5
Medlem
12 kg på ungefär 3 månader. Varför? Är du undernärd?
Känns spontant dumt att gå upp en massa vikt för att man vill nå en viss siffra. Hur många kg muskler tror du att du kommer lägga på dig när du når 90 kg? Du lägger mest på dig fett och vatten, inte så mycket muskelmassa som du kanske tror.
Citera
2017-01-17, 20:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Jag gick upp 12 kg mellan oktober - december (2016).

Det som gjorde att jag gick upp var en otrolig insats vid varje gympass, men även att jag vräkte i mig mat etc. Jag skippade all form av läsk, godis och andra onyttigheter.

Nu kommer vi till mitt problem:

Från december (2016) fram tills idag (januari 2017) har jag stått stilla på exakt 82 kg, det pendlar mellan 82 - 82,7 kilo.. vägrar gå upp eller ned! Har i detta nu stått exakt på 82 kg i totalt 47 dagar! Detta trots att jag gymmar och fortsätter vräka i mig mat! Äter tex gröt till frukost + någon macka. Äter pasta, risk, kyckling, kött, fisk och annat till lunch och middag. Äter gainers. Äter kvarg. Äter nötter. Dricker ENBART vatten och mjölk.

Det jag undrar är tex hur mkt gram pasta jag måste äta för att gå upp till mitt mål, som är 90 kg innan sommaren? Vad krävs för att jag faktiskt ska passera "82-kilo spärren"?


Du blir bara det om du går upp så fort det mesta du lagt på dig nu är garanterat fett och vätska.
Muskler tar tid, tar du anabola går det säkert fortare men du nämnde inget om det.
Håll vikten ett tag och fortsätt träna och gå upp långsamt om du vill gå upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback