Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-18, 04:11
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Värre kan du räkna med att det blir Jag är ca 180, min toppvikt är nästan dubbla din vikt

Det är väl kul med tjack några gånger på en livstid... Men att bli livstils-tjackis är ingen hit. Slutar ofta med massaa problem.. Prostitution/knarkförsäljning/inbrott. Håller liksom inte i längden att vara påtänd dagligen. Kolla Sanna Bråding som ett känt exempel!

Nu är väl inte jag den bästa på något alls just nu Men Sanna Bråding (som för övrigt ligger högt på min vill sätta på lista underligt nog med den där extrema gluggen mellan framtänderna ) va väl inte direkt en tjackis? I alla fall mot slutet av hennes frihet va det väl ladd som gällde? Eller minns jag det fel i en av de många tjack, ladd, sprit, gräs racen jag haft i livet som tur är inte mer än nån enstaka eller kanske 2 droger samtidigt.. speciellt som jag glömde benzo/opiater där också.
Citera
2017-01-18, 04:22
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KongPong77
Nu är väl inte jag den bästa på något alls just nu Men Sanna Bråding (som för övrigt ligger högt på min vill sätta på lista underligt nog med den där extrema gluggen mellan framtänderna ) va väl inte direkt en tjackis? I alla fall mot slutet av hennes frihet va det väl ladd som gällde? Eller minns jag det fel i en av de många tjack, ladd, sprit, gräs racen jag haft i livet som tur är inte mer än nån enstaka eller kanske 2 droger samtidigt.. speciellt som jag glömde benzo/opiater där också.

Ja ja, som sagt inte den vassaste kniven i lådan efter att ha kört tjack/cs/rc-cs varje dag i mängder under sista 120 dagarna ungefär.. Jag känner mig dummare för var dag som passerar.. Vad vill jag säga med detta då, hmm jo så fan vare.. Jag tycker grabben resonerar sunt och verkar ha huvet på skaft för sin ålder ... Eller ??? Så här resonerar jag efter ett fett race och kan ju tillägga att jag inte ens räknar tjack/cs till nån problemdrog heller . Innan dessa 120
Dagar drack jag en eller två liter starkvin per dag. Detta höll på i ca 4-5 år dagligen. Minns helt ärligt inte mer exakt...
förlåt men du TS... jag tycker om dig o du verkar som sagt ha huvet på skaft... men när
Det kommer såna ord ur min mun så är det fara och färde ... se till o bli helt nykter innan du tror såna saker, för tex gräs kan
Påverka ditt tankesätt länge efter siste blosset, typ månader. Och pratar även här av egen erfarenhet i ämnet så jag är ju typ 45 år så lyssna på de äldre som man alltid fick höra förr. Inte längre vilket är konstigt. Men det kan ju vara så
Att som "gammal" själv och inte direkt värd att lyssna på kanske man inte hör det så enkelt som förr
Citera
2017-01-18, 05:04
  #27
Medlem
Ehh att citera sig själv är nog en lika bra ide som självmedicinering. :) du ser TS "same problem as last year" eller nåt liknande. Och då kan jag ju dra upp mina självmedicinerande dagar som inte blev så många som tur var :) I min lilla gräsdimma så bestämde!Jag mig tydligen för att avlusa mig med lite benso efter att ha rökt en massa år dagligen o mycket. Det kan ha gått bra en timme eller två, jag minns inte riktigt... som den all-missbrukare jag räknar mig själv till så blandade jag antagligen till en trivselcoctail med en platta benzo + ett gäng Ssri nåt, trodde nämligen att jag rökte på för jag brukade ha lite tråkigt
Av nån depression :) Sen hittade jag väl ett helt
Gäng med vad jag tror va immovane?? Därefter hämtade jag en fin pava rödvin o beställde hem en tysk prostituerad som va extra dominant. ;(. Ehhh what jag gillar missionären typ.... och tycker det kan vara lite olustigt med tjejer som bestämmer för mycket o så... men men då beställer man tydligen det
Värsta man kan hitta och antar att jag försökte typ en "fight fire with fire" variant eller nåt??? Har som tur är inga minnen av den tyska bestämmda donnan eller nåt mer den kvällen... dock så vaknade
Jag naken i soffan dagen efter med en kådis på och en lapp där nån halvnasse hade plitat ner en vettig och aningen hotfull förklaring till varför densamma hade tagit fullt betalt även fast tiden tydligen inte var En full timme eller Nåt liknande ..
i de dimmor jag hölll till då, så ringde jag henne dan efter och bad att hon skulle komma tillbaks... fast gratis ;) he he försök övertala
En tysk yrkesprostituerad att knulla gubbar i skåne gratis?? Som o sälja sololja till mörkhyade på vintern typ... Hmm antar att det borde va svårt i alla fall...
Citera
2017-01-18, 05:15
  #28
Medlem
Just det, sluta skriv ditt muppollon... Note till mig själv bara.. Ingenting att bry sig om...
Citera
2017-01-18, 08:03
  #29
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KongPong77
Nu är väl inte jag den bästa på något alls just nu Men Sanna Bråding (som för övrigt ligger högt på min vill sätta på lista underligt nog med den där extrema gluggen mellan framtänderna ) va väl inte direkt en tjackis? I alla fall mot slutet av hennes frihet va det väl ladd som gällde? Eller minns jag det fel i en av de många tjack, ladd, sprit, gräs racen jag haft i livet som tur är inte mer än nån enstaka eller kanske 2 droger samtidigt.. speciellt som jag glömde benzo/opiater där också.

Haha! Om du säljer tjack så kommer du nog få tillfälle att sätta på en och annan Sanna Bråding look a like för en ett gramspåse.

Hon ser ju ut som en klockren tjackis, trasiga tänder, pinnsmal.

Det är vanligare att svenska kändisar är beroende av tjack än av ladd.

De brukar kunna börja med ladd, men det blir för dyrt i längden så de går över till tjack till slut.



OnTopic; Om du behöver gå upp i vikt, köp glass med hög KCAL typ Snickersglass. Alla orkar alltid få i sig glass. Alternativt käka chocklad. Hyfsat mycket kalorier och enkelt att sätta i sig.
Citera
2017-01-18, 08:46
  #30
Medlem
Elvislever241s avatar
Nu vet jag ju inte hur du intar men antar att du tar en dos på morgonen , lunch och em efter jobb/skola .
Gör ett avtal med dig skjälv att när du ätit frukost då får du en dos som belöning gå upp tidigare på morgonen så du har 1 timme på dig att äta i början ät nyttigt gröt med mycket mjölk och äpplemos och socker koka gröten med en stor klick smör och snåla inte med sockret dricker du kaffe ha i vispgrädde och socker .
sätt på musik eller en film och sitt ensam och ät på samma tider varje dag .
Sen får du inte stressa upp dig och tänka på att maten växer i munnen eller att du inte kan äta tänk bara när jag ätit då får jag en dos .
Till lunch äter du vanlig husmanskost och så middag innan du somnar om du inte sover får du lägga kn 2 nattmål också tex rester från middagen pizza eller kebab .
drick inte vatten utan endast sötad saft och läsk köp också 1 stor chockladkaka att äta på emellan måken den kan bara smälta i munnen .
var envis och skriv upp vad du äter så du inte missar några måltider ...
att du ska borsta tänderna efter varje mål samt använda flourskjölj och tandläkarbesök minst 1gång per år skjälvklart en bra investering i ditt framtida pundarliv .
__________________
Senast redigerad av Elvislever241 2017-01-18 kl. 08:49.
Citera
2017-01-22, 13:35
  #31
Medlem
Soxis avatar
Sluta ljuga för dig själv och sök hjälp för ditt missbruk istället. När jag läser din text är det så uppenbart att du försöker rättfärdiga det med rationella argument. Om du inte var beroende, varför skulle du behöva förklara dig och ge anledning? Något inne säger att det är fel. Det kommer gå utför även fast du tror att just du är så annorlunda.

Har många vänner som suttit fast i missbruk och det är alltid samma visa. Jag har hört det så många gånger. Talar av erfarenhet. Om du inte vill tro på mig så läs på om beroendeproblematik. Det grundas i psykiatrin. Stimulanter är skit. Vill inte leka mamma till dig, bara ge dig rätt råd.

En video från en före detta "brukare". Nu tävlingsinriktad tyngdlyftare.


https://www.youtube.com/watch?v=JibR...nxDrvM&index=4
Citera
2017-01-23, 16:50
  #32
Medlem
Fuck, du behöver gå upp i vikt, kompis.

För det första beordrar jag dig att uppsöka läkare rörande din ADD-problematik. Det finns ingen anledning att du ska behöva inta olagliga substanser när du kan få Ritalin utskrivet. Personligen skulle jag inte rekommendera Ritalin, men det är åtminstone ett bättre alternativ än det du håller på med nu.

Sen angående din vikt då. Amfetamin är som du vet förknippat med viktnedgång, så du kämpar i uppförsbacke. Som bekant är det betydligt lättare att få i sig flytande föda än fast sådan. Såvida du inte är laktosintolerant tänker jag mig därför att det kanske vore en god idé för dig att hinka grädde? Naturligtvis behöver du få i dig kolhydrater också, annars blir insulinpåslaget för dåligt. Men säg att du äter lika mycket som nu, plus några deciliter grädde om dagen.
Citera
2017-01-23, 23:25
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0410pixie
Kön: Man
Ålder: 20


Hallå där, detta är första gången jag känt att jag behövt göra ett eget inlägg på flashback. Allt annat jag sökt efter har jag hittat, men ingenting om detta. Så var snälla och ha överseende ifall det skulle bli rörigt i texten, eller om jag gjort något annat, för andra, uppenbart misstag.

Som rubriken lyder så tar jag en del amfetamin nu för tiden, inga extrema doser alls och oftast så fyller jag inte ens på för avtändningen jag får är så pass mild med tanke på de små doserna jag tar att jag känner att jag klarar mig utan att göra det.

Den främsta anledningen till att jag tar tjacket är för att min vardag skall fungera, dvs att jag ska komma iväg till skola, jobb, praktik och även en sådan sak som att städa och hjälpa morsan med hushållet. Inte för att hon kräver det av mig utan för jag känner att jag är så pass gammal (20 bast) att jag ska kunna hjälpa till hemma, speciellt med tanke på att min ensamstående morsa jobbar 50 timmar i veckan för att betala en dyr hyra så jag och mina yngre syskon ska ha ett fint hem. Men sen går det ju inte att sticka under stol med att jag uppskattar ruset jag får från tjacket också, men inte så mycket att jag är beroende av att få ruset, utan mer beroende av att fungera ta det så jag fungerar i vardagen.

Jag är stensäker på att jag har ADD, och har fått höra från olika terapueter och psykologer att de tror detsamma, varav en av dem, som också har ADD också är helt säker på att jag har det. Dock har jag ingen diagnos för det ännu, för att jag inte fått tummen ur röven för att uppsöka läkare och så småningom starta en utredning.

Nog berättat om mig och mitt liv. Nu kommer vi till frågan som jag verkligen behöver hjälp med:
Hur ska min kost se ut för att jag, som redan är undernärd (58kg, 185cm), eller iallafall på gränsen till undernärd ska kunna gå upp i vikt, eller åtminstone inte gå ner? För äta är så otroligt svårt för mig, har jag tur så kan jag tvinga i mig en tallrik yoghurt, men mycket mer än så blir det inte under ett dygn. Vad för andra tips och tricks har ni som kan hjälpa mig med detta? Inte lönt ni säger att jag kan prova ritalin eller liknande istället, för det har jag gjort och jag har då fortfarande samma, dåliga aptit.

Vill även tillägga att jag har varit lång och pinnsmal under hela mitt liv, så det är inte pga drogerna som jag är tanig/spinkig idag, doch har väll drogerna knappast gjort det bättre förvisso.

Jag uppskattar alla svar ni kan ge mig, även de ironiska och sarkastiska svaren som inte är allt för sällsynta på flashback, då de ofta ger mig ett gott skratt. Uppskattar även alla läsare, även om ni valt att inte kommentera.

Jag var väldigt osäker på om jag skulle sätta denna tråden under droger eller någonting annat, så om ni tycker den har hamnat fel så är det bara att flytta på den, inga som helst problem.

Tack på förhand alla läsare!
MVH Pixie

Först, sluta ta droger. Ät mer en "whole-foods approach". Alltså ingen skräp mat alls, och ingen gluten/mjölk heller. Så ska du se att du går ner i vikt. Ät grönsaker, kött, rice/potatis, frukt. Lycka till.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback