Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-03-27, 21:40
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
3 mil är väl inget avstånd för en väktare som ronderar ett område utanför en något större stad?

Låter otroligt märkligt om det är en bil som ronderar ett stort antal kommuner, vilket måste vara fallet om 30 km är ett genomsnitt.

Dessutom, det varken jag eller användaren jag citerade nämnde är att vid pågående inbrott och man har larm med kamera, så larmar vaktbolaget även polis.
Citera
2022-03-28, 12:48
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Var är han stationerad om det vanliga är att han är 30 kilometer från platsen där inbrottet begås? Måste vara någonstans djupt inne i Norrlands inland.

Sverige är stort du vet. I Västernorrland skulle det inte förvåna mig om det är timmar vi pratar om innan en väktare är på plats.
Citera
2022-03-28, 12:50
  #51
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Låter otroligt märkligt om det är en bil som ronderar ett stort antal kommuner, vilket måste vara fallet om 30 km är ett genomsnitt.

Dessutom, det varken jag eller användaren jag citerade nämnde är att vid pågående inbrott och man har larm med kamera, så larmar vaktbolaget även polis.

Inte alls märkligt, faktum är att det handlar uteslutande om kundunderlaget i området som avgör om det finns väktare på plats eller inte, och då talar vi inte ens om "Norrlands inland", utan på mer tätbebyggda områden med.

Och att operatören på larmfirman larmar polis sker ytterst sällan, samma gäller vid brandlarm i villor - vi väktare får göra första kollen.

Tro mig, jag sysslar med skiten dagligen. Eller nattligen rättare sagt.
Citera
2022-03-28, 12:51
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyraHinkarSalt
Sverige är stort du vet. I Västernorrland skulle det inte förvåna mig om det är timmar vi pratar om innan en väktare är på plats.

Just det, Norrlands inland. Men de flesta i Sverige bor inte där, och då kommer väktare och polis snabbare än så.
Citera
2022-03-28, 14:06
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Just det, Norrlands inland. Men de flesta i Sverige bor inte där, och då kommer väktare och polis snabbare än så.

30 km är inget långt avstånd. Problemet är att det tar för lång tid att komma på plats.
Citera
2022-03-31, 18:34
  #54
Medlem
mattias_rs avatar
Köp larm etiketter och klistra på dörrar och fönster.
Lägg hellre pengarna ni tänkte att VeriSure skulle få på en bättre försäkring.
För om ni får inbrott så kommer inte ni få någon ersättning från VeriSure utan från ert försäkringsbolag.
Så lite att kasta pengarna i sjön, visst trygghet hit och dit men ni får fortfarande inte någon ersättning även med det bästa larmet som finns på marknaden.
Citera
2022-03-31, 21:49
  #55
Medlem
CoralinesGhosts avatar
[quote=mattias_r|79711778]Köp larm etiketter och klistra på dörrar och fönster.
Lägg hellre pengarna ni tänkte att VeriSure skulle få på en bättre försäkring.
För om ni får inbrott så kommer inte ni få någon ersättning från VeriSure utan från ert försäkringsbolag.
Så lite att kasta pengarna i sjön, visst trygghet hit och dit men ni får fortfarande inte någon ersättning även med det bästa larmet som finns på marknaden.[/QUOTE

Varifrån skulle man få larmetiketter bara sådär?
Citera
2022-03-31, 22:27
  #56
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Varifrån skulle man få larmetiketter bara sådär?


Det går bra att köpa larmetiketter från en onlinebutik som fyndiq.se t.ex.
Helt maaaaagiskt!!!
Citera
2022-04-04, 02:46
  #57
Avstängd
anoxanoxs avatar
De är riktigt bluff företag
Citera
2022-04-18, 07:34
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyraHinkarSalt
En vän till mig jobbar som väktare, som bla jobbar åt Verisure.

Han säger att han under sina 18 år ALDRIG hunnit fram på ett larm. Orsaken är följande. När larmet kommer sitter han I sin bil 30 km från platsen . Han åker då till kontoret, letar på rätt nyckel och koder, och åker till platsen. Allt detta tar för lång tid.

Är det Sektorlarm då eller? Ganska säker på att Verisure inte har en av mina husnycklar. Däremot har min granne med Sektor som operatör lämnat ut en nyckel. Ang kod ska tele-operatörerna ha dessa och kunna tillhandahålla dessa till väktarna över telefon så jag är tveksam till sanningshalten i ditt ena påstående,
Citera
2022-04-19, 21:00
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clue
Är det Sektorlarm då eller? Ganska säker på att Verisure inte har en av mina husnycklar. Däremot har min granne med Sektor som operatör lämnat ut en nyckel. Ang kod ska tele-operatörerna ha dessa och kunna tillhandahålla dessa till väktarna över telefon så jag är tveksam till sanningshalten i ditt ena påstående,

Jag har ingen insyn själv, det är andrahandsinformation.
Citera
2022-04-21, 09:03
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyraHinkarSalt
Jag har ingen insyn själv, det är andrahandsinformation.

My bad jag får ta tillbaka det, Verisure har både Väktartjänst (väktare kommer till tomten och inspekterar vid verifierat larm) samt Inre kontroll (väktare går in med nycklar/kod vid verifierat larm)
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback